Zaslal: ne červen 08 2025, 10:19 Předmět: auto-moto, zadní kotoučová brzda, zatlačení pístku
Chtěl jsem vyměnit destičky na zadních kotoučových brzdách (audi A4 B8, elektrická ruční brzda). Na jedné straně proběhla výměna bez problémů, ale na druhé straně mám problém se zatlačením/zašroubováním pístku, nejde to.
(přípravek na zatlačování mám, diagnostikou jsem "otevřel zadní brzdiče", poté je potřeba pístek přípravkem zašroubovat/zatlačit)
Přitom pístek se při otevírání/zavírání brzdiče diagnostikou o kousek pohybuje v axiálním směru, takže zatuhlý snad být nemůže. Taky to kolo nejspíš normálně brzdí protože auto bylo cca měsíc zpět na stk a žádný problém nebyl.
Co s tím? použít větší sílu? Není mě moc jasné kde to může být zatuhlé.
Potřeboval bych vědět jak je to uvnitř řešené, našel jesm řez jak by to mohlo uvnitř vypadat, podle toho nákresu by se možná pístkem při zatlačování točit nemuselo (ale na čele pístku jsou výřezy, za které je možno pístek přípravkem chytit pro otáčení)
el brzda.jpg
Komentář:
Velikost:
37.11 kB
Zobrazeno:
8 krát
Naposledy upravil sr71 dne ne červen 08 2025, 13:59, celkově upraveno 1 krát.
Teraz som menil btrzdy na BMW F11 a tam sa piest len tlačí elektrická ručná). V zásade sa tlak kombinovaný s otáčaním používal na zadných kotúčových brzdách bez elektromotora. Nemáš náhodou plnú nádobku na kvapalinu a piest nemá kam kvapalinu natlačit???
Založen: Jan 25, 2005 Příspěvky: 290 Bydliště: Praga mater urbium
Zaslal: ne červen 08 2025, 14:11 Předmět:
To že by byl zatuhlý pístek by nebylo nic výjimečného i u takto "mladého" auta. Předpokládám, že systém je u těch koncernových brzdičů shodný a když jsem dělal Passata tak to po odblokování v diagnostice šlo 1. půl otáčku taky ztuha. A točit bylo potřeba.
Rozhodně se mi osvědčilo povolit před zatlačáváním odvzdušňovák. Přeci jen tlačit kapalinu kanálky v ABS jednotce klade odpor a navíc to se to případně vytlačí i s bordelem.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1822 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: ne červen 08 2025, 16:16 Předmět:
U elektrické ručky nic nazatlačuješ. Jak ji pomocí diagnostiky otevřeš, musí pístek zajet do třmenu nadoraz. To si pohlídá jednotka. Musí být oba pístky stejně zajeté. Jak nejsou, tak je to špatně a pravděpodobně třmen na repas nebo nový (jetý). Zavření si pohlídá jednotka pomocí měření proudu do motorků až dojedou na doraz na desky.
to jsem si taky myslel že pístky diagnostikou zasunu naplno do třmenu, ale v praxi jsem to zatím neviděl, asi 2 roky zpět jsem asistoval při výměně zadních destiček na Volvo XC60 (taky s el. ruční brzdou) a tam jsme motorky brzd roztáčeli připojením externího napětí přímo na svorky motoru a taky se pístky musely poté ještě ručně zatlačit
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1822 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: ne červen 08 2025, 17:17 Předmět:
Na passatu b6 mě pístky zajíždějí zároveň se třmenem. Ale jednou byl problém s pravým pístkem že nešel vysunout. Musel se rozdělat a opravit. Šroubovice protočila matku v pístku a strhla mechanismus.
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 860 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: ne červen 08 2025, 20:18 Předmět:
U elektronické brzdy koncernu vw není potřeba pístkem otáčet. Stačí pístek zatlačit. Otázka je, jestli když jsi pomocí diagnostiky provedl 1 krok pro výměnu destiček, tak jestli vrčeli oba třmeny... Jestli je elektromotorek jen 2 pin tak si dej něco mezi staré destičky místo kotouče a vem dráty a 12V (autobaterii např.). vnitřek brzdiče můžeš "zatočit" i takto jen musíš vyzkoušet polaritu a když to dojede na doraz tak to zbytečně netrápit. Jestli už máš novější 5ti pin nebo tak nějak tak tam to nemám vyzkoušené.
...Otázka je, jestli když jsi pomocí diagnostiky provedl 1 krok pro výměnu destiček, tak jestli vrčeli oba třmeny..
motorky se točí v obou třmenech, zkoušeno poslechem, a je to i vidět na na pístku že se trochu pohne když motorek dojede na doraz. A taky diagnostika zobrazuje proud motorkem, při najetí do krajní polohy stoupne hodnota na cca 17A (to se mi zdá nějak moc), ale u obou motorků cca stejná a téměř ve stejném okamžiku, takže ty oba motorky se pohybují téměř synchronně.
Sundal bych celý motorek,pak se zjistí jestli nemá vadnou převodovku nebo je zarezlý pístek
Torxem by mělo jít hýbat s válečkem,nejspíš bude posunován šnekem
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.