Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33956 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 19 2025, 19:29 Předmět:
Boha Bořku, rozumíš tomu jak koza náklaďáku a budeš tady hlásat rozumy. Samozřejmě že novější auta vyžadujou pro "odemčení" přístupu k párování klíčovejch jednotek online spojení s fabrickým serverem, ze kterýho dostane servis unikátní jednorázovej kód k přístupu - je to vyšší typ zabezpečení aut proti krádeži, aby zloději nemohli jednoduše k čórnutýmu autu napárovat sadu novejch klíčů a dál ho tak legalizovat. Ten unikátní kód se generuje podle VINka každýho jednotlivýho auta a může si o něj požádat zas jen servis s licencí výrobce. U starších stačil VAG/VAS diagnostickej počítač (respektive jeho obdoba u jinejch značek) a OBDE zásuvka, ale i tak byl potřeba minimálně digitální typovej bezpečnostní "klíč", kterej se podle roku výroby i typu měnil. Pak se daly k elektronickýmu zabezpečení auta "přiřadit" další dálkový ovladače i čipy immo až do určitýho celkovýho počtu - při překročení počtu se musely všecky vymazat a ty platný zadat znovu. Přitom ovládač centrálu má "plovoucí kód", kterej se ve vysílači mění podle předem definovanýho algoritmu s každým povelem. V přijímači je program, kterej umí dopočítat ty změny "dopředu", takže auto jde odemknout i když si v kapse několikrát zmáčkneš knoflík DO mimo dosah přijímače, takže vysílanej kód se změní, ale přijímač to nezachytí = neví o aktuální změně kódu. Immo je jinde, je to technologie RFID s neproměnným kódem s bezdrátovým přenosem na minimální vzdálenost. Keyless jede na ještě vyšší úrovni zabezpečení a supluje i immo.
Tohle všecko jsou volně dohledatelný informace, dostupný na netu i v servisech. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Pokud se u Oplu (ještě pod GM, pod PSA nemám zkušenost) chtěl přidat klíč pomocí kabelu a OP-COMu, tak se prvně zadal Security kód k danému autu, potom se smazaly všechny klíče, spustil se 10 minutový odpočet a při následném párování se musely znovu spárovat i ty původní klíče.
Každá značka to bude mít jinak, kdy u koncernu se musí znát PIN k imobilizéru atd.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19895 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po květen 19 2025, 19:40 Předmět:
Meleš nesmysly . Dokonce jsem měl originál tiskopis od koncernu s PINem pro jednotku . Tehdá jsem si o něj řekl , jako každý kdo chtěl , zpoplatněná služba a byl mi vydán na origopapíru . To se prostě dělalo . Je to kod pro vstup do měnění hodnot v jednotce . S tímto PINem si každý se správným SW mohl načíst klíče a měnit hodnoty v ŘJ . Pro feldu co ještě mám , ten PIN ještě mám , ale právě od maníka .
To se dnes měnilo viz výše .
Toto není rozhodně pro zloděje . Je to pro dojení prachů .
První co mne zamlada mistr učil , klíče jsou jen pro zvědavé lidi .
Založen: Mar 19, 2011 Příspěvky: 2009 Bydliště: Jižní Čechy Dačicko
Zaslal: po květen 19 2025, 19:47 Předmět:
Celkem se o to dost ( zatím teoreticky) v poslední době zajímám. PIN je u některejch značek nutný znát, u některejch si ho klíčařská diagnostika vycucne.
Každý auto to má jinak. U některejch je nutný mít pro přidání klíče jeden originál, jiný auta to nepotřebujou. taky je rozdíl, zda se přidává origo fabrickej klíč, nebo nějakej "univerzál"
proto sháním informace i za cenu placenýho školení, než koupím celkem drahou diagnostiku.
Neviděl bych v tom moc velký obchodní potenciál, každý jako první navštíví autorizovaný servis.
Zatím se tu moc lidí neozvalo, kteří by fyzicky nějaký klíč párovali.
Machrovat tady jako BOBek, který má jedinou zkušenost, že si jednou zajel vyčíst autopin za úplatu, bych vůbec nepočítal. Vůbec si ho nebyl schopný vyčíst sám z ŘJ motoru.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33956 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 19 2025, 20:17 Předmět:
Protože Bobobobeš ani neví, kde fyzicky je paměť pro ty jednotlivý údaje v tom kterým autě. Už felichčije to měla postupně podle data výroby na 3 různejch umístěních. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 19, 2011 Příspěvky: 2009 Bydliště: Jižní Čechy Dačicko
Zaslal: po květen 19 2025, 20:24 Předmět:
Vzhledem k tomu, že dělám klasický cylindrický klíče. Né teda po jednom kuse, ale dělám větší systémy jednotných a generálních systémů, tak se mě na autoklíče ptá poměrně dost lidí.
Založen: Nov 27, 2018 Příspěvky: 504 Bydliště: Praha zapad
Zaslal: po květen 19 2025, 20:28 Předmět:
Ja myslel ze prave jde o to jestli lze vytvorit neopravnenou kopii klice jak tady nekdo rikal klon
Vetsinou jsou do ridici jednotky nahrany klic1 + klic 2 pokud ztratis
napr klic 2 tak naklonujes klic 1 a spravne by se mel klic 2 smazat
v idealnim pripade klic 2 smazat a nahrat klic 3
Vse je o tom jak snadno lze klonovat nevim jak je to u aut u nasich
pristupovych systemu pouzivame mifare desfire EV1 nektere firmy uz i
EV2 tam je to hodne dobre osetrene (zatim)
Založen: Nov 27, 2018 Příspěvky: 504 Bydliště: Praha zapad
Zaslal: po květen 19 2025, 20:35 Předmět:
scorpions-cz napsal(a):
Vzhledem k tomu, že dělám klasický cylindrický klíče. Né teda po jednom kuse, ale dělám větší systémy jednotných a generálních systémů, tak se mě na autoklíče ptá poměrně dost lidí.
To jses kolega
Mam v praze namontovano 10 ky klicovych uzamykacich systemu ale v posledni dobe jedu pouze varianty bezklicove konkretne Xesar nebo Airkey
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33956 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 19 2025, 20:43 Předmět:
scorpions-cz napsal(a):
Vzhledem k tomu, že dělám klasický cylindrický klíče. Né teda po jednom kuse, ale dělám větší systémy jednotných a generálních systémů, tak se mě na autoklíče ptá poměrně dost lidí.
To je mixování vícero různejch technologií do sebe. Mechanickej klíč je jedna. Kódový zabezpečení rádiovýho přenosu povelu pro centrální zamykání je technologie druhá. Kódování RFID přenosu je třetí - i když pracuje na rádiovým přenosu taky, je to jinej kmitočet, jinej dosah a jinej systém kódování. Mechanickej klíč zabezpečuje jen to, co dokáže zajistit mechanická shoda klíče a zámku - i včetně případný odolnosti proti překonání. Elektronika je úplně jinej level ... Takhle bych to i případnejm zájemcům prezentoval. V automotive je to ještě o to dražší, že se jedná o technologii, která musí plnit široký klimatický i bezpečnostní požadavky v dopravním provozu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 19, 2011 Příspěvky: 2009 Bydliště: Jižní Čechy Dačicko
Zaslal: po květen 19 2025, 20:56 Předmět:
milosak
No bohužel díler od EVVY mi velkoobchod nedá. Nedal mi ani 17 profil QUARD, protože u nás byl jeden podnikatel, co si nechal udělat svůj vlastní profil. Sice už skončil, ale prezentuje, že klíče dál dělá. Prý aby nebyly na jednom smetišti dva kohouti. Jinak funguje tím způsobem, že na bývalý provozovně má ceduli, že když někdo potřebuje přidělat klíč, má volat uvedené číslo.
Škoda, jen od začátku tohoto roku jsem udělal tři cca 50ti vložkový systémy.
Naklonovat klíče jdou, ale jak se budou chovat dál při plovoucím kódu. Když naklonuji klíč č.1, tak ze začátku budou fungovat oba. Mají nějaký pevný identifikační kód a potom ten, který se mění pomocí nějakého algoritmu, ale aby se předešlo např. stisknutí ovladače mimo dosah, tak přijímač musí umět zpracovat několik následujících kódů z očekávané sekvence. Jenže když budu používat nějakou dobu jeden z těch klíčů, tak ten druhý se s přijímačem rozsynchronizuje.
Založen: Nov 27, 2018 Příspěvky: 504 Bydliště: Praha zapad
Zaslal: po květen 19 2025, 21:01 Předmět:
Sory
ja ziju jeste v minulosti muj prispevek se tykal pouze klasickeho
mechanickeho autoklice s transpoderem ten ktery odemkne v nouzi
dvere kufr volant a transpoder v hlave klice umozni nastartovat
Dneska uz tkzv bezklicove systemy v aute jsou pritomne
Skorpione hod mi do posty mobil zkusim v EVVE poptat pokud
budes mit zajem delam pro ne skoro 30 let
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33956 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 19 2025, 21:35 Předmět:
josef_novak napsal(a):
Naklonovat klíče jdou, ale jak se budou chovat dál při plovoucím kódu. Když naklonuji klíč č.1, tak ze začátku budou fungovat oba. Mají nějaký pevný identifikační kód a potom ten, který se mění pomocí nějakého algoritmu, ale aby se předešlo např. stisknutí ovladače mimo dosah, tak přijímač musí umět zpracovat několik následujících kódů z očekávané sekvence. Jenže když budu používat nějakou dobu jeden z těch klíčů, tak ten druhý se s přijímačem rozsynchronizuje.
Není pravda. Každej klíč má část kódu pevnou a část proměnlivou. A přijímací strana si pamatuje poslední použitej kód pro každej naučenej klíč zvlášť a umí pro něj podle předem zadanýho algoritmu vypočítat i nějakej počet dalších použitelnejch kódů "do budoucna". Jinak bys nedokázal použít náhradní klíč třeba po roce jeho odložení do skříně - když jsi mezitím celej rok jezdil s tím "prvním". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.