Pozor! Pri Felde 1.3 Mpi po mechanickom vyčistení klapky je potrebné resetnút RJ motora cez MSM soft. Inak neude auto schopné držat volnobeh... Píšem z vlastnej skúsenosti. Stačí obyč K -line kabel a soft. http://www.motordiag.cz/msm/index.php
majitel vyměnil dvojitý snímač teploty za jiný funkční z druhé Felicie. Snímač má lehce odlišný vzhled té spodní části v kapalině.
První testy dávaly tušit zlepšení, ale na větší vzdálenost (100km) to i nadále zlobí/cuká.
Ještě to vyčištění ... _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Chování motoru se zhoršilo. Po roce shrnul majitel diagnostické kroky (servisu) a prosbou o nasměrování.
------------
Popis problému s Felicií combi 1,3 z r. 2001
Už od začátku, co jsem Felicii koupil (v roce 2023 jako náhradní za předchozí z r. 2000, která tento problém neměla) se vždycky stalo, že po ujetí jen několik km a zastavení (u semaforu) se Felicie po sešlápnutí plynu a rozjezdu dusila. Od původního majitele jsem dostal radu, že je potřeba několikrát sešlápnout plyn a vyhnat motor do max otáček – pomáhalo to. Ale byli tu ti nervózní řidiči za mnou, než jsem auto rozjel.
Tak v servisu nejdříve vyměnili svíčky – že prý byly černé – nepomohlo to.
Pak, že to může dělat ten třmen s indučkama – vyměnil jsem - nepomohlo to.
Čištění klapky – nepomohlo.
Výměna čidla teploty chladící vody a termostatu, čištění kontaktů – nepomohlo to.
Nepomohlo dát do nádrže přípravek na odstranění kondenzované vody.
Výměna filtrů vzduchu a paliva – první jsem vyměnil na výměnu druhého ještě nedošlo
Diagnostika ukazovala na Lambda sondu – s tím se nic nestačilo udělat
Po každém rozjezdu feldy a šolíchání plynem v průběhu 2-3 km ten kritický moment už felda jako kdyby překonala. Pak normálně frčela. Zdálo se, že po prohřátí motoru je vše v pořádku, ale po zastavení na benzince /10 až 15 minut/ a novém rozjezdu byl problém znova, ale již jen chvilkový a to ještě nemohl být motor studený.
Utrpením bývalo po kratší jízdě postávání ve frontě, to i motor ve volnoběhu chcípal.
Nakonec i na dálnici v plných otáčkách se motor začal také dusit – motor šel skokem z vysokých otáček do nízkých a s autem nepříjemně a nebezpečně cukal.
Další rada byla dát do plné nádrže jednak nějaká rozpouštědla na pročištění vstřikovacího systému a také palivového potrubí. Koupil jsem oba a dal do nádrže ten první – kupodivu cestu 150 km a další den 150 km zpět jsem skoro bez výskytu problému projel.
Ale další týden při jízdě na cca 10 km jsem trnul, jestli se mi podaří vrátit do garáže. Motor chcípal, honil jsem ho naprázdno do otáček . . .
Od té doby jsem zatím jet nepotřeboval
To poslední by mohlo naznačovat, že tím pročišťováním se asi nepročistilo všechno dostatečně a během stání v garáži se nečistot uvolnilo o mnoho víc, než se do motoru dostávalo předtím, ale může to být jen nějaká časová shoda s jiným problémem.
-------- _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34134 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 24 2025, 11:05 Předmět:
Za první vyměnit palivovej filtr, za druhý naházet vstřikovače do ultrazvukový lázně a nechat pořádně vyčistit. Zároveň s výměnou paliváku bych nechal v servisu vypláchnout nádrž a vedení paliva do motoru, vypadá to, že ten čistič uvolnil nějaký syfly a ty je teď potřeba dostat pryč. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4328 Bydliště: Zlín
Zaslal: po březen 24 2025, 12:24 Předmět:
Netankuješ tam obyč benzín, který má dnes 10 % lihu? Těmto autům to vadí, rozpustí se gumové díly v palivové soustavě a pak se to může chovat takto. Taky se tím ničí palivové čerpadlo. Viděl bych to tak, že se občas v nádrži nebo trubkách utrhne nějaký bordel a něco zalepí. Tím protočením se to utrhne a pak to bude chvíli zase fungovat.
Do felicií je vhodné tankovat benzín bez biosložky.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 878 Bydliště: Praha 5
Zaslal: po březen 24 2025, 16:25 Předmět:
Svého času jsem pro své kamarády automechaniky Felicia klapky opravoval.
Byly drahé jako prase. Bylo třeba šikmo vytlouct čep toho ozubeného kola co honí také poti. Zatloukal jsem tam takový ohnutý hřebíček. Přeseknout plast na kterém to drželo šroubovákem, pootočit a vysadit motor. Přerušovaly se tam také nějaké spoje, potom proletovat. Motor rozpertlovat vyčistit komutátor, rozchodit uhlíky. Chodilo to další roky. Jestli by byla možnost si půjčit klapku, která je OK a ověřit jestli je to v klapce než se to začne rozpertlovávat. Já to dostal na stůl ověřené.
Luboš
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 878 Bydliště: Praha 5
Zaslal: út březen 25 2025, 10:09 Předmět:
Ne ty klapky byly jiné. Mohlo by to být to co je na obrázku ale určitě to nevím, je to dost let. Jde o princip závady. Většinou čistí klapku zvenku a to platprtný. Blbne motor pohonu, který se v podstatě netočí ale tlačí proti vratnému peru konstantním proudem. To dá otevření a motor stojí, konstantní proud teče. Když je přechoďák tak to tancuje. Takto blbnou všechny klapky. Musíš se dostat na komutátor, to je vše.
Luboš
Děkuju všem za zkušenosti. Tazatel nechá vyčistit palivovou soustavu a související části, pak zkusí snímání klapky a pedálu. Výsledek napíšu. _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34134 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 26 2025, 13:47 Předmět:
A ty si fakt myslíš, že beneli nepotřebuje zjišťovat množství nasávanýho vzduchu? Ano, jsou motory, co nemají MAF senzor - ale ty pak mají BARR čidlo tlaku v sacím potrubí a objem dopočítává ŘJ ze známýho průřezu vstupního kanálu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Podobne sa mi "niekedy" chovala Xsaruška (2004) Motor nedaj - boh dostať pod záťažou do výkonu.... Po ochladnutí a "reštarte" to chvíľu išlo normálne...
Menili pred tým tesnenie pod hlavou a asi ulomili (alebo sa potom sám ulomil) jeden plastový "T" kus v "rozvodoch ovetrania kľukovej skrine". Nachytalo to niekedy falošný vzduch a RJ vyhodila chybu... Dal som to vymeniť na komplet, lebo na tie plastové fitingy už nebol spolah... Ďaľšie dva sa ulomili pri demontáži...
Nehovorím, že to musí byť závada aj u tohto auta.. ale za kontrolu tesnosti to učite stojí menej, ako hneď sa rýpať v niečom inom... možno je len zalomená či zlomená hadička... a na spaliny riadené RJ to má určite vplyv...
Naposledy upravil dred dne st březen 26 2025, 14:34, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.