Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33908 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 17 2025, 16:09 Předmět:
Bobíšku, než zase začneš chrlit verbální exkrementy, uvědom si o čem je vlákno - je o motoru, kterej se začal vyrábět v roce 2000 právě jako MODERNÍ NÁHRADA za ten, o kterým tady bleješ celou dobu ty. Takže má i poněkud odlišný osazení nejen ŘJ, ale i výkonnejch členů a taky odlišnej soft a jiný nastavovací postupy. Až se někdy z filcky dostaneš k něčemu takovýmu, tak poznáš, že na to už jenom pouhej cejchovanej šroubovák nestačí. Nevím jak ty, ale já s haťapkama nejrůznějších výkonovejch i vývojovejch verzí jezdil od prvpočátku a jezdím dál, protože jsou vlastněný po různu v rodině i okolí, takže si troufnu říct, že na nich mám nacouvaný víc, než kolik jsi na nich ty "felichčiják" stačil najezdit normálně. Tak mě prosím tě neuč, jak se chová hádka trojice pístů po vyčištění klapy od karbonu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 8097 Bydliště: Brno
Zaslal: so květen 17 2025, 19:13 Předmět:
007 - díky moc.
Klapku jsem měl venku, shora úplně čistá, zespodu trocha černé mastnoty. Ale dovírala úplně.
Vyčistil jsem, co se dalo, beze změny.
Potom měl kamarád chvilku času, tak jsme to napíchli, vypadá to na filtr nebo čerpadlo.
Případně i některý zapalovací blok.
Až bude zase čas, tak na to mrkneme.
Fabia1.jpg
Komentář:
Velikost:
123.06 kB
Zobrazeno:
17 krát
Fabia2.jpg
Komentář:
Velikost:
79.52 kB
Zobrazeno:
15 krát
_________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33908 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 19 2025, 7:30 Předmět:
Jestli jsi s tím jezdil, tak víš, že tu membránovou pumpu od šáde u motoru pro fáčka odstranili, díru na boku bloku zaslepili plechovým víčkem na 3 šroubky (který původně držely tu vačkou poháněnou pumpu) a nahradili ji elektrickým podávacím čerpadlem v nádrži. Je možný, že prvních pár tisíc kusů ještě mělo tu mechanickou pumpičku, ale můj tehdá služební pick-up 135 r.v. 91 už měl elektriku. A to byl furt ještě karbcovej, s licenčním Pierburgem a automatickým sytičem s bimetalem předělávaným na mechanický táhlo lankem pod palubku. Takže jsem odemknul klíčkem dveře (centrál už byl, ale jen za příplatek u luxusní vejbavy), nasednul, zastrčil klíček do spínačky, odemknul se zalomcováním volantem zámek řízení, pomalu prošlápnul plynovej pedál až na podlahu - přitom bylo u studenýho motoru slyšet zachřestění tý bimetalem odjišťovaný rohatky, která nastavila automaticky víc otevřenou škrticí klapku, pak otočil do první polohy - bziiiik čerpadla, než se natlačil benzín do karbce a otočit do druhý polohy, kde začalo ono známý plecháčový KCHAKCHAKCHAKCHA ... Rychloběžnej startér s planetovým reduktorem jsem si kupoval až do formana. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4292 Bydliště: Zlín
Zaslal: po květen 19 2025, 7:37 Předmět:
Až uvidíš na ulici nějakého karburátorového favorita, tak popros majitele, aby otevřel haubnu a ukázal ti, jak to tam vypadá. Elektrické palivové čerpadlo měly až pofaceliftové stříkačky. Z hlavy nevím, co měl ecotronic, ale těch se u nás moc nevyskytovalo.
Ale čekám klasický OT cyklus o tom, jak v Třebové určitě jezdily karburátorové favority s elektrickým čerpadlem a jak s nimi máš nacouváno víc, než my všichni najezděno. Víc se k tomuto tématu nebudu vyjadřovat.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19866 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po květen 19 2025, 9:32 Předmět:
Tato podávací čerpadla jsem shlédl v naší služební Š1203 . Moc se mi to líbilo a tak jsem zakoupil a nainstaloval do své Š130 . Odpadlo otravné předpumpování . Dal jsem ji do vedení od mechaniky ke karbci a tak pumpovala opravdu jen když nebylo .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33908 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 19 2025, 14:00 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
Až uvidíš na ulici nějakého karburátorového favorita, tak popros majitele, aby otevřel haubnu a ukázal ti, jak to tam vypadá. Elektrické palivové čerpadlo měly až pofaceliftové stříkačky. Z hlavy nevím, co měl ecotronic, ale těch se u nás moc nevyskytovalo.
Ale čekám klasický OT cyklus o tom, jak v Třebové určitě jezdily karburátorové favority s elektrickým čerpadlem a jak s nimi máš nacouváno víc, než my všichni najezděno. Víc se k tomuto tématu nebudu vyjadřovat.
Hm, na to že jsem s tím 2 roky denně jezdil si to asi nepamatuju ... Bylo to totiž úplně první na co mě upozornili, když jsem to auto přebíral - není ruční pumpa a není ruční sytič, pumpa se aktivuje v první poloze klíčku, sytič je na bimetal podle teploty, pomalým sešlápnutím plynu na podlahu se za studena secvaká asi 4-zoubková rohatka, takže se dočasně víc otevře klapka a každým prudším přidáním plynu se to o jeden zoubek sníží. A protože to fungovalo až moc dobře a ten sytič to vyřadilo z funkce už při druhým rozjezdu na křižovatce, ještě první zimu se to nechávalo předělávat na lanko, aby se po chladnějším startu nemusel picek nechávat 5 minut blafat, aby se ohřál, protože jinak se s tím s tou zatracenou automatikou po městě nedalo rozvážet ... Sám jsem to v dílně domlouval a sám zavážel i odvážel, šéf jen proplácel fakturu. Ale nepamatuju si auto, se kterým jsem najezdil za necelý 2 roky skoro 40tkm ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.