Po 3 letech v téměř neježděném autě zvětšila závratně vnitřní odpor, takže její napětí poklesne na 7V hned při zapnutí elektriky auta.
Lze ji dolejt destilkou a dobít, aby to dojelo do servisu? _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8438 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne červen 22 2025, 19:50 Předmět:
Destilk u dolejt jen pokud je jí málo. Desky musí být s rezervou utopený. Pak pomalu nabíjet. Nejlépe režim motocykl (malý proud). Pak uvidíš jestli otočí startér. Ty novější-vysokoobrátkový s převodem takový proud zase nepotřebují. PS, není to ropák? Tam by byl asi problém větší, se žhavením. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Čínská nabíječka to ve čtvrtek nabíjela proudem 6A. Při 3,5A to majitelka odpojila a nastartovala. Dnes baterie neutáhla ani budíky na palubce.
Je na ní patrná krytka. Kdybych ji odsekal, dostanu se ke špuntům a šla by dolejt...
Prostě jeden start 'na sterojdech´.
Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4324 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne červen 22 2025, 20:19 Předmět:
6A je moc i na baterii Ok. Zkusit nabíjet max. 1A cca 40 hodin a nejméně jednou vybít 2A cca 15 hodin ( do napětí kolem 10V a ještě jednou nabít stejným způsobem. Pokud to nepomůže, koupit přednabitou baterii a odjet do servisu.
Dnešní baterky jsou těsné a proto ani nemají možnost dolévání.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2762 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne červen 22 2025, 20:56 Předmět:
Rovnou ji hoď do kopřiv, z toho nic nebude. Vlastní zkušenost. Je to ztráta času, protože pokud si ji tak dlouho nabíjel, a napětí takhle moc padá, tak je baterie KO. Pokud ti jde jen o to, aby auto dojelo do servisu, tak po nastartování tomu asi nic nebrání, i na tu KO baterii. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Když závratně zvětšila odpor tak je přerušená spojka mezi články. Jestli tě zajímá kde je to přerušené tak otevři články a dej ji do zkratu. V místě přerušení to bude šumět a vyvalí se z daného článku dým. Jinak opatrně. Je v tom kyselina a bude v podobě aerosolu unikat.
Neopravitelné. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20531 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po červen 23 2025, 6:28 Předmět:
A bude ti k něčemu ta získaná kyselina?
Vyvez baterku do SD, nejlíp tam, kde ti za ni ještě zaplatí, nějaká neutralizace pak už nebude tvoje starost.
Už OT:
mi-ro napsal(a):
Destilku dolejt jen pokud je jí málo. Desky musí být s rezervou utopený. Pak pomalu nabíjet...
Drobné upřesnění, i když v dotazovaném případě asi zbytečné: vybitou baterku dolít s minimální rezervou, jen tak milimetr nad desky, při nabíjení se objem zvětšuje, takže kontrolovat. Teprve u nabité, částečně vybité a znovu dobité baterky se dolévají články na stejnou hladinu 6 - 8 mm nad desky. A nejlépe mít při nabíjení baterku v plastové vaničce (třeba ve fotomisce).
Když totiž doliješ ten necelý centimetr na desky ve vybitém stavu, některé baterky nemají tolik volného prostoru nad nimi a ty během nabíjení rády přetečou. Jak to má vyřešené zrovna konkrétní Boschka, nevím, ale, jestli kyselina unikne ven, ne každé dlažbě se to bude líbit.
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 2233 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: po červen 23 2025, 12:11 Předmět:
Nechtěl jsem se rozepisovat ale: předevčírem slyším z balkonu souseda, nasedl do auta a nic. Volal kamarádovi tak jsem nabídl pomoc, prý si počká. Kamarád přijel, nasadili startovací kabely a po cca 5 minutách nic, keine štart. Vzal jsem sebou ven voltmetr, na baterce zdechlého auta bylo 12V, po zapnutí klíčku šlo někam k 8 voltům. Změřil jsem napětí na kabelech obou aut při nabíjení, na nabíjecím bylo při běhu nějakých 13,5V na nabíjeném 12,2 takže tam něco málo teklo. Tak jsem nabíjecí zahnal, připojil svou SUZI, teď bylo u mě 14,3V, na nabíjené 13,4 po cca pěti minutách 13,8 a pak už nastartoval. Auto (zdechlé) jezdilo po městě a pak 3 dny stálo, je to nějaký superb či co samozřejmě s "chytrým" dobíjením, to druhé totéž...Poznámka - nabíjecí kabely na pohled tlusté, ani jsem nekoukal jaká tkanička je uvnitř ale ty současné jsou si všechny podobné.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.