Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

autoklíče
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33957
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 19:29    Předmět: Citovat

Boha Bořku, rozumíš tomu jak koza náklaďáku a budeš tady hlásat rozumy. Samozřejmě že novější auta vyžadujou pro "odemčení" přístupu k párování klíčovejch jednotek online spojení s fabrickým serverem, ze kterýho dostane servis unikátní jednorázovej kód k přístupu - je to vyšší typ zabezpečení aut proti krádeži, aby zloději nemohli jednoduše k čórnutýmu autu napárovat sadu novejch klíčů a dál ho tak legalizovat. Ten unikátní kód se generuje podle VINka každýho jednotlivýho auta a může si o něj požádat zas jen servis s licencí výrobce. U starších stačil VAG/VAS diagnostickej počítač (respektive jeho obdoba u jinejch značek) a OBDE zásuvka, ale i tak byl potřeba minimálně digitální typovej bezpečnostní "klíč", kterej se podle roku výroby i typu měnil. Pak se daly k elektronickýmu zabezpečení auta "přiřadit" další dálkový ovladače i čipy immo až do určitýho celkovýho počtu - při překročení počtu se musely všecky vymazat a ty platný zadat znovu. Přitom ovládač centrálu má "plovoucí kód", kterej se ve vysílači mění podle předem definovanýho algoritmu s každým povelem. V přijímači je program, kterej umí dopočítat ty změny "dopředu", takže auto jde odemknout i když si v kapse několikrát zmáčkneš knoflík DO mimo dosah přijímače, takže vysílanej kód se změní, ale přijímač to nezachytí = neví o aktuální změně kódu. Immo je jinde, je to technologie RFID s neproměnným kódem s bezdrátovým přenosem na minimální vzdálenost. Keyless jede na ještě vyšší úrovni zabezpečení a supluje i immo.

Tohle všecko jsou volně dohledatelný informace, dostupný na netu i v servisech.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 1078

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 19:37    Předmět: Citovat

Pokud se u Oplu (ještě pod GM, pod PSA nemám zkušenost) chtěl přidat klíč pomocí kabelu a OP-COMu, tak se prvně zadal Security kód k danému autu, potom se smazaly všechny klíče, spustil se 10 minutový odpočet a při následném párování se musely znovu spárovat i ty původní klíče.

Každá značka to bude mít jinak, kdy u koncernu se musí znát PIN k imobilizéru atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO
Doporučuje se dohled moderátorů


Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19895
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 19:40    Předmět: Citovat

Meleš nesmysly . Dokonce jsem měl originál tiskopis od koncernu s PINem pro jednotku . Tehdá jsem si o něj řekl , jako každý kdo chtěl , zpoplatněná služba a byl mi vydán na origopapíru . To se prostě dělalo . Je to kod pro vstup do měnění hodnot v jednotce . S tímto PINem si každý se správným SW mohl načíst klíče a měnit hodnoty v ŘJ . Pro feldu co ještě mám , ten PIN ještě mám , ale právě od maníka .
To se dnes měnilo viz výše .
Toto není rozhodně pro zloděje . Je to pro dojení prachů .
První co mne zamlada mistr učil , klíče jsou jen pro zvědavé lidi .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36161
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 19:42    Předmět: Citovat

Co sa asi stane, ked si vyziadas pin ku kradnutemu autu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
scorpions-cz



Založen: Mar 19, 2011
Příspěvky: 2009
Bydliště: Jižní Čechy Dačicko

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 19:47    Předmět: Citovat

Celkem se o to dost ( zatím teoreticky) v poslední době zajímám. PIN je u některejch značek nutný znát, u některejch si ho klíčařská diagnostika vycucne.
Každý auto to má jinak. U některejch je nutný mít pro přidání klíče jeden originál, jiný auta to nepotřebujou. taky je rozdíl, zda se přidává origo fabrickej klíč, nebo nějakej "univerzál"
proto sháním informace i za cenu placenýho školení, než koupím celkem drahou diagnostiku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 1078

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 20:14    Předmět: Citovat

Neviděl bych v tom moc velký obchodní potenciál, každý jako první navštíví autorizovaný servis.
Zatím se tu moc lidí neozvalo, kteří by fyzicky nějaký klíč párovali.

Machrovat tady jako BOBek, který má jedinou zkušenost, že si jednou zajel vyčíst autopin za úplatu, bych vůbec nepočítal. Vůbec si ho nebyl schopný vyčíst sám z ŘJ motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33957
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 20:17    Předmět: Citovat

Protože Bobobobeš ani neví, kde fyzicky je paměť pro ty jednotlivý údaje v tom kterým autě. Už felichčije to měla postupně podle data výroby na 3 různejch umístěních.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
scorpions-cz



Založen: Mar 19, 2011
Příspěvky: 2009
Bydliště: Jižní Čechy Dačicko

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 20:24    Předmět: Citovat

Vzhledem k tomu, že dělám klasický cylindrický klíče. Né teda po jednom kuse, ale dělám větší systémy jednotných a generálních systémů, tak se mě na autoklíče ptá poměrně dost lidí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
milosak



Založen: Nov 27, 2018
Příspěvky: 504
Bydliště: Praha zapad

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 20:28    Předmět: Citovat

Ja myslel ze prave jde o to jestli lze vytvorit neopravnenou kopii klice jak tady nekdo rikal klon
Vetsinou jsou do ridici jednotky nahrany klic1 + klic 2 pokud ztratis
napr klic 2 tak naklonujes klic 1 a spravne by se mel klic 2 smazat
v idealnim pripade klic 2 smazat a nahrat klic 3

Vse je o tom jak snadno lze klonovat nevim jak je to u aut u nasich
pristupovych systemu pouzivame mifare desfire EV1 nektere firmy uz i
EV2 tam je to hodne dobre osetrene (zatim) Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milosak



Založen: Nov 27, 2018
Příspěvky: 504
Bydliště: Praha zapad

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 20:35    Předmět: Citovat

scorpions-cz napsal(a):
Vzhledem k tomu, že dělám klasický cylindrický klíče. Né teda po jednom kuse, ale dělám větší systémy jednotných a generálních systémů, tak se mě na autoklíče ptá poměrně dost lidí.


To jses kolega Very Happy

Mam v praze namontovano 10 ky klicovych uzamykacich systemu ale v posledni dobe jedu pouze varianty bezklicove konkretne Xesar nebo Airkey
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33957
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 20:43    Předmět: Citovat

scorpions-cz napsal(a):
Vzhledem k tomu, že dělám klasický cylindrický klíče. Né teda po jednom kuse, ale dělám větší systémy jednotných a generálních systémů, tak se mě na autoklíče ptá poměrně dost lidí.
To je mixování vícero různejch technologií do sebe. Mechanickej klíč je jedna. Kódový zabezpečení rádiovýho přenosu povelu pro centrální zamykání je technologie druhá. Kódování RFID přenosu je třetí - i když pracuje na rádiovým přenosu taky, je to jinej kmitočet, jinej dosah a jinej systém kódování. Mechanickej klíč zabezpečuje jen to, co dokáže zajistit mechanická shoda klíče a zámku - i včetně případný odolnosti proti překonání. Elektronika je úplně jinej level ... Takhle bych to i případnejm zájemcům prezentoval. V automotive je to ještě o to dražší, že se jedná o technologii, která musí plnit široký klimatický i bezpečnostní požadavky v dopravním provozu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
scorpions-cz



Založen: Mar 19, 2011
Příspěvky: 2009
Bydliště: Jižní Čechy Dačicko

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 20:56    Předmět: Citovat

milosak
No bohužel díler od EVVY mi velkoobchod nedá. Nedal mi ani 17 profil QUARD, protože u nás byl jeden podnikatel, co si nechal udělat svůj vlastní profil. Sice už skončil, ale prezentuje, že klíče dál dělá. Prý aby nebyly na jednom smetišti dva kohouti. Jinak funguje tím způsobem, že na bývalý provozovně má ceduli, že když někdo potřebuje přidělat klíč, má volat uvedené číslo.
Škoda, jen od začátku tohoto roku jsem udělal tři cca 50ti vložkový systémy.

EKKAR to si samozřejmě uvědomuju
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 1078

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 20:59    Předmět: Citovat

Naklonovat klíče jdou, ale jak se budou chovat dál při plovoucím kódu. Když naklonuji klíč č.1, tak ze začátku budou fungovat oba. Mají nějaký pevný identifikační kód a potom ten, který se mění pomocí nějakého algoritmu, ale aby se předešlo např. stisknutí ovladače mimo dosah, tak přijímač musí umět zpracovat několik následujících kódů z očekávané sekvence. Jenže když budu používat nějakou dobu jeden z těch klíčů, tak ten druhý se s přijímačem rozsynchronizuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milosak



Založen: Nov 27, 2018
Příspěvky: 504
Bydliště: Praha zapad

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 21:01    Předmět: Citovat

Sory
ja ziju jeste v minulosti Very Happy muj prispevek se tykal pouze klasickeho
mechanickeho autoklice s transpoderem ten ktery odemkne v nouzi
dvere kufr volant a transpoder v hlave klice umozni nastartovat

Dneska uz tkzv bezklicove systemy v aute jsou pritomne

Skorpione hod mi do posty mobil zkusim v EVVE poptat pokud
budes mit zajem delam pro ne skoro 30 let
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33957
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 19 2025, 21:35    Předmět: Citovat

josef_novak napsal(a):
Naklonovat klíče jdou, ale jak se budou chovat dál při plovoucím kódu. Když naklonuji klíč č.1, tak ze začátku budou fungovat oba. Mají nějaký pevný identifikační kód a potom ten, který se mění pomocí nějakého algoritmu, ale aby se předešlo např. stisknutí ovladače mimo dosah, tak přijímač musí umět zpracovat několik následujících kódů z očekávané sekvence. Jenže když budu používat nějakou dobu jeden z těch klíčů, tak ten druhý se s přijímačem rozsynchronizuje.
Není pravda. Každej klíč má část kódu pevnou a část proměnlivou. A přijímací strana si pamatuje poslední použitej kód pro každej naučenej klíč zvlášť a umí pro něj podle předem zadanýho algoritmu vypočítat i nějakej počet dalších použitelnejch kódů "do budoucna". Jinak bys nedokázal použít náhradní klíč třeba po roce jeho odložení do skříně - když jsi mezitím celej rok jezdil s tím "prvním".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund