Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2171 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: st červen 25 2025, 19:10 Předmět: Motor Pure -Tech
Máte někdo zkušenosti s tříválcovým 1.2 motorem Pure-Tech, který používají vozy Opel, Peugeot a Citroen ? Tento motor má rozvodový řemen v olejové lázni, čímž údajně trpí vlivem benzinu v oleji, především při krátkých jízdách, kdy benzin nemá čas se z oleje odpařit. Následkem drolení řemene může docházet k ucpání mazacích kanálků a také čidel. Pozdější serie snad již používá jiný, odolnější typ řemene.
Ako bolo už napísané… motor bez perspektívy, hlavne po záruke.
Aby to aspon trochu fungovalo, tak ten remeň vyžaduje neúmernú servisnú starostlivosť, jazdiť dlhé trasy, tankovať palivo E5 prípadne E0.
Tříválcová oturbená 1200 ccm jebka. Jezdí to dobře do doby, než to zdechne na rozmočený řemen. Co ještě potřebuješ vědět? _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1354 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt červen 26 2025, 5:43 Předmět:
Ten řemen má vydržet 100 tkm nebo 6let, údaje i ze světa jsou takové, že tak dlouho nikomu nevydržel. Během provozu se rozpadá a jeho zbytky ucpávají sací síto olejového čerpadla. Nemusíš ani hledat nikoho tady kdo ten motor má, zkušenosti s tímhle motorem jsou obecně známy. RNBW to napsal naprosto přesně, stručně a výstižně.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2171 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: čt červen 26 2025, 21:00 Předmět:
Já jsem si ty recenze samozřejmě přečetl, jsou z různých zdrojů, někdy to zavání konkurenčním bojem.... Právě proto by mne zajímaly opravdové - reálné -zkušenosti řidičů, jak vidím nikdo takový zde není.
Měnit olej po 10.000 km a řemen po 100.000 km zas tak neobvyklé není.
Mimochodem ty motory jsou i bez turba.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20531 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt červen 26 2025, 21:22 Předmět:
Asi se budeš muset zaregistrovat třeba na Peugeotklubu, nebo u Oplů, aby ti to dovolilo vyhledávat. Uživatelé těch aut sice často straní "své" značce, ale to neznamená, že by nedokázali nějaký problém rozmáznout.
Já jsem si ty recenze samozřejmě přečetl, jsou z různých zdrojů, někdy to zavání konkurenčním bojem.... Právě proto by mne zajímaly opravdové - reálné -zkušenosti řidičů, jak vidím nikdo takový zde není.
Měnit olej po 10.000 km a řemen po 100.000 km zas tak neobvyklé není.
Mimochodem ty motory jsou i bez turba.
Na takéto niečo Ti asi netreba priame skúsenosti. Minimálne vo svete motorov bolo niekoľko článkov (bazárové testy) kde riešili túto rodinu motorov. Záver bol jasný..
- keď kúpiť jazdenku, tak s úplnou servisnou históriou v autorizáku
- na vyššie uvedené nadväzuje verejný prísľub automobilky kde platí kulancia ("predĺžená záruka") na rozvod a jeho prípadnú komponentovú aktualizáciu - asi do 150tkm a nejaký čas tam bol tiež
- v meste veľmi nepoužívať...
- stále to bude mačka vo vreci, pretože nevieš ako to bolo používané.
Žiadna materiálová úprava nedokáže vyriešiť konštrukčnú chybu vyplývajúcu z umiestnenia niečoho gumo/plasto/pružného v prostredí motorového oleja/rozpúšťadla... takže časovaná bomba to bude až do času zošrotovania auta...
Mraky keců internetových teoretiků a garážových mechaniků kolem PureTechu jsou legrační. Aut s tímhle motorem jezdí statisíce. Mají typický problém, stejně jako mají typické problémy jiné motory od jiných výrobců. To ale vůbec neznamená, že to potká každého. Závada se opakovala sice stejná, ale u zlomku provozovaných aut.
Ubližovala tomu kombinace jízdního režimu s odbytou prevencí (pravidelná kontrola, případně včasná výměna oleje), a HLAVNĚ už zas nějakou dobu používají místo řemene v oleji rozvodový řetěz. Preventivní výměna řemene u starších kusů není nic neobvyklého ani finančně likvidačního. Nových není důvod se bát. Tedy aspoň z tohohle pohledu. Ony si zas můžou najít jinou cestu jak zdechnout. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Jan 03, 2009 Příspěvky: 27 Bydliště: Hodonínsko
Zaslal: pá červen 27 2025, 15:41 Předmět:
Dohnalo mě to minulý měsíc. Motor 96 kW, najeto za 4 roky 80000 km. Přijel jsem na oleje (měním po 15000) a řekli mi, že je to třeba hlídat. Tak jsem to nechal rovnou vyměnit, takže nevím, jestli by to těch deklarovaných 100000 vydrželo. Stálo to cca 11000 Kč, ovšem ve značkovém servisu, jinde by to třeba vyšlo líp. Pokud to vydrží dalších 80000 km, jsem v klidu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33955 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červen 27 2025, 17:49 Předmět:
Bez ohledu na značku a koncern (jedno jestli PSA, VW, GM nebo třeba PRCáci) je nejhorším zlem moderních pohonnejch jednotek jejich mazací předpis. Nikdo normální s citem pro techniku nepředepíše pro motor vystavenej střídání teplot, možnosti kondenzaci vlhkosti, ředění oleje palivem a zároveň karbonizaci oleje vysokýma teplotama výměnnej interval 2 roky/30 000km. Každej jen trochu normální člověk se na podobný zvrhlosti zvysoka vysere a bude olej měnit nanejvejš po 15 000/1roce a radši ještě dřív. Kdo tohle neudělá a spolehne se na vejblitek výrobce z kategorie "přímý kurwítko" se pak nemůže divit, že mu libovolnej agregát vypustí duši mnohem dřív než stejnej, o kterej se ale majitel postará. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.