Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

auto-moto, zadní kotoučová brzda, zatlačení pístku
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2631
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 10:19    Předmět: auto-moto, zadní kotoučová brzda, zatlačení pístku Citovat

Chtěl jsem vyměnit destičky na zadních kotoučových brzdách (audi A4 B8, elektrická ruční brzda). Na jedné straně proběhla výměna bez problémů, ale na druhé straně mám problém se zatlačením/zašroubováním pístku, nejde to.
(přípravek na zatlačování mám, diagnostikou jsem "otevřel zadní brzdiče", poté je potřeba pístek přípravkem zašroubovat/zatlačit)
Přitom pístek se při otevírání/zavírání brzdiče diagnostikou o kousek pohybuje v axiálním směru, takže zatuhlý snad být nemůže. Taky to kolo nejspíš normálně brzdí protože auto bylo cca měsíc zpět na stk a žádný problém nebyl.
Co s tím? použít větší sílu? Není mě moc jasné kde to může být zatuhlé.
Potřeboval bych vědět jak je to uvnitř řešené, našel jesm řez jak by to mohlo uvnitř vypadat, podle toho nákresu by se možná pístkem při zatlačování točit nemuselo (ale na čele pístku jsou výřezy, za které je možno pístek přípravkem chytit pro otáčení)



el brzda.jpg
 Komentář:
 Velikost:  37.11 kB
 Zobrazeno:  8 krát

el brzda.jpg




Naposledy upravil sr71 dne ne červen 08 2025, 13:59, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1537

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 13:49    Předmět: Citovat

Jestli to nebrzdí ten motorek ruční brzdy,ten může být zaseknutý.Mělo by se jim dát nějakým klíčem,u mojeho J11 torxem otáčet

Naposledy upravil Pikofarad dne ne červen 08 2025, 13:52, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jurosdi



Založen: Jan 07, 2017
Příspěvky: 160

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 13:51    Předmět: Citovat

Teraz som menil btrzdy na BMW F11 a tam sa piest len tlačí elektrická ručná). V zásade sa tlak kombinovaný s otáčaním používal na zadných kotúčových brzdách bez elektromotora. Nemáš náhodou plnú nádobku na kvapalinu a piest nemá kam kvapalinu natlačit???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2631
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 14:03    Předmět: Citovat

Nádobku jsem měl při práci na brzdách otevřenou. Motorek se při hýbání diagnostikou zdá se, točí normálně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ace_ventura



Založen: Jan 25, 2005
Příspěvky: 290
Bydliště: Praga mater urbium

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 14:11    Předmět: Citovat

To že by byl zatuhlý pístek by nebylo nic výjimečného i u takto "mladého" auta. Předpokládám, že systém je u těch koncernových brzdičů shodný a když jsem dělal Passata tak to po odblokování v diagnostice šlo 1. půl otáčku taky ztuha. A točit bylo potřeba.
Rozhodně se mi osvědčilo povolit před zatlačáváním odvzdušňovák. Přeci jen tlačit kapalinu kanálky v ABS jednotce klade odpor a navíc to se to případně vytlačí i s bordelem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2631
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 15:44    Předmět: Citovat

Taky si myslím že by se mělo pískem otáčet, na druhém kole jsem to tak i udělal. Je divný že na tomto videu se při zatlačování pístek neotáčí https://youtu.be/xYoScxui2w4?si=LhukgtGS8rCLAUdw

Naposledy upravil sr71 dne ne červen 08 2025, 16:56, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 1078

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 16:06    Předmět: Citovat

Každá motorizace bude mít jiné velikosti kotoučů a nejspíš i konstrukci celé brzdy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1822
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 16:16    Předmět: Citovat

U elektrické ručky nic nazatlačuješ. Jak ji pomocí diagnostiky otevřeš, musí pístek zajet do třmenu nadoraz. To si pohlídá jednotka. Musí být oba pístky stejně zajeté. Jak nejsou, tak je to špatně a pravděpodobně třmen na repas nebo nový (jetý). Zavření si pohlídá jednotka pomocí měření proudu do motorků až dojedou na doraz na desky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2631
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 17:01    Předmět: Citovat

to jsem si taky myslel že pístky diagnostikou zasunu naplno do třmenu, ale v praxi jsem to zatím neviděl, asi 2 roky zpět jsem asistoval při výměně zadních destiček na Volvo XC60 (taky s el. ruční brzdou) a tam jsme motorky brzd roztáčeli připojením externího napětí přímo na svorky motoru a taky se pístky musely poté ještě ručně zatlačit
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1822
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 17:17    Předmět: Citovat

Na passatu b6 mě pístky zajíždějí zároveň se třmenem. Ale jednou byl problém s pravým pístkem že nešel vysunout. Musel se rozdělat a opravit. Šroubovice protočila matku v pístku a strhla mechanismus.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2631
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 18:01    Předmět: Citovat

Taky si myslím že vy se mělo pískem otáčet, na druhém kole jsem to tak i udělal. Je divný že na tomto videu se při zatlačování pístek neotáčí https://youtu.be/xYoScxui2w4?si=LhukgtGS8rCLAUdw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 860
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 20:18    Předmět: Citovat

U elektronické brzdy koncernu vw není potřeba pístkem otáčet. Stačí pístek zatlačit. Otázka je, jestli když jsi pomocí diagnostiky provedl 1 krok pro výměnu destiček, tak jestli vrčeli oba třmeny... Jestli je elektromotorek jen 2 pin tak si dej něco mezi staré destičky místo kotouče a vem dráty a 12V (autobaterii např.). vnitřek brzdiče můžeš "zatočit" i takto jen musíš vyzkoušet polaritu a když to dojede na doraz tak to zbytečně netrápit. Jestli už máš novější 5ti pin nebo tak nějak tak tam to nemám vyzkoušené.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO
Doporučuje se dohled moderátorů


Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19895
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2025, 21:26    Předmět: Citovat

Řečeno jinak , když se vrátí motorový posun uvnitř , což není vidět , můžeš píst zatlačit zpět .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2631
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po červen 09 2025, 12:26    Předmět: Citovat

PCmaniac99 napsal(a):
...Otázka je, jestli když jsi pomocí diagnostiky provedl 1 krok pro výměnu destiček, tak jestli vrčeli oba třmeny..
motorky se točí v obou třmenech, zkoušeno poslechem, a je to i vidět na na pístku že se trochu pohne když motorek dojede na doraz. A taky diagnostika zobrazuje proud motorkem, při najetí do krajní polohy stoupne hodnota na cca 17A (to se mi zdá nějak moc), ale u obou motorků cca stejná a téměř ve stejném okamžiku, takže ty oba motorky se pohybují téměř synchronně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1537

PříspěvekZaslal: po červen 09 2025, 12:39    Předmět: Citovat

Sundal bych celý motorek,pak se zjistí jestli nemá vadnou převodovku nebo je zarezlý pístek
Torxem by mělo jít hýbat s válečkem,nejspíš bude posunován šnekem



Audi1.jpg
 Komentář:
 Velikost:  8.05 kB
 Zobrazeno:  4 krát

Audi1.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund