Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Co dnes pořídit za dlouhodobě spolehlivé auto?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19584
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt červenec 03 2025, 22:29    Předmět: Citovat

Ty kecy "nebrat Citroena" naprosto miluju. Na mý Xsaře Picasso z roku 2000 a má ji kámoš, kterýmu jsem ji 2008 prodal, má stále původní agregát 2l HDI. Najeto 560 tisíc. Kastle taky původní. Mění jen volej, filtry a ramínka stabilizátorů a destičky. Ty kecy o shnilý elektrice... Po 25 letech mu nejde akorát vokýnko u spolujezce.
Já mám od 2008 C4 Picasso 1,6HDI. Najeto skoro 200 tisíc, už mě to moc nebaví. Všecko je původní kromě zrcátka u řidiče, zadního stěrače, ramínek stabilizátorů, brzdových destiček a pytle s močovinou, nebo co to je. Elektrika chodí jak u novýho. Baterka tam je teprv druhá. Sice už nežhaví ani jedna svíce, ale je mi to vuřt, chytne na převalení i při - 10℃. Emise po regeneraci skoro nezměřitelný.
Bohužel, nic novějšího od Citróna se mi nevejde do garáže, viz druhý příspěvek vlákna.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36191
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt červenec 03 2025, 22:44    Předmět: Citovat

To je subjektivny pohlad - len dva pripady. Hned vedla tu mas vlakno o motoroch Pure-Tech, co je asi jeden z najhorsich motorov poslednych rokov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19584
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt červenec 03 2025, 23:24    Předmět: Citovat

A co jako? U součastnejch je už zase řetěz, nebo né?
A C5 jsou k sehnání rok výroby 2024, takže určitě neskončily 2017.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36191
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá červenec 04 2025, 7:28    Předmět: Citovat

To asi tazko. Jedine ak cinske C5 X, co je uplne ine auto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 710
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: pá červenec 04 2025, 8:00    Předmět: Citovat

JirkaZ napsal(a):
(jezdím převážně kratší trasy)

Asi to nechceš slyšet, ale pokud nebydlíš v paneláku, tak si kup něco na baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19584
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá červenec 04 2025, 10:18    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
To asi tazko. Jedine ak cinske C5 X, co je uplne ine auto.

Tak snad si to Citroen pohlídá jako dřív Xsary a C4 ze Španělska, Berlinga z Portugalska a Maroka tak i tu C5 X z Chengdu.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
adakar



Založen: Sep 16, 2020
Příspěvky: 605

PříspěvekZaslal: so červenec 05 2025, 12:15    Předmět: Citovat

Mám r. 98 1,6i Xsaru I, červené víno, vyzerá stále krásne, jediná(!) hrdza je prehrdzavený kríž pod vodičom, klasika, ale žiaľ fatálna - mám teda problém už viac rokov udržať si ju, bez chýb samozrejme nebola, tiež som menil tú nápravu - asi že dosť si pojazdila "na prachovkách", no roky sa podpísali na tesneniach ventilov - dôvod na GO motora, šiel by som do toho, ak by som mal niekoho spoľahlivého - čiže nepriechodné.. Naviac život sa posunul ďalej, jazdím viac na maďarskom japoncovi (2012), trocha som si musel na nižšiu triedu a iné zameranie auta zvykať, prípadne indickom kórejcovi (2010?), síce malé, ale zmestí sa tam neuveriteľne, s obomi tiež spokojnosť, v podstate žiadna hrdza, ani závady čo by stáli za povšimnutie, s Xsarkou asi po lete končím - zasa by to chcelo stk.. Ak by sa dala kúpiť taká istá nová, idem do toho.

Ale to boli asi aj pre mňa posledné citróny, čo stáli za oko, ale aj kúpu, Xsara II bolo už iné auto, takže zámer pravidelného obmeňovania padol, a po skúsenostiach so značkovým servisom, kde neustále stúpala vizuálna úroveň inventára v prijímacej časti a oblečenia zamestnancov, spolu so žalostne upadajúcou úrovňou servisu, by som sa asi francúza kúpiť trocha bál..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 2207

PříspěvekZaslal: so červenec 05 2025, 16:49    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
xmurgi napsal(a):
- Hyundai i30 3gen 1,4TGDi - prvý modelový rok MY2018 bol ešte bez GPF

Hyundai i30 1,5 DPi. Nema turbo ani GPF.

Mazda ma atmosfericke 2,5 litre.

hnůjdaj, kia a podobný, to nemyslíte vážně ne? Psal tam vodolná kastla, tomudle se musí komplet přestříkat podvozek a vytříkat dutiny nejpozdějš tejden po sjetí z linky, jinak ty papírový plíšky budou za chvílu zhnilý durch.

D-FENS vonehdá psal, že fiat zvládl vyrábět až nekam do doby rok-dva zpátky motor, kterej je technologicky kovadlina stará asi 30 let. Se po tom koukni, do čeho všeho to dávali netušim.

Jinak nejakej hilux se slušnou motorizací, to sou auta na půl věčnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36191
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so červenec 05 2025, 16:52    Předmět: Citovat

Fiat vzdy dokazal vyrabat auta, kde sa dokaze obrazek_cenzura uplne vsetko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirku



Založen: Jun 15, 2006
Příspěvky: 297

PříspěvekZaslal: so červenec 05 2025, 23:57    Předmět: Citovat

sorry, ale celkem dost kecáš ...
nejsem zastáncem Fiatu, nikdy jsem ho nevlastnil, ale s několika typy
jsem měl to štěstí jezdit služebně ...
jestlipak víš, že jejich JTD motory byly první masově vyráběné se vstřikováním common rail
od Magneti Marelli (který systém prodal fy. Bosch)
jejich verze 1.9 / 2.0 / 2.4 byly na svoji dobu tak dobré, že je do svých aut montovaly i jiné automobilky?

Fiat - 1.9 / 2.0 / 2.4 JTD:
modely Marea, Bravo, Stilo, Croma, Multipla, Linea, Ducato - silnější verze JTD

Alfa Romeo - 1.9 / 2.0 / 2.4 JTD:
modely 156, 159, GT, Brera, Spider, Giulietta, MiTo
Známá výkonná verze: 2.4 JTDm 20V (210 koní)

Lancia - 1.9 i 2.4 JTD:
modely Lybra, Thesis, Delta, Musa

Opel - 1.9 CDTI = Fiat 1.9 JTD:
modely Astra, Vectra, Zafira, Signum

Saab - 1.9 TiD = Fiat 1.9 JTD:
modely 9-3 a 9-5

Chevrolet - 2.0 JTD - modifikovaná verze
model Cruze (v některých EU verzích)

Suzuki
model SX4 – sdílel platformu a motory s Fiat Sedici
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36191
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2025, 8:40    Předmět: Citovat

Takze chces povedat, ze auta Fiat su spolahlive? A argumentujes tym, ze nejaky motor (naftovy, autor chce benzin) sa pouzival aj v inych znackach? To nehovori o spolahlivosti nic. Nehovoriac o tom, ze Fiat, Alfa Romeo, Lancia aj Opel su Stellantis.

Fiat Sedici je Suzuki SX4 s vymenenym logom a niekolkymi plastami. To bude mohol byt spolahlivy Fiat Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirku



Založen: Jun 15, 2006
Příspěvky: 297

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2025, 9:17    Předmět: Citovat

motory JTD se začaly vyrábět už v roce 1997, kdy se o koncernu Stellantis, který vznikl až 2021 ani neuvažovalo ...
o tomto motoru jsem psal jako o příkladu na tvoje paušální konstatování, které vyznělo, že Fiat neumí ...
jinak Fiat, který měl v devadesátkách velmi špatné renomé z důvodu nespolehlivosti italské elektroniky
a rychlé koroze oproti konkurenci, se od roku 2014, kdy se spojil s Chryslerem do koncernu FCA posunul
minimálně o řád v kvalitě a spolehlivosti ...
takže dnes jsou už takové řeči pozůstatek starých předsudků ...
a můžeš se spolehnout že si necintám pentli, v automotive jsem dělal 22 let ... Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
orlov



Založen: Aug 05, 2010
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2025, 10:10    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Auta na F sa nekupuju. Ford, Fiat a Fsetky Francuzske.


Zabudol si na Folkswagen ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.27 sekund