Pokud mám z výroby v autě baterii typu AGM (auto má start.stop), musím ji nahradit opět typem AGM nebo mohu použít i běžnou ? Četl jsem, že AGM má 3x větší počet nabíjecích cyklů a je fakt, že ji tam mám od počátku, t.j. 9 let.
Je nastavena nabíjecí soustava vozu na AGM baterií ? Děkuji.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34006 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 10 2025, 16:02 Předmět:
Málo informací. Značka, typ, rok výroby auta, stupeň výbavy a možná i motorizace budou potřeba pro lepší identifikaci možnejch problémů. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34006 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 10 2025, 20:45 Předmět:
Hlavní info je rok výroby - 2016, tzn. že už má to ychtyligentní řízený NEdobíjení, kdy 80% času jede jen na baterku aby ji v momentě brzdění začal nabíjet proudem klidně i 150-200% "hodinový kapacity". Kurwítko v praxi. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1410 Bydliště: na vejminku
Zaslal: čt červenec 10 2025, 21:22 Předmět:
Mám VW Passat Variant rv. 2011. Orig baterka šla do kytek po čtyřech letech a to bez varování. Zkrátka jsem dorazil do cíle (400km od baráku) a ráno po otočení klíčku se s bídou rozsvítily kontrolky na přístrojovce. Start ani omylem. Sehnal jsem dobrou duši s autem a kabely. Na stávající klíček se autu nechtělo, naštěstí žena má v kabelce náhradní. S tím se auto kamarádilo a dojeli jsme domů. No netroufal jsem nikde vypnout motor. Baterku jsem koupil obyč. Vartu 75Ah, autu jsem diag. oznámil, že má novou a Varta točí Passatem doteď. Start/Stop vypínám udělátkem hned při startování. Nabíjení hlídám digi čínskou nabíječkou mobilu strčenou v zapalovači cigaret, tudíž mám přehled o tom co se odehrává v soustavě pokud jde o nabíjení. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2179 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: čt červenec 10 2025, 21:48 Předmět:
V autě mám zastrčený v zásuvce čínský digitální voltmetr/teploměr a ten ukazuje prakticky konstantní napětí -14.4 V - bez ohledu na otáčky či brzdění... Ale ono to dobíjení asi funguje trochu jinak...
Ještě pro doplnění, baterie nebyla za celou dobu (9 let) ani jednou vyndána z auta a dobíjena mimo vůz, značku bohužel nevím - nevidím štítek, možná ho ani nemá...
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2254 Bydliště: Oslavany
Zaslal: pá červenec 11 2025, 5:07 Předmět:
Jodr napsal(a):
Nabíjení hlídám digi čínskou nabíječkou mobilu strčenou v zapalovači cigaret, tudíž mám přehled o tom co se odehrává v soustavě pokud jde o nabíjení.
Nejsem si jistý zda-li v autě kde je baterie typu AGM je stejný napětí na její dobíjení jako pro zásuvku. Myslím že v těchto vozech se napětí pro všechny spotřebiče stabilizuje nějakou jednotkou, a nabíjení je řešené jinou jednotkou.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4307 Bydliště: Zlín
Zaslal: pá červenec 11 2025, 6:05 Předmět:
U octavie III rozhodně žádný stabilizátor nebyl, nicméně auto bylo aspoň dost chytré na to, že když se s ním delší dobu nejelo a baterie byla vybitá, tak to ze začátku tlačilo 14,5 V bez ohledu na chytré dobíjení. Jakmile bylo auto se stavem baterky spokojené, tak opravdu dobíjelo jen při brzdění motorem.
Dvorak: Jestli baterka drží, proč to řešíš? Já mám v autě originální baterku. Vypadá že tam je od výroby, což bude už sedmnáct let. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2179 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: pá červenec 11 2025, 13:52 Předmět:
Bojim se, aby mi neklekla,až budu někde mimo bydliště, což se mi u předešlého auta totiž stalo. To napeti by chtělo asi měřit přímo na baterie.
Další věc je, zda tam vubec ten int. systém mám. Auto sice bylo uvedeno do provozu v dubnu 2016, ale mohlo být vyrobeno v 2015, v TP jsem r.v. nenašel, jedině snad dle VIN.
Zkusil bych si do auta jebnout obyčejný trojdrátový voltmetr za dva dolary z Aliexpressu. Měřící vstup přímo na plus baterky, napájení voltmetru od zapalování, minus někde poblíž baterky. A koukat na napětí za provozu.
Poučka automechaniků říká, že pokud při startování klesne napětí správně nabíjené baterky na 9V, je na výměnu. K tomu bych bral do úvahy napětí za běhu motoru a jeho pokles hned po zastavení motoru, s nějakým odběrem zařízení v autě. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Naposledy upravil ransom dne pá červenec 11 2025, 17:22, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Apr 22, 2006 Příspěvky: 326 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: pá červenec 11 2025, 16:42 Předmět:
Voltmetr si může koupit přímo do zásuvky zapalovače, já jej tam mám trvale. V Passatu mi ukazuje za jízdy 14,4V, když se dá noha z plynu; a pokles na 12,5V jakmile se sešlápne plyn. pedál. Jenže někdy nepětí klesá až na 11,8V, baterka je na výměnu po 2 letech. A to se vyplatí
Může, jenomže napětí na zásuvce může být i poměrně dost odlišné od napětí na baterii. Proto bych radši měřil přímo na baterce. A proto bych voltmetr napájel až za zapalováním, aby svým odběrem baterku při odstavení auta nevybíjel (a svitem nelákal nenechavce). _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.