Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6828 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so únor 03 2024, 13:54 Předmět:
Včera jsem mluvil s majitelem toho dva roky starého renolda. Natáhl si do kabiny vypínač kterým přeruší obvod toho snímače na - polu baterie. Vůbec nic se dle něho neděje, jako bonus mu auto napíše, že nefunguje start/stop, takže ho nemusí vypínat. Při delších jízdách to přepne do origo stavu, aby nepřebíjel baterku. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33670 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so únor 03 2024, 14:59 Předmět:
Některý kcháry v případě odpojení snímače proudu na baterce nabíjejí na plný buzení trvale bez ohledu na momentální napětí baterky - žábožroutský kcháry jsou v tomhle specyjálisti, když jim vypneš ychtyligentní nedobíjení oemzením buzení altíku, přepnou ho naopak do režimu trvalýho plnýho buzení a jsou tím schopný během pár stovek km baterku uvařit přebitím ... Takže hop návrat na stromy, voltmetr na palubku a hlídat si to hezky sami, ať se ekofašouni třeba poserou. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6828 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so únor 03 2024, 15:07 Předmět:
Jo, Vmetr v autě má. Tohle používá na krátké jízdy aby nemusel nabíjet baterii _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 35850 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so září 14 2024, 17:59 Předmět:
Inak auto bolo medzitym u jedneho cloveka, ktory ho (na rozdiel od autorizovaneho servisu) opravil. S prevodovkou nic nebolo, pritom autorizovany servis ju chcel vymenit(!) Menil tusim snimace vacky a kluky. Odvtedy bezchybne jazdi aj s tou bateriou. Uvidime, ci prezije zimu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33670 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 14 2024, 22:33 Předmět:
Vůbec, dnešní vyučenec v oboru "automechanik/autoklempíř/autoelektrikář/autotronik", to je pouhopouhej vejměnkář, kterej auto "napíchne" na počítačovou diagnostiku, pokud možno napojenou online na server výrobce a pak podle doporučení AI vyměňuje jednotlivý konstrukční celky, výkonný prvky a snímače. Ale udělat aspoň obecnou diagnózu jen podle sluchu a chování auta/motoru v chodu na místě/během jízdy, to už dneska nikdo mladej neumí ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To je hodne sranda cist, moje "super slozity" (vetsinovy nazor) auto z 2007 ma proste jednu klasickou 110Ah olovenou a hotovo. Asi bych nic vyrazne novejsiho uz kupovat nemel...
Predtim 2004 VW Phaeton, kde byly 2x AGM (startovaci a provozni) a taky nejaka inteligence dobijeni (ale kvuli uspore paliva asi ne) a za 7 let provozu jsem menil jednou tu provozni, s kteroi jsem to koupil. Dobijelo to rekl bych normalne (nikdy problem s vybitym aku nebyl). Ale tam nebyl start/stop.
Ekkar: jo, presne. Nekde (dokonce autorizak) ani nevi, jakym napetim se ma baterka dobijet )))
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 35850 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt únor 06 2025, 9:33 Předmět:
Objavila sa tu Exide EA640 na vyhodenie - 7,5V. Vymenena v nejakom aute, co pol roka stalo.
PC zdrojom som ju vytiahol asi na 11V, potom sa cele dva dni nabijala, az zasvietila nabijacka na zeleno. Nechal som ju na nabijacke v tom udrzovacom mode - vcera vecer mala 13,05V, dnes rano 13,08V.
Narazil jsem na pomůcku, která by měla zamezit výpadek dat při výměně akumulátoru.
To je hodně odvážny připojit autobaterii přes diagnostickou zásuvku. Není tam sebemenší prostor pro chybu v zapojení. Také pokud v autě vznikne odběr, tak nevím, jak se s tím ty tenké vodiče popasují.
Nový auta mívají dobíjecí body, kam se dá druhá baterie připojit, případně to jde přes zásuvku 12 V.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 35850 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po březen 17 2025, 12:03 Předmět:
Takto rastia pomaly napatie v udrziavacom mode po ukonceni nabijania.
Dnes som to musel odpojit, lebo doniesol kolega vybitu Vartu 80Ah. Auto celu zimu stalo, nameral som 9,72V. Nabijacka odmietla nabijat, tak zase pomohol PC zdroj.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strana 8 z 8
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.