Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6116 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: so duben 13 2024, 17:05 Předmět:
Cust napsal(a):
ano, hledá optimum
Ještě tak vědět, optimum čeho.
Ze tvého popisu chování tvého variátoru to na mne dělá dojem, že reguluje na konstantní otáčky motoru - a to na hodnotu danou mírou sešlápnutí plynu.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6366 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: so duben 13 2024, 17:20 Předmět:
Ne, nejedná se o regulaci na konstantní otáčky.
Jsem v rychlosti 0 km/h. Když sešlápnu plyn (na půlku) a udržuju ho v konstantní poloze. Auto se dá do pohybu a začnou narůstat otáčky vysoko. Jsem na 80 km/h a autu začnou otáčky klesat a stále nabírám rychlost.
Bude se spíše jednat o to, že plynem určuju potřebný výkon na kolech a řídicí systém, při tom reguluje otáčky na minimum.
Naposledy upravil Cust dne so duben 13 2024, 17:25, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so duben 13 2024, 17:21 Předmět:
Divný. Moment i výkon roste s otáčkami. Takže to klesá aby byl větší krouťák a fiktivně se zdá, že lépe zrychluje. Není nad to stlačit plyn a kickdown, dva kvalty dolů a otáčkoměr letí nahoru. Ale každému se líbí něco jiného. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 13 2024, 17:23 Předmět:
Jo, výchozí hodnotou je poloha pedálu, resp. spíš směr a rychlost jeho pohybu - z toho "robot" usuzuje, jestli chce řidič zrychlovat nebo udržovat dosaženou rychlost. V momentě, kdy se pohyb pedálu zastaví, elektronika začne optimalizovat výkon, tzn. měla by se zastavit na hodnotě otáček maximálního krouťáku = nejoptimálnějšího využití paliva dodanýho do motoru = nejlepší účinnosti. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so duben 13 2024, 17:34 Předmět:
Přizpůsubuje se to charakteru řidiče, tj když jezdím jak prase, převodovka se naučí tomu způsobu, naopak zase při klidné jízdě je letargická? Jde jen soft, samozřejmě, ale jestli je primárně zaměřena jen na spotřebu. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6366 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: so duben 13 2024, 17:34 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Není nad to stlačit plyn a kickdown, dva kvalty dolů a otáčkoměr letí nahoru. Ale každému se líbí něco jiného.
Ale ono se to tak chová, jen kickdown neexistuje, jelikož to nemá rychlosti. Jede převod plynule dolů a otáčky letí nahoru. Mě se to líbí moc.
Jedna nevýhoda je tempomat, řídicí systém má v některých pasážích problém s regulací a při nastavení tempomatu při vysokých otáčkách může dojít k značným překmitům - musel jsem si na to zvyknout. Prostě Japonec neumí pořádně naprogramovat nelineární řídicí systém typu MIMO. Tohle není složité, jen se to na vysokých školách v základním programu moc neučí, takže inženýři jsou tím dost často nepolíbení. SW na toto bych zvládl udělat mnohem lépe levou zadní. Tak za to mají u mě mínus.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6366 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: so duben 13 2024, 17:38 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Přizpůsubuje se to charakteru řidiče, tj když jezdím jak prase...
Kamarád má ASXko a dost to študoval. Údajně řídicí jednotka umí poznat řidiče. Asi jeho od jeho ženy. Myslím, ale že toto se pro korekce řidícího systému motoru neuvažuje. Kdyby to tak bylo, asi by k tomu byla patřičná marketingová masáž a mě v autosalonu nikdo nic takového neříkal. Ale, zase, já se umím vypnout a třeba pár minut nevnímat.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so duben 13 2024, 17:41 Předmět:
Nevím co je ASX, ale můj 24letý křáp to umí. Prostě se to naučí, převýchova mu zas pár desítek km trvá. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6116 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: so duben 13 2024, 17:46 Předmět:
Cust napsal(a):
Bude se spíše jednat o to, že plynem určuju potřebný výkon na kolech a řídicí systém, při tom reguluje otáčky na minimum.
Tak jednoduché to taky nebude. Takovýhle algoritmus by znamenal, že motor jede furt na např. 1600 rpm, dokud mu krouťák stačí, a nad tyto otáčky by šel jen pod plným plynem (tím nemyslím pedál, ale skutečné dávkování směsi).
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so duben 13 2024, 17:52 Předmět:
Cust napsal(a):
A nejstrašnější na tom je,
Nejstrašnější na tom je, že tohle vše uměl už starej DAF 600 v roce 1959 a od tý doby se na tý technice až tak moc nezměnilo. Pamatuju jak jsem si ho jednou o prázdninách v sedmdesátkách stopnul a pak už jen čuměl, protože o variátorový převodovce jsem neměl ani tucha. _________________ Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Naposledy upravil Celeron dne so duben 13 2024, 18:11, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6572 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so duben 13 2024, 18:05 Předmět:
Za komunistů to taky měli kombakny SK-4, on je ten variátor takový dříč. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
A teď blbý dotaz člověka který jezdí na co nejnižší spotřebu. Mám Renolta. Jezdím tak, že prakticky nepoužívám brzdy. Na technické jsem byl upozorněný, že mám orezlé přední kotouče protože nebrzdím. Průměrnou spotřebu mám cca 5/100km. Jak se dá jezdit s automatem na spotřebu? Nebo v případě.. Když mám na automat tak spotřebu neřeším..? _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6366 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: so duben 13 2024, 19:56 Předmět:
Pokud chceš jezdit na spotřebu, tak potřebuješ auto, které to umožňuje. Nejlépe na tom bude elektromobil.
Mám dvě auta, zmiňovaný Outlander, super do města, jezdí skoro na volnoběh, ale je těžký jak kráva a je to dvoulitrový benzíňák. Sežere toho dost. V druhém malém Kia Rio jedu skoro o třetinu s nižší spotřebou a nemusím se hlídat (ve městě to bude pro Rio horší). Když započítám pravidelný servis, pojišťění, pneumatiky..., tak s Riem jezdím v podstatě za polovinu.
Tedy, pokud jedu sám na delší trasu, jezdím s malým autem (má 5 rychlostí v manuálu). Pokud beru celou rodinu, tak Riem delší vyjížďka je utrpení. Když potřebuju přibalit kufry je to Riem téměř nereálné. Když máme na návštěvě další děti, obsadím 7 míst v Outlanderu a jedu s nimi na koupák. V Riu nereálné. Teď jsem si byl koupit lahvinku červeného vína do 5 km vzdáleného obchodu, vzal jsem si Rio.
Ještě něco?
PS: Outlander má pádla a dá se rozumně brzdit motorem přes pádla, ale u tak obrovského auta budu mít pořád větší spotřebu než ty, když to budeš honit do červeného...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.