Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motor Pure -Tech
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2171
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: st červen 25 2025, 19:10    Předmět: Motor Pure -Tech Citovat

Máte někdo zkušenosti s tříválcovým 1.2 motorem Pure-Tech, který používají vozy Opel, Peugeot a Citroen ? Tento motor má rozvodový řemen v olejové lázni, čímž údajně trpí vlivem benzinu v oleji, především při krátkých jízdách, kdy benzin nemá čas se z oleje odpařit. Následkem drolení řemene může docházet k ucpání mazacích kanálků a také čidel. Pozdější serie snad již používá jiný, odolnější typ řemene.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36156
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st červen 25 2025, 19:22    Předmět: Citovat

Ak to chces kupit, tak to nerob. Ak to uz mas, tak to predaj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5392
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: st červen 25 2025, 20:48    Předmět: Citovat

Jo je to slepá vývojová větev. Buď to nekupuj, nebo se toho zbav.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 426

PříspěvekZaslal: st červen 25 2025, 20:55    Předmět: Citovat

Ako bolo už napísané… motor bez perspektívy, hlavne po záruke.
Aby to aspon trochu fungovalo, tak ten remeň vyžaduje neúmernú servisnú starostlivosť, jazdiť dlhé trasy, tankovať palivo E5 prípadne E0.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2171
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: st červen 25 2025, 21:28    Předmět: Citovat

Ptal jsem se na zkušenosti s tímto motorem.... tedy názor někoho, kdo s tím jezdí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5392
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: st červen 25 2025, 22:16    Předmět: Citovat

Tříválcová oturbená 1200 ccm jebka. Jezdí to dobře do doby, než to zdechne na rozmočený řemen. Co ještě potřebuješ vědět?
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1354
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2025, 5:43    Předmět: Citovat

Ten řemen má vydržet 100 tkm nebo 6let, údaje i ze světa jsou takové, že tak dlouho nikomu nevydržel. Během provozu se rozpadá a jeho zbytky ucpávají sací síto olejového čerpadla. Nemusíš ani hledat nikoho tady kdo ten motor má, zkušenosti s tímhle motorem jsou obecně známy. RNBW to napsal naprosto přesně, stručně a výstižně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2171
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2025, 21:00    Předmět: Citovat

Já jsem si ty recenze samozřejmě přečetl, jsou z různých zdrojů, někdy to zavání konkurenčním bojem.... Právě proto by mne zajímaly opravdové - reálné -zkušenosti řidičů, jak vidím nikdo takový zde není.
Měnit olej po 10.000 km a řemen po 100.000 km zas tak neobvyklé není.
Mimochodem ty motory jsou i bez turba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 20531
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2025, 21:22    Předmět: Citovat

Asi se budeš muset zaregistrovat třeba na Peugeotklubu, nebo u Oplů, aby ti to dovolilo vyhledávat. Uživatelé těch aut sice často straní "své" značce, ale to neznamená, že by nedokázali nějaký problém rozmáznout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 426

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2025, 9:23    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Já jsem si ty recenze samozřejmě přečetl, jsou z různých zdrojů, někdy to zavání konkurenčním bojem.... Právě proto by mne zajímaly opravdové - reálné -zkušenosti řidičů, jak vidím nikdo takový zde není.
Měnit olej po 10.000 km a řemen po 100.000 km zas tak neobvyklé není.
Mimochodem ty motory jsou i bez turba.


Na takéto niečo Ti asi netreba priame skúsenosti. Minimálne vo svete motorov bolo niekoľko článkov (bazárové testy) kde riešili túto rodinu motorov. Záver bol jasný..
- keď kúpiť jazdenku, tak s úplnou servisnou históriou v autorizáku
- na vyššie uvedené nadväzuje verejný prísľub automobilky kde platí kulancia ("predĺžená záruka") na rozvod a jeho prípadnú komponentovú aktualizáciu - asi do 150tkm a nejaký čas tam bol tiež
- v meste veľmi nepoužívať...
- stále to bude mačka vo vreci, pretože nevieš ako to bolo používané.

Žiadna materiálová úprava nedokáže vyriešiť konštrukčnú chybu vyplývajúcu z umiestnenia niečoho gumo/plasto/pružného v prostredí motorového oleja/rozpúšťadla... takže časovaná bomba to bude až do času zošrotovania auta...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3146
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2025, 10:57    Předmět: Citovat

Mraky keců internetových teoretiků a garážových mechaniků kolem PureTechu jsou legrační. Aut s tímhle motorem jezdí statisíce. Mají typický problém, stejně jako mají typické problémy jiné motory od jiných výrobců. To ale vůbec neznamená, že to potká každého. Závada se opakovala sice stejná, ale u zlomku provozovaných aut.
Ubližovala tomu kombinace jízdního režimu s odbytou prevencí (pravidelná kontrola, případně včasná výměna oleje), a HLAVNĚ už zas nějakou dobu používají místo řemene v oleji rozvodový řetěz. Preventivní výměna řemene u starších kusů není nic neobvyklého ani finančně likvidačního. Nových není důvod se bát. Tedy aspoň z tohohle pohledu. Ony si zas můžou najít jinou cestu jak zdechnout.

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36156
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2025, 11:09    Předmět: Citovat

Ked budes olej menit kazdy rok a remen kazde dva, tak to vydrzi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3146
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2025, 11:24    Předmět: Citovat

Kolik jsi s tím najezdil?
_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
luigi11



Založen: Jan 03, 2009
Příspěvky: 27
Bydliště: Hodonínsko

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2025, 15:41    Předmět: Citovat

Dohnalo mě to minulý měsíc. Motor 96 kW, najeto za 4 roky 80000 km. Přijel jsem na oleje (měním po 15000) a řekli mi, že je to třeba hlídat. Tak jsem to nechal rovnou vyměnit, takže nevím, jestli by to těch deklarovaných 100000 vydrželo. Stálo to cca 11000 Kč, ovšem ve značkovém servisu, jinde by to třeba vyšlo líp. Pokud to vydrží dalších 80000 km, jsem v klidu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33955
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2025, 17:49    Předmět: Citovat

Bez ohledu na značku a koncern (jedno jestli PSA, VW, GM nebo třeba PRCáci) je nejhorším zlem moderních pohonnejch jednotek jejich mazací předpis. Nikdo normální s citem pro techniku nepředepíše pro motor vystavenej střídání teplot, možnosti kondenzaci vlhkosti, ředění oleje palivem a zároveň karbonizaci oleje vysokýma teplotama výměnnej interval 2 roky/30 000km. Každej jen trochu normální člověk se na podobný zvrhlosti zvysoka vysere a bude olej měnit nanejvejš po 15 000/1roce a radši ještě dřív. Kdo tohle neudělá a spolehne se na vejblitek výrobce z kategorie "přímý kurwítko" se pak nemůže divit, že mu libovolnej agregát vypustí duši mnohem dřív než stejnej, o kterej se ale majitel postará.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund