Zaslal: po červen 30 2025, 15:20 Předmět: Co dnes pořídit za dlouhodobě spolehlivé auto?
Mám Octavii 1 Combi s motorem 1.8T 110 kW benzín (AGU) a můžu říct, že jsem naprosto spokojený. To auto předběhlo dobu a neojebali ho.
Jenže: vozu je 25 let, některé díly přestávají být už dnes a pochopitelně to nebude lepší.
Takže se rozhoduju, co ojetého (nejspíš opět kombi) pořídit místo něj, aby to mělo alespoň srovnatelné užitné vlastnosti:
• benzínový motor s dostatečným kroutícím momentem už v nízkých otáčkách (moje AGU má ploché maximum v rozmezí 1750 - 5000 n/min a pro mě je to těžce návykové), pokud možno nepřímý vstřik (jezdím převážně kratší trasy), jednoduché a spolehlivé turbo nevadí. "Atmosféře" jsem nějak odvykl, ale za předpokladu rozumného výkonu bych si snad zvykl zpět...
• dlouhodobá odolnost karoserie a podvozku proti korozi.
• cenově přijatelný neautorizovaný servis a široce dostupné náhradní díly. Netrvám na "koncernu", ale právě z tohoto důvodu bych mu dal přednost.
• obecně co nejméně elektroniky (moje O1 jí má řekl bych "tak akorát" a že jí tam tedy není málo - výbava Elegance). Fakt nesnáším šmatlací televizi uprostřed palubky bez možnosti auto ovládat normálními spínači s haptickou odezvou. Oprávněně zakazují manipulaci s founy za jízdy, šmatlací televize je ovšem "v pořádku".
• stáří tak do 6 let a najeto max. 100.000 km (O1 jsem kupoval tuším se 73.000 km).
Já vím, že jsme už úplně fprdeli a podobná auta se prakticky nevyrábějí. V poslední době jsem toho prošel opravdu hodně a je to skutečně tragédie.
Naposledy jsem se třeba koukal na video o motoru 1.5 TSI Evo II (O4 vybavenou tímto motorem jsem nedávno řídil) a jako technikovi je mi zcela jasné, že tento soubor kurvítek prostě nemá šanci na dlouhodobou výdrž a ani opravitelnost (tím méně za rozumné peníze). Mimochodem: proti 1.8T AGU je to akceleračně naprostá bída, byť mají papírově stejný výkon a ta 1.5 má opět papírově dokonce o něco vyšší kroutící moment...
Tiše doufám, že víc hlav víc ví a třeba někoho něco napadne, nebo by dokonce o čemsi konkrétním věděl.
Díky za smysluplné a rozumné příspěvky. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Ze dvou možností často volím tu třetí.
Naposledy upravil JirkaZ dne po červen 30 2025, 16:31, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19578 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po červen 30 2025, 15:43 Předmět:
Mám naprosto stejnej problém, navíc potřebuju něco, co má vevnitř 2,7 m na dýlku ale zvenku je tak dlouhý, aby se vešlo do mý garáže. A to je problém, čím novější generace auta, tím delší deformační zóny a tím narůstá venkovní dýlka a nebo se zkracuje vnitřek. Zatím mám ropáka C4 Picasso, drží, vyhovuje ale 15 let je už 15 let. Asi to je neřešitelný. _________________ Jirka
Nenapsal jsi cenovou relaci. Ale odpovědí by mohla být dvoulitrová Mazda 6.
Jinak zeťák dělá v Boleslavi na kvalitě. Sám má Oktávku s novou 1,5TSI a nedá na ni dopustit. Co do výkonu (jako druhé auto má laděný osmiválec), spotřeby i spolehlivosti. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Vzhľadom na to, že od doby začiatku downsizingu a extrémnych tlakov na emisie prešlo už veľa času je toto zadanie ťažko splniteľné. Teda v kontexte pôvodnej octavie, ktorú chce autor nahradiť. Pri zážihových motoroch je štandardom až na výnimky priame vstrekovanie + u 99% od MY2019 aj GPF. Najnovšie modely už majú aj externý EGR ventil. Za mňa z toho čo je dostupné by som asi vytipoval..
- Hyundai i30 3gen 1,4TGDi - prvý modelový rok MY2018 bol ešte bez GPF
- Za pozornosť by stálo aj niečo od Dacia/Renault so základným trojvalcom 1,0. Síce tomu chýba valec a nejaký výkon ale koncepčne sa to najviac podobá tomu čo máš.. nepriamy vstrek a turbo v celkom jednoduchom prevedení.
- Podľa mňa by paradoxne tvojmu zadaniu najlepšie vyhovela Toyota Corolla so základným hybridom 1,8 (HSD). Nejaký ten "fén" efekt prežiješ ale inak je to na hybrid spoľahlivý pohon. Spaľovák zo starej školy + viac než dobre vychytaná elektrická trakcia.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16233 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út červenec 01 2025, 7:02 Předmět:
Teď je nabídka novější hybridu Toyoty Corolly Cross a já přemýšlím, jestli na podzim vzít tuto nebo Toyotu Rav4. V každém případě jich bude dost na prodej už i teď těch starších, takže pokud chceš už jeté, tak bych doporučoval mrknout se po těchto typech v bazarových inzerátech. Samozřejmě v provedení s automatickou převodovkou, která je eCVT.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1355 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út červenec 01 2025, 8:56 Předmět:
Jako dlouholetý majitel koncernových vozů ti radím, vyhni se čemukoliv od koncernu. Golfy, A4ka 1.8 20V, Sharan 2.0 TDi, Passat V6 2.8, Transportery T4 či T5 2.5Tdi nebo 3.2 VR6, bylo toho dost a už mi celkem stačilo. Cokoliv po roce 2000 už hnije jak starý škodovky, dostupnost dílů čím dál horší, kvalita aftermarket dílů taky čím dál horší.
Honda, Mazda, Toyota - asi takhle už budu příště uvažovat já.
Asi bych se nebál Dacie s 1.0 foukaným tříhrnkem na LPG, Sandero s tím jezdilo skvěle (než ho sestřelilo po necelém roce od výroby BMW na křižovatce). Jen si nejsem jist, jestli to najede mraky km jako starý koncernový auta.
Pod to se podepisuju. Plus me prijde, ze u aut od VAG casto plati "navrch huj, vespod fuj".. Ta zminena 1.5TSI sice jede na svuj objem pekne, ale je to urcite primej vstrik a nejspis ma i GPF..
Ale u toho daciiho turbolitru mu bude chybet kroutak
Asi bych kouknul po zminene mazde 6 (ale urcite s 2.5l, 2.0 by ti podle me prisel po tom turbu tupej (neni, ale musi se tocit)
Ale jestli je pozadavek spolehlivej, velkej kombik, tak me napada E-klasse, nebo Chrysler 300C )
Za chvíli na tom budu podobně jako zakladatel vlákna. Mám Ovci 1.6 kombi, benzín+LPG. Ročník 2005. Starám se o ni, prahy jak nový, nehnije (zatím), olej max.10kkm a spotřebuje kolem 0,7l oleje mezi výměnama. Nejsem závodník, takže mi výkon i krouťák stačí, dovezla mě k Atlantiku,za Funésem (St.Tropez), na Rujánu, minulý měsíc jsme byli u Seruttiho ( Antonio Giuseppe Serutti, narozen v roce 36 v Regio di Calabria ). Příští rok se chystáme na total solar eclipse do Španělska.
Ale už koukám po jejím nástupci, podmínka je opět BA+LPG a tam už zbývá jedině Dachna. Čekám ,jestli Rumun vyleze s něčím aspoň 1.6 až 1.8 v plynu.
Ty tříhrnky mě fakt moc pod vousy nejdou.
Douška: jsem se rozepsal, jak kdybych byl z Třebový
Ja nevim no, jel jsem v sanderu a dusteru a jako je to v pohode pouzitelny, ale takovy laciny. Je v tom kraval... duster je proste platforma renaultu clio.
Ta ovce je o tridu vys (myslim ted novejsi, srovnatelnej rok).
Zas asi tezky u novejsich vybrat motor. Novej duster (mk3) s 1.6 nabizi, ale 3 valec hybrid
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16233 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st červenec 02 2025, 6:45 Předmět:
Ty rozmnožené dacie jsou zajímavé svou cenou, ale po pěti letech se do toho začínají vrážet prachy. Když mi říkal (se přiznal), co do toho musel dát na opravu, tak vyhrál před škodovkama.
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4259 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st červenec 02 2025, 8:59 Předmět:
Po různých německých a potom hlavně francouzkých autech, jsem na jaře sáhl po Suzuki S-cross. Skoro v plné výbavě + nákupní bonusy a 5 let záruka. Osvědčený 1,4 čtyřválec Boosterjet + 10kW mild hybrid. Zatím spokojenost.
O nějakém Dusteru jsem tak nějak trochu uvažoval, ale nakonec jsem učinil toto rozhodnutí a nelituji.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2173 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: st červenec 02 2025, 10:33 Předmět:
Pisateli by ale stačila, jak píše, i ojetina s nájezdem do 100.000 km a ve stáří do 6 let...
Ceny aut, které mu doporučujete, se pohybují od 500.000 Kč výš.
Z těch nových, s cenou kolem 400.000 Kč mne napadá např. Škoda Scala nebo čínský MG. Nebát se sáhnout i do tkzv. předváděcích, s nájezdem do 5.000 km, ovšem za sníženou cenu někdy až 20.000 Kč.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.