Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motorek HC 43
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Krkstex
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 14:15    Předmět: Motorek HC 43 Citovat

Zdravím,
polámal se mi motorek na gramofonu Tesla HC43.
Nejdříve fungoval normálně,po té se občas rozběhl a někdy se sice nrozběhnul,ale měl snahu a když se mu rukou pomohlo tak běžel normálně. Teď už nemá ani snahu.
Co s tím?
Jak opravit motůrek (či co se vlastně odešlo), pokud možno co nejvíce polopatický návod, jsem sice technický typ,ale ne elektrotechnický.
Popř. kde sehnat to co odešlo,... .

Netušíte kde sehnat nový řemínek?
Návrat nahoru
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 14:48    Předmět: Citovat

Změřit průchodnost obou cívek motorku - hlavní i pomocné, připojované k síti přes svitkový kondenzátor, prověřit i ten kondenzátor. Sice je svitkový, ale už mi i PTFE svitek na provozní napětí 1kV připojený k síti jako srážecí pro malé noční světýlko bouchl od průrazu. Vinutí motorku porovnat s dobrým - bohužel náhradní SMR300 taky nemám, abych ti oměřil správné hodnoty. Náhradní díly na gramce prodává několik zásilkáčů v republice, použij funkci HLEDAT a klíčové slovo použij "řemínek" nebo "přenosková vložka" - určitě tady na fóru něco najdeš.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12350
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 15:19    Předmět: Citovat

Jeden motorek tu myslím má někdo odložený, akorát se o něj nehlásí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pepa87



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 144

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 19:08    Předmět: Citovat

Jestli to pomůže, tak jsem změřil odpor cívek, je asi 290 ohm každá.
Měl jsem někde i náhradní motorek, ale nemůžu ho najít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12350
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 19:10    Předmět: Citovat

Jestli to je šasi s motorem na 230V, má mít asi 10K každé vinutí, jestli je tam elektronika a 24V motor, tak těch pár set ohmů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pepa87



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 144

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 19:13    Předmět: Citovat

Jo je to na 24V. Jsem se všimnul až teď. Bylo to nějak zbastlený z kdoví čeho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 19:39    Předmět: Citovat

Tak to není z HC43 - to bylo 230V šasí.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12350
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 19:56    Předmět: Citovat

A nedělala se HC43 i na 24V ? Z jedné má známý luxusní gramec na 78 toček, samozřejmě s 24V motorem a předělanou elektronikou. Smile Akorát 16 2/3 mu nešly, motor se moc cuká, chce to řešit řemeničkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 20:25    Předmět: Citovat

Tohle bude vědět nejpřesněji Hill - ale já si myslím, že HC43, HC47 i HC51 už 24V modifikaci neměly. Pokud ji někdo do takového šáska dobastlil, pak jedině kvůli snazší regulaci - měnič na 24V se přece jen staví snáz, než na plnou síť. Viděl jsem už i samodomo úpravu na 24V DC - motorek byl z nějakého servosystému od průmyslového ventilu. Regulace stejnosměrnou servosmyčkou, snímání otáček optikou, k tomu PLL závěs s X-talem a PWR regulátor řízený chybovým napětím z té PLL. Otáčky se přepínaly pomocí děliček v digitální části.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Oldradio



Založen: Oct 12, 2005
Příspěvky: 995
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 20:30    Předmět: Citovat

HC43 bylo vždy na 220V, NC440, NC450, MC400 ma 24V s elektronickou regulací otáček.
Mimochodem, naše první hifi šasi NC410 mělo vířivou brzdu na regulaci otáček, na mezikladce byl měděný kotouč a na něj zajížděl podkovovitý magnet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19566
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 20:31    Předmět: Citovat

Asi tě zklamu, jedině někdo z Litovle. Znám jen modifikaci na 220-240V, to ale pořád neznamená, že by 24V neexistovala.
Ta vířivá brzda a celkově komplikovaný převod u NC410 jsou nezapomenutelné...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12350
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne únor 24 2008, 20:42    Předmět: Citovat

Nemá někdo fotky vnitřku té 410 ? Nikdy jsem to neviděl. Já jsem vířivou brzdu viděl u jednoho Duala. U jiného byl na jemné řízení rychlosti variátorové kolo na motoru, prostě se tlakem šroubu zvětšovalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
striga



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 37
Bydliště: Sebedražie

PříspěvekZaslal: po únor 25 2008, 4:53    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Krkstex
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po únor 25 2008, 7:17    Předmět: Citovat

Díky za rychlé odpovědi,
jak jsem prosil o polopatický návod, mohl by být ještě více polopatický?
Chápu co mám změřit,ale nevím konkrétně kde. Nejlépe návod ve stylu jeden hrot sem a druhý sem,...
Co se týká těch motůrků, který z nich by se dal použít,popř. jak ho připojit?
Návrat nahoru
Oldradio



Založen: Oct 12, 2005
Příspěvky: 995
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po únor 25 2008, 7:53    Předmět: Citovat

Pokud se motorek nepálí a má tendenci se točit, tak spíš než vinutí bude prasklý rotor. Pokud je na něm napsáno, že je na 220V, tak stejné motory se používaly ve spínacích hodinách starého typu, kde byl v plechové bedně jediný ciferník, možná by je měli někde v bazaru za pár korun.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund