Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33973 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červenec 01 2025, 22:48 Předmět:
Tomasjedno - už to nechlastej, blbneš z toho jako Bobobeš. Kbulda napsal, že měl ŠÍŘKU kola o 10mm větší, ostatní parametry shodný - a ty tady blábolíš něco o průměru jiným o půl palce. Ale z tý STK ho vyhodili oprávněně - ten centimetr šířky jinak, POKUD NEJSOU TAKOVÝ ROZMĚRY UVEDENÝ JAKO POVOLENÁ MOŽNOST VE VELKÝM TECHNIČÁKU, je opravdu dostačující na to, aby auto neprošlo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6472 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út červenec 01 2025, 23:20 Předmět:
Jsi tak … nebo navedenej?
Když má šířku kola o 10 mm větší a stejný profil (hádám tak 60), tak má výšku boku pláště (a tedy i poloměr kola) o 6 mm větší. Kapišto?
Založen: Apr 21, 2011 Příspěvky: 323 Bydliště: Příbram VII
Zaslal: st červenec 02 2025, 19:09 Předmět:
p32 napsal(a):
Nechápu, jak někdo může rozlišovat velikost podle toho, jestli je to na zimní nebo letní období, když má povolenou jen tu jednu velikost.
Některý TRM se v zimním provedení ani nevyrábějí. Pak je ze zákona povolený o stupeň nižší. Ale jsem línej hledat, v čem. Možná jenom rychlostní index? Měli jsme to u Superbů 3,6, ale paměť už neslouží.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6472 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st červenec 02 2025, 20:03 Předmět:
AZK401 napsal(a):
Pak je ze zákona povolený o stupeň nižší.
No já mám u jednoho auta v TP požadovaný rychlostní index léto/zima 230/160 (maximálka 210) a u druhého 300/210 (maximálka 250). Zákon s tím nemá co dělat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33973 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 03 2025, 2:35 Předmět:
Zákon říká, že pokud se jako zimní použijou gumy s nižší maximálkou, musí na to při jejich nasazení trvale upozorňovat cedulka/nápis v zorným poli řidiče. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6472 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt červenec 03 2025, 8:41 Předmět:
Trochu bych to upřesnil. Musí to být, pokud jsou nasazeny zimáky s nižší maximálkou než je max. konstrukční rychlost vozidla (tzn. i v případě, že vyhovují zápisu v TP). Říká to vyhl. 341/2002 Sb.
V mém případě auto s předepsanými letními/zimními 230/160 a max. konstrukční rychlostí 210 - nasazeny zimáky 210, takže cedulku nemusím.
Zajímalo by mě, odkud se bere hojně tradovaná hláška, že zimáky mohou mít nižší maximálku, než jaká je pro ně předepsaná v TP. To podle mne může platit jen v případě, že v TP není uvedena separé hodnota pro zimáky. Pokud uvedena je, tak podle mne přes to vlak nejede.
P.S. Samozřejmě to cedulkování vede k tomu, že se po zimě nesundá, takže tam je celoročně s tím, že se na ni dlabe, a to celoročně.
Koupil jsem takhle v červnu auto na letních gumách a s cedulkou o omezení rychlosti
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20533 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt červenec 03 2025, 10:59 Předmět:
V superbech a dvojkových TDi dvoulitrech oktávkách jsme měli po výměně za zimáky servisem nastavenou maximálku (170), která na nás v Německu otravně cinkala a blikala na maxidotu, kdykoli jsme chtěli po dálnici mazat s ostatními. U dnešních aut by to asi rovnou omezilo rychlost.
Ta nálepka tam samozřejmě byla taky na palubce nad spojkovým pedálem.
Ovšem je pravda, že když přijedu v létě na STK na letních, které odpovídají zápisu v techničáku, nikdo ty zimní a jejich rychlostní index s nálepkou řešit nebude.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.