Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Co dnes pořídit za dlouhodobě spolehlivé auto?
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 3489

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 15:20    Předmět: Co dnes pořídit za dlouhodobě spolehlivé auto? Citovat

Mám Octavii 1 Combi s motorem 1.8T 110 kW benzín (AGU) a můžu říct, že jsem naprosto spokojený. To auto předběhlo dobu a neojebali ho.

Jenže: vozu je 25 let, některé díly přestávají být už dnes a pochopitelně to nebude lepší.

Takže se rozhoduju, co ojetého (nejspíš opět kombi) pořídit místo něj, aby to mělo alespoň srovnatelné užitné vlastnosti:

benzínový motor s dostatečným kroutícím momentem už v nízkých otáčkách (moje AGU má ploché maximum v rozmezí 1750 - 5000 n/min a pro mě je to těžce návykové), pokud možno nepřímý vstřik (jezdím převážně kratší trasy), jednoduché a spolehlivé turbo nevadí. "Atmosféře" jsem nějak odvykl, ale za předpokladu rozumného výkonu bych si snad zvykl zpět...

• dlouhodobá odolnost karoserie a podvozku proti korozi.

• cenově přijatelný neautorizovaný servis a široce dostupné náhradní díly. Netrvám na "koncernu", ale právě z tohoto důvodu bych mu dal přednost.

• obecně co nejméně elektroniky (moje O1 jí má řekl bych "tak akorát" a že jí tam tedy není málo - výbava Elegance). Fakt nesnáším šmatlací televizi uprostřed palubky bez možnosti auto ovládat normálními spínači s haptickou odezvou. Oprávněně zakazují manipulaci s founy za jízdy, šmatlací televize je ovšem "v pořádku".

• stáří tak do 6 let a najeto max. 100.000 km (O1 jsem kupoval tuším se 73.000 km).

Já vím, že jsme už úplně fprdeli a podobná auta se prakticky nevyrábějí. V poslední době jsem toho prošel opravdu hodně a je to skutečně tragédie.

Naposledy jsem se třeba koukal na video o motoru 1.5 TSI Evo II (O4 vybavenou tímto motorem jsem nedávno řídil) a jako technikovi je mi zcela jasné, že tento soubor kurvítek prostě nemá šanci na dlouhodobou výdrž a ani opravitelnost (tím méně za rozumné peníze). Mimochodem: proti 1.8T AGU je to akceleračně naprostá bída, byť mají papírově stejný výkon a ta 1.5 má opět papírově dokonce o něco vyšší kroutící moment...

Tiše doufám, že víc hlav víc ví a třeba někoho něco napadne, nebo by dokonce o čemsi konkrétním věděl.

Díky za smysluplné a rozumné příspěvky.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.


Naposledy upravil JirkaZ dne po červen 30 2025, 16:31, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19577
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 15:43    Předmět: Citovat

Mám naprosto stejnej problém, navíc potřebuju něco, co má vevnitř 2,7 m na dýlku ale zvenku je tak dlouhý, aby se vešlo do mý garáže. A to je problém, čím novější generace auta, tím delší deformační zóny a tím narůstá venkovní dýlka a nebo se zkracuje vnitřek. Zatím mám ropáka C4 Picasso, drží, vyhovuje ale 15 let je už 15 let. Asi to je neřešitelný. Sad
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jirys



Založen: Sep 02, 2009
Příspěvky: 348
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 16:12    Předmět: Citovat

Podívejte se po 1.6 Kia Sportage . Ve vnitr velmi prostorný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3148
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 16:36    Předmět: Citovat

Nenapsal jsi cenovou relaci. Ale odpovědí by mohla být dvoulitrová Mazda 6.
Jinak zeťák dělá v Boleslavi na kvalitě. Sám má Oktávku s novou 1,5TSI a nedá na ni dopustit. Co do výkonu (jako druhé auto má laděný osmiválec), spotřeby i spolehlivosti.

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 427

PříspěvekZaslal: út červenec 01 2025, 5:59    Předmět: Citovat

Vzhľadom na to, že od doby začiatku downsizingu a extrémnych tlakov na emisie prešlo už veľa času je toto zadanie ťažko splniteľné. Teda v kontexte pôvodnej octavie, ktorú chce autor nahradiť. Pri zážihových motoroch je štandardom až na výnimky priame vstrekovanie + u 99% od MY2019 aj GPF. Najnovšie modely už majú aj externý EGR ventil. Za mňa z toho čo je dostupné by som asi vytipoval..
- Hyundai i30 3gen 1,4TGDi - prvý modelový rok MY2018 bol ešte bez GPF
- Za pozornosť by stálo aj niečo od Dacia/Renault so základným trojvalcom 1,0. Síce tomu chýba valec a nejaký výkon ale koncepčne sa to najviac podobá tomu čo máš.. nepriamy vstrek a turbo v celkom jednoduchom prevedení.
- Podľa mňa by paradoxne tvojmu zadaniu najlepšie vyhovela Toyota Corolla so základným hybridom 1,8 (HSD). Nejaký ten "fén" efekt prežiješ ale inak je to na hybrid spoľahlivý pohon. Spaľovák zo starej školy + viac než dobre vychytaná elektrická trakcia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16233
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út červenec 01 2025, 7:02    Předmět: Citovat

Teď je nabídka novější hybridu Toyoty Corolly Cross a já přemýšlím, jestli na podzim vzít tuto nebo Toyotu Rav4. V každém případě jich bude dost na prodej už i teď těch starších, takže pokud chceš už jeté, tak bych doporučoval mrknout se po těchto typech v bazarových inzerátech. Samozřejmě v provedení s automatickou převodovkou, která je eCVT.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36178
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út červenec 01 2025, 8:25    Předmět: Citovat

xmurgi napsal(a):
- Hyundai i30 3gen 1,4TGDi - prvý modelový rok MY2018 bol ešte bez GPF

Hyundai i30 1,5 DPi. Nema turbo ani GPF.

Mazda ma atmosfericke 2,5 litre.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1355
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út červenec 01 2025, 8:56    Předmět: Citovat

Jako dlouholetý majitel koncernových vozů ti radím, vyhni se čemukoliv od koncernu. Golfy, A4ka 1.8 20V, Sharan 2.0 TDi, Passat V6 2.8, Transportery T4 či T5 2.5Tdi nebo 3.2 VR6, bylo toho dost a už mi celkem stačilo. Cokoliv po roce 2000 už hnije jak starý škodovky, dostupnost dílů čím dál horší, kvalita aftermarket dílů taky čím dál horší.

Honda, Mazda, Toyota - asi takhle už budu příště uvažovat já.

Asi bych se nebál Dacie s 1.0 foukaným tříhrnkem na LPG, Sandero s tím jezdilo skvěle (než ho sestřelilo po necelém roce od výroby BMW na křižovatce). Jen si nejsem jist, jestli to najede mraky km jako starý koncernový auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 2011

PříspěvekZaslal: út červenec 01 2025, 17:34    Předmět: Citovat

Pod to se podepisuju. Plus me prijde, ze u aut od VAG casto plati "navrch huj, vespod fuj".. Ta zminena 1.5TSI sice jede na svuj objem pekne, ale je to urcite primej vstrik a nejspis ma i GPF..
Ale u toho daciiho turbolitru mu bude chybet kroutak

Asi bych kouknul po zminene mazde 6 (ale urcite s 2.5l, 2.0 by ti podle me prisel po tom turbu tupej (neni, ale musi se tocit)

Ale jestli je pozadavek spolehlivej, velkej kombik, tak me napada E-klasse, nebo Chrysler 300C Smile)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36178
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út červenec 01 2025, 17:42    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
E-klasse

E 400. Ale bude tam trochu problem so servisnymi nakladmi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
decmen



Založen: Sep 25, 2013
Příspěvky: 644
Bydliště: Chlumec n.C.

PříspěvekZaslal: út červenec 01 2025, 21:48    Předmět: Citovat

Za chvíli na tom budu podobně jako zakladatel vlákna. Mám Ovci 1.6 kombi, benzín+LPG. Ročník 2005. Starám se o ni, prahy jak nový, nehnije (zatím), olej max.10kkm a spotřebuje kolem 0,7l oleje mezi výměnama. Nejsem závodník, takže mi výkon i krouťák stačí, dovezla mě k Atlantiku,za Funésem (St.Tropez), na Rujánu, minulý měsíc jsme byli u Seruttiho ( Antonio Giuseppe Serutti, narozen v roce 36 v Regio di Calabria Very Happy ). Příští rok se chystáme na total solar eclipse do Španělska.
Ale už koukám po jejím nástupci, podmínka je opět BA+LPG a tam už zbývá jedině Dachna. Čekám ,jestli Rumun vyleze s něčím aspoň 1.6 až 1.8 v plynu.
Ty tříhrnky mě fakt moc pod vousy nejdou.
Douška: jsem se rozepsal, jak kdybych byl z Třebový Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 2011

PříspěvekZaslal: út červenec 01 2025, 22:09    Předmět: Citovat

Ja nevim no, jel jsem v sanderu a dusteru a jako je to v pohode pouzitelny, ale takovy laciny. Je v tom kraval... duster je proste platforma renaultu clio.

Ta ovce je o tridu vys (myslim ted novejsi, srovnatelnej rok).
Zas asi tezky u novejsich vybrat motor. Novej duster (mk3) s 1.6 nabizi, ale 3 valec hybrid Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16233
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st červenec 02 2025, 6:45    Předmět: Citovat

Ty rozmnožené dacie jsou zajímavé svou cenou, ale po pěti letech se do toho začínají vrážet prachy. Když mi říkal (se přiznal), co do toho musel dát na opravu, tak vyhrál před škodovkama. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Killroy
Moderátor


Založen: Dec 08, 2007
Příspěvky: 4259
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: st červenec 02 2025, 8:59    Předmět: Citovat

Po různých německých a potom hlavně francouzkých autech, jsem na jaře sáhl po Suzuki S-cross. Skoro v plné výbavě + nákupní bonusy a 5 let záruka. Osvědčený 1,4 čtyřválec Boosterjet + 10kW mild hybrid. Zatím spokojenost.

O nějakém Dusteru jsem tak nějak trochu uvažoval, ale nakonec jsem učinil toto rozhodnutí a nelituji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2172
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: st červenec 02 2025, 10:33    Předmět: Citovat

Pisateli by ale stačila, jak píše, i ojetina s nájezdem do 100.000 km a ve stáří do 6 let...
Ceny aut, které mu doporučujete, se pohybují od 500.000 Kč výš.
Z těch nových, s cenou kolem 400.000 Kč mne napadá např. Škoda Scala nebo čínský MG. Nebát se sáhnout i do tkzv. předváděcích, s nájezdem do 5.000 km, ovšem za sníženou cenu někdy až 20.000 Kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund