Nejde o kyselinu (ta v přírodě na pár metrech vyreaguje se vším co potká na relativně neškodné soli), ale o olovo, které v nálevu zůstává. Takže bych to nikam moc necintal. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Je. Baterka je přerušená. Jinak nabitá. Né moc, ale je. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Von chce tím rozpuštěným olovem v té kyselině otrávit breberky...
Někdy koncem osmdesátek nebo začátkem devadesátek vyšel v AR návod na oživení staré autobaterie. Nabít, vylejt náplň do hajzlu, pak opakovaně vyplachovat vodou olovnatý kal (rovněž do hajzlu), a když se přestane kal vyplavovat, tak nechat vyžrat peroxidem (taky vylejvat do hajzlu). Když to přestane šumět, tak vypláchnout a nalejt novou kyselinu.
Prej tak úspěšně používali dosloužilý autobaterky CBčkáři při vysílání venku. Kolik baterek takhle obohatilo vody, těžko hádat. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
To mohlo platit pro staré baterky které chytly zkrat od kalu na dně nádoby. V té době kdy byly póly jednotlivých článků vidět (a na to je ten zatěžovací ampérmetr - viz obrázek výše) se dalo zjistit bez měření hustoty elektrolytu který článek má zkrat. Moje zkušenost s opravou takýchto autobaterek (440 Ah a více) je taková, že to nebyl zkrat v kalu, ale vychýlení kladné mřížky desek směrem nahoru tak, že došlo ke spojení se záporným pólem. Můj postup byl následující: Pilkou rozříznout olověné spojky, vydloubat asfalt kolem článku a článek povytáhnout z nádoby. Zkrat byl vidět. Jako izolaci jsem dával separátor mezi deskami který jsem měl v zásobě z doby školení v Akumě Mladá Boleslav. (Mám to doteď). Preventivně jsem vkládal i nad ostatní mřížky které se už taky čepýřily. Článek jsem zasunul zpátky, zalil původním asfaltem (po vychladnutí byl pořád gumový), spojky vypiloval do Y a zacínoval klempířskou pájkou. Článek jsem bokem dobil do max hustoty a jelo se dál. Vyplatila se ještě jedna taková oprava a pak to už nebylo rentabilní.
Pod deskama je místa dost na to, aby kal který se z desek vysype, nezpůsobil zkrat. Taková baterka je fakt už bez kapacity.
V práci jsme měli staniční baterie 110V DC které byly průhledné a tam na dně bylo místa hafo. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Ta, co skončila, je Bosch S04 004/12V/60Ah, asi 4 roky stará.
Tady je její fotka a manuál. Je typu WET - tekutý elektrolyt.
Podle manuálu má samovybíjení 0,2% kapacity deně.
Z fotky vidno, že má jakési odplynování pod víčkem.
Z v předchozím popsaného plyne, že má vnitřní svod a proto velké samovybíjení. Po hodině nabíjení proudem 6A už auto nastartovala.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2572 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út červen 24 2025, 0:18 Předmět:
Pokud byste kupoval novou baterii do auta tak sebou vezměte tu starou neporušenou a měli by vám z ceny té nové za odevzdání té staré něco odečíst a sami se pak postarají o její likvidaci.
Občas to pomůže, ale často jen na krátkou dobu a jen výjimečné na delší dobu. V naprosté většině případů je to k ničemu. Takže více méně spíš vyhozené peníze. Pokud nevíte co lepšího s penězi a nemáte co jiného na práci, tak se s tím můžete bavit třeba až do "zblbnutí".
MiraSt:
Článek jsi evidentně nečetl. Tam nešlo o zkrat, ale o kalem ucpané póry elektrod (zmenšení aktivní plochy) a sulfitovaný povrch. S baterkou se při vymývání notně třepalo, aby se kal z elektrod vyplavil.
Pointou pro mě není oživená baterka, ale svinčík v kanalizaci. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.