Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motor Pure -Tech
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3148
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2025, 20:42    Předmět: Citovat

Workhard: A proč? Naprosto běžný jsou u benzínu otáčky kolem 3500/min při 130km/h.
_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33960
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2025, 21:22    Předmět: Citovat

workhard napsal(a):
Zdravím odborníky, měl bych dotaz. Mám Opla 1.8 atmosféru s pětikvaltem a zdá se mně to dost krátký, na 3000 ot/min to jede 115 km/h. Zlepší se to nějak znatelně, když tam dám 65ky gumy místo těch 55tek, co na tom jsou?
Podívej se do velkýho techničáku, jestli tam požadovanej rozměr máš napsanej. Já se obávám, že pokud tam najdeš gumy s profilovým číslem 65, budou skoro určitě na menší ráfek (například 14" místo 15", na kterej obouváš ty "pětapadesátky"). Ve výsledku pak budeš mít vyšší gumu, ale dost možná s užším běhounem a určitě s prakticky stejným obvodem, takže si otáčkově nepomůžeš. Jediný co ti pomůže, je změna stálýho převodu v diferáku na těžší.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3148
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2025, 21:29    Předmět: Citovat

Alternativních rozměrů může být v techničáku i víc, všechny ale v takové kombinaci, aby se zásadně nezměnil obvod kola. Užší s vyšším profilem při stejném průměru ráfku často bývají dovolené jen pro zimní gumy.
_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6470
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2025, 22:10    Předmět: Citovat

ransom napsal(a):
Workhard: A proč? Naprosto běžný jsou u benzínu otáčky kolem 3500/min při 130km/h.
Taky mi přijde, že je to tak akorát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5394
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2025, 23:02    Předmět: Citovat

Velký techničák nemám, zrušili je, jak se mění převod v diferáku netuším a rád bych to trochu prodloužil, na dálnici si moc neumím představit s tím jet.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3148
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 5:51    Předmět: Citovat

Blbost.
_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 20531
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 7:32    Předmět: Citovat

Alternativní rozměry kol a pneumatik najdeš v i v elektronickém techničáku (přinejmenším na ně musíš při koupi dostat Prohlášení o shodě potvrzené dovozcem či výrobcem a s tím papírem v ruce reklamovat na dopravce chybu v zápisu, jestli je tam ještě nemáš, jako je tam zapomněli napsat mně; prý to měli doplnit i na STK, ale neudělali to, musel jsem na úřad).
Nějak to souvisí i s číslem ZTP v řádku K, z toho se prý pozná, jestli je něco "nad základ" v Dalších záznamech, nebo ne.
A to si piš, že k tomu mají policajti přístup z celé Evropy.

Tříválců na třináctkách kolečkách mi bylo na dálnicích až líto, při 130 km/h na pětku točil motorek 4100 otáček, a to i dvě hodiny v kuse. Nevadilo jim to, to jen já měl ten pocit, tak jsem jim dával čtvrt- až půlhodinku volno. Je otázka, zda by šestka neměla víc mínusů, než plusů. U čtyřválců točí při stejné rychlosti na pětku kolem 3600 a ta šestka by už neškodila.



scn_056_kola.jpg
 Komentář:
Na číslovaných řádcích je základ, to dole je v rubrice Další záznamy.
 Velikost:  214.21 kB
 Zobrazeno:  2 krát

scn_056_kola.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33960
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 9:01    Předmět: Citovat

Japíci jsou točivý, těm prohnání fajfek tolik nevadí, jako jiným - pozná se to podle poměru vrtání a zdvihu. Obecně motory s vrtáním stejným nebo větším než zdvih mají radši točky než tejrání "vocpoda". Dřív to bylo známější jako "podčtvercovej", "čtvercovej" a "nadčtvercovej" motor. Podčtverec má menší zdvih než vrtání, čtverec má stejný a nadčtverec má delší zdvih. Netuším kterej vocas to vymyslel, ale moje koncernová BXW 1,4 16V je podčtvercová = má vrtání x zdvih 76,5 x 75,6, přičemž má stejný písty, jako 1,2HTP i 1,6 16V (holt unifikace). Kdyby měl stejnej zdvih jako vrtání, překročil by celkovej obsah hodnotu 1400ccm (konkrétně o celejch 6 kubickejch centimetrů!!!) a tím by nesplňoval požadavek na zařazení do objemový kategorie pro určování vejšky povinnejch pojistek. Takhle se ale dostal do oblasti, kdy má radši vytáčení a dušení těsně nad volnoběhem mu vysloveně vadí. I já jedu při dálničních 130km/h tacho skoro 4000RPM - a motor má na to aby zrychloval, takže bych se vůbec nezlobil, kdyby měl převod diferáku o jeden-dva zuby těžší převod a na tý dálnici mi točil třeba i těch 3500RPM ... To je totiž jedinej zatím ještě legální způsob, jak zmenšit otáčky na dálnici, aniž by se proti tomu někdo stavěl - jinej rozměr kol/gum ti zruší na STK a když je budeš mít v provozu a někdo tě nakřápne, za nedodržení předepsanejch rozměrů tě vopálí pojišťovna.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3148
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 9:42    Předmět: Citovat

Při 130 ti bude točit necelých 3400. To je dokonce o malinko míň než moje benzínová atmosféra 2,4 litru. A je to akorát, opravdu.
Taková Honda Jazz 1,4 točí rovný 4000 při 130km/h. A je to takový spokojený ševelení s lehkým plynem a malou spotřebou.
Menší otáčky na dálnici drží přeplňované motory. A nebo nějaká Fabia 1.0 MPI, která pak neudrží rychlost ve stoupání a na předjetí musíš o dva kvalty podřadit.

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16220
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 12:32    Předmět: Citovat

Nezapomeňte i na to, že v autech jsou vysokootáčkové nebo nízkootáčkové benzínové motory. Ano, pozná se to podle poměru vrtání a zdvihu.
S normálním benzíňákem se taky jezdí jinak než s normálním chrochtákem a naopak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3148
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 14:03    Předmět: Citovat

Ale o tom zde Ekkar již nejméně dvacet minut hovoří, Mlho!

Pokud přistoupíme na oblíbenou premisu, že atmosférická zážehová 1,8 v Oplu pochází z doby, kdy "svět byl ještě normální", spolehl bych se na to, že je převod zvolený logicky a správně.

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33960
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 14:07    Předmět: Citovat

Hele - než jsem si koupil rooma, jezdil jsem asi 4 roky s formanem, ten má obsah jen o decku menší, ale vrtání x zdvih má "nadčtvercový". A trvalo mi skoro půl roku, než jsem se přeučil z jednoho motoru na druhej, co se týče podvědomýho řazení - prostě furt jsem rooma podtáčel, jak jsem byl zvyklej řadit podle ucha z fáčka. A ten oplík 1,8 bych řek, že je posazenej taky nějak divně, ale spíš bych řek, že mu chybí poslední opravdu rychloběžnej kvalt, na kterým mají automaty dost běžně převod kolem 0,6 - takovej ten "rozjedu na 140, vrazím rychloběh a jedu dál jen na půl plynu bláblábláblá...". Manuály končej na převodu někde mezi 0,78 a 0,8 a je úplně jedno, jestli 5Q nebo 6Q - ty 6Q mají jen jemnější odstupňování mezi dvojkou a pětkou než 5Q - a šestku mají 6Q stejnou, jako 5Q pětku ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5394
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 14:16    Předmět: Citovat

Zimáky mám 60ky, jenže jsem je po koupi sundal tak rychle, že nevím, jak to s nima jelo Razz
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33960
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 14:41    Předmět: Citovat

Profilový číslo je pro posuzování k hovnu, pokud neudáš i šířku a průměr ráfku.
Napiš celej rozměr gum ve formátu aaa/bb Rcc dde, kde "aaa" je šířka běhounu v milimetrech, "bb" je vejška = profil v % šířky, "R" je označení radiální konstrukce, "cc" je průměr ráfku v palcích, "dd" je hmotnostní a "e" rychlostní index gumy. Rychlostní a nosnostní index psát nemusíš, ale v označení gum se musí uvádět kvůli TP.
Jedině tak se ti bude dát poradit.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5394
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: po červen 30 2025, 15:19    Předmět: Citovat

Letní mám 185/55 R15, zimní 185/60 R15, průměr letního kola je cca 57 cm, zimního 60 cm, ty 65ky odhaduju že by mohly mít tak 63 cm. Prostor pro větší kolo si myslím, že tam je.


Koleso.jpg
 Komentář:
185/55 R 15
 Velikost:  189.54 kB
 Zobrazeno:  3 krát

Koleso.jpg



_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 4 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund