Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4057 Bydliště: Zlín
Zaslal: pá duben 12 2024, 6:31 Předmět:
A automatickou regulaci předstihu, tenhle mor dávají €urohujeři do škodovek už někdy od Spartaka. Pravý řidič si za jízdy šteluje předstih ručně jako v ajrovce. Termostat na chlazení je taky na hovno, správný řidič si teplotu motoru průběžně reguluje roletkou před chladičem. Předpokládám, že EKKAR si všechny tyhle přemodernizované nesmysly z Drobka vykuchal.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6350 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: pá duben 12 2024, 7:21 Předmět:
Já mám pádla a použil jsem je jen jednou (na vyzkoušení), ale asi je to o zvyku... Vychytávku jako je tempomat mám zapnutou furt a nikomu se v rozkroku nehrabu, při řízení.
Jinak "prodlužovač dojezdu" patrně bude doslovný překlad "range extender" což je zažité označení pro zabudovanou elektrocentrálu. Od běžných vozidel na spalovací pohon a hybridů se to liší tím, že mezi spalovacím motorem a kolama není hřídel, ale generátor a motor. Což není úplně převratné řešení, už se pár desítek let používá, obvykle jako diesel-eletrické soustrojí"...
To už je záležitost předminulého století. Křižík svůj elektromobil dobíjet dynamem připojeným na motor L&K. (Motorové opojení, F.A.Elstner, 1976).
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17888 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá duben 12 2024, 16:16 Předmět:
Cust napsal(a):
Já mám pádla a použil jsem je jen jednou (na vyzkoušení), ale asi je to o zvyku... Vychytávku jako je tempomat mám zapnutou furt a nikomu se v rozkroku nehrabu, při řízení.
To já častějc, protože pokud je taková ta vlezlá mlha a těšně nad nulou, tak mi C4 odmítne automat a musím pádlovat. Po ujetí tak kiláku stačí chcípnout a pak už automat jde. Tři servisy to neuměly nalýzt ani zdiagnostikovat a protože vím, tak už jsem si na ten vrtoch zvykl a neřeším. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 12 2024, 18:25 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
...špalek...
Ideálem "řidičského" auta bude zřejmě cosi jako Praga V3S...
Jels s ní někdy? Nejel! Tak nekritizuj! Dodneška se ji žádnýmu jinýmu autu nepodařilo překonat - v jednoduchosti, univerzálnosti a schopnosti "vyškrábat se" prakticky kamkoliv nebo odkudkoliv! Na vojenskej terénní náklaďák zkonstruovanej v roce 1953 koukali Amíci v roce 1991 v Saudský Arábii jak na telata, když jim bylo sděleno, že tohle auto, který bez váhání a s rezervou projelo všude kudy projely Abramsy i Humwee a jako opalivo sežere krom nafty klidně i směs nafty s petrolejem nebo benzínem smíchaným s motorovým olejem ještě navíc nepotřebuje žádnou vodu do chladiče, protože je "air-cooling" ... Zkus ji nahradit elektromobilem, ty chytráku!
Já neříkám, že jsem proti všemu, co usnadňuje přímo činnost člověka při řízení auta, ale jsem dost důrazně proti tomu, aby ty usnadnění vedly k tomu, že osoba mezi sedačkou, volantem a případně pedálama se nebude dostatečně věnovat právě tomu řízení a nebude ochotná ho přímo sama ovlivňovat, ale bude to nechávat na nějaký elektronice, kterou naprogramoval nějakej hamburgrovej ajťák neskutečně daleko v prostoru i v čase od danýho momentu dopravní situace - a tím nedokázal absolutně podchytit všecky nuance, který se v provozu můžou vyskytnout. Osoba sedící za volantem je doposud v celým světě považovaná za plně odpovědnou za všecko, co daný vozidlo během jízdy udělá za všech okolností a je povinná podle vnějších podmínek i svejch schopností přizpůsobovat jízdu. Nechápu, proč takový osobě ve smyslu takovýho nazírání na její plnou odpovědnost jsou odebíraný pravomoci rozhodovat i o tom, jaký asistenční systémy budou během jízdy v provozu a jaký ne a jsou naopak vnucovaný automatizační prvky, který nejsou odzkoušený natolik, aby při jejich používání nedocházelo k chybám, který nejenže nepomáhají, ale dokonce vyvolávají ohrožující situace - všeovládající šmatloobrazofky, aktivní brzdy blokující jinak naprosto bezpečně proveditelný předjížděcí manévry, systémy držení auta v pruhu peroucí se s řidičem v zatáčce o řízení, když hodlá zatáčku projet jinak než si soudruh programátor myslel, že je ideální etc etc etc. Taková elektronika má "bejt připuštěná k provozu" až teprve, když je odchytaná natolik, že umožní podobně bezproblémovej provoz, jakej dovolujou "votroci" v letadlech - a i tam je v současnosti povinná trvalá přítomnost lidskýho personálu, trvale se věnujícího kontrole průběhu letu. Nesmí přitom jíst, spát, věnovat se jakýkoliv jiný činnosti - proto jsou tam dva, aby se mohli právě kvůli udržení pozornosti vystřídat. Řidiči pozemních vozidel dostávají podobný vymoženosti bez omezování, bez kontrol toho, jak a jestli "svobodu" získanou pomocí technickejch vychytávek skutečně využívají a nezneužívají - prostě jako když se děckám dají do ruky sirky bez kontroly, co s nima zapalujou. Že je něco levnější by vůbec nemělo bejt jako argument použitelný, pokud je dokázaný, že používání takový "vychytávky" snižuje bezpečnost třeba jen tím, že to dovoluje nebo dokonce vyžaduje věnovat míň pozornosti samotnýmu řízení. A to se všecko bohužel v posledních letech dělá úplně opačně ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6566 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá duben 12 2024, 18:36 Předmět:
Je fakt, že V3S vyjede všechno. Třeba na vojně-Tatry 813 ani náhodou do kopečka s mokrou trávou. Véeska kliďánko v pohodě. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7630 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá duben 12 2024, 18:40 Předmět:
EKKAR opět napsal(a):
...špalek...
Jel. A nikterak to vozidlo nekritizuju, ty šašku.
Máš zřejmě potíže s pochopením psaného textu, ale to u tebe není nic nového. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Apr 03, 2023 Příspěvky: 38 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: pá duben 12 2024, 20:56 Předmět:
Nikdy, NIKDY jsem si nemyslel, že budu mít rád automat a to řídím od r. 1983. S dvouspojkou od Aisinu jezdím třetí rok a neříkám, že bych někdy neřadil jinak, ale EKKARE řazení fakt není nutnou součástí věnování se řízení. Naopak můžu se víc věnovat dopravní situaci před sebou a za sebou. Při dlouhých cestách je to méně únavné. Pádla jsem začal používat až po čase, ale jen při jízdě z kopce k doladění brzdění motorem, jinak jsem neměl důvod do toho sahat. Té plynulosti změny převodu s mechanikou nikdy nedosáhneš, zvlášť když jedeš ostře. Klidně Ti to půjčím, aby sis to osahal, protože, kdo nezkusí, neuvěří. Potíž trochu byla ze začátku při střídání mechaniky ve služebním a automatu v soukromém, ale už mi to vůbec nevadí. Nejvíc mě překvapilo, jak to funguje nenápadně a bez potřeby tomu věnovat pozornost.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3319 Bydliště: Brno
Zaslal: pá duben 12 2024, 21:22 Předmět:
jasnap: Také první automat, suchý 7 kvalt DSG. Papíry mám přes 30 let a jsem s automatem nadmíru spokojen. Ani jsem netušil že to není jen o tom že nemusím kvedlovat s řadící pákou Můžeme vést debatu o tom jestli to řadí v nízkých otáčkách a že to ho*vno vydrží či nákladný servis atd atd. To ale nezmění nic na faktu že samotná jízda s automatem je na pohodu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 12 2024, 21:47 Předmět:
Beru "pádlování" jako zrychlení manipulace, kdy se nemusí sundávat ruka z volantu, ale neberu právě ty naprogramovaný průběhy, kdy auto řadí jinak než chci já. Prostě mi vadí to, že když pojedu jak tady předřečník píše "na pohodu" a najednou budu potřebovat prudce zrychlit - JE ÚPLNĚ JEDNO Z JAKÝHO DŮVODU, TŘEBA JEN PROTO, ŽE JÁ CHCI - tak nejdřív tomu zatracenýmu robotovi musím přepnout Drive na Sport - a to trvá zhruba stejně dlouho ne-li dýl (pokud to nepoužívám moc často) jako manuální přeřazení. Prostě předprogramovaná automatika NEVIDÍ před auto, nedokáže předpokládat, co se může objevit, takže kick-down třeba o 2 nebo 3 kvalty dolů naráz je výsadou jen některejch režimů a ještě ne u všech převodovek - u mechaniky nebo dokonce i u těch pádel si ten povel prostě dám JÁ SÁM. A sorry hop jako za to - ale dnešní "main frame" vozidla jsou naprogramovaný šmahem jen a jen "na spotřebu" bez ohledu na to, co skutečně lidi nebo i provoz vyžadujou. Je to jako s elektrodebilitou - "jen my tady v Bruseli víme, co vy skutečně potřebujete, takže my vám to nameldujeme direktivně centrálně všem stejně a prostě to tak bude!" - a výrobcům, pokud nechtějí platit vysloveně likvidačně navymejšlený drakonický pokuty za to, že by náhodou nerespektovali ouřednickou zvůli, nezbyde než stáhnout vocas a držet hubu a krok ... Přes tohleto všecko, co odebírá řidičovi možnost SÁM ROZHODOVAT ZA SEBE se na něj ale dál klade odpovědnost i za důsledky chování systémů, který už on sám ani přímo a dokonce ani nepřímo ovlivňovat nemůže ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ekkare, píšeš to jako obvykle hodně "košatě", ale máš pravdu.
Jedna mega3,14čovina za všechny: obrovské úchylné hnusné šmatlací LCD obrazovky uprostřed palubky namísto normálních budíků a ovladačů s haptickou odezvou.
Paralelně s tím bolševik (výjimečně správně) zakazuje držení (a ovládání) šmatlafounu za jízdy.
Ne, větší hovadina se vymyslet nedá.
Jo a k tomu většinou "řidič" nemající ánung ani o principech auta, ani o fyzice atd. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6350 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: pá duben 12 2024, 22:25 Předmět:
hmmm, myslím, že můj automat s variátorem (2.0 l benzín atmosféra) jede pěkně, vlastně neřadí, nemá žádné rychlosti
jsem spokojen, jede dobře, žádný sport/drive nemá, když sešlápnu plyn, jede na plný výkon a reguluje správné otáčky, tak aby bylo maximum výkonu
když jsem měl VW s DSG, tak bylo jedno, jestli mám sport nebo drive, při sešlápnutí plynu na podlahu auto jelo na max zrychlení na obě varianty (šajckou nemáš šanci zvládnout podřadit tak rychle)
Za mě je automat (VW DSG a Mitsubishi variátor) daleko lepší než to co dokáže udělat s manuálem 90 % řidičů.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17888 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá duben 12 2024, 22:40 Předmět:
No V3S spojovací skříňák vyjede ledasco, ale Milešovku z Újezda v roce 1978 nezvládla, skončila 45° na boku.
A američani musejí mít krátkou paměť, když neznali Studebaker US6 kterej byl předlohou V3S. Akorát že byl místo na naftu na všecko možný palivo podobný benzínu.
Karle a cos měl za autonaty, že je tak haníš? Tipoval bych, že žádný a nějaká služebka to moc nezachrání. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 12 2024, 23:51 Předmět:
Úplně první automat se kterým jsem jel, byl hydroměničovej 3Q Buick mikrobus - V8 5,6litru, typ známej ze seriálu "A-team". Bohužel se na něm podepsal "šetřílek" a tak špajzka uměla jen jedničku nebo trojku = přímej záběr, nic mezi. Něco zachránil krouťák vé-osmy, ale i tak to stálo za vyliž prdel. Majitel to dal opravit, stálo ho to tenkrát po Plyšáku dost dlouhý prachy, nakonec se s tím i dalo jezdit, jenže to neprošlo evropskou STK - on to byl kauf od US vojáka, kterej si ho dovez z USA do Dojčů, kde sloužil, jenže skopčáci mu ho nedovolili "dát na značky" kvůli malejm US brzdám a nesprávným světlům. Další prachy do toho vrážet nechtěl, tak s tím jezdil jen po základně - a když ho odveleli, auto prodal skopčáckýmu bazaru. Tam ho z blbosti relativně lacino (a samozřejmě bez možnosti reklamovat, když šlo o auto k vyvezení ze SRN) koupil ten můj známej a nakonec ho musel dát do šrotu, cena za díly na opravu tak, aby to plnilo evropský požadavky na otypování byla astronomická.
Pak jsem se svez s Tiptronikem - nenadchnul, ale ani neurazil, přesto se "poloautomatickej" režim volby "klacíkem" nejvíc blížil manuálu. Další byl nějakej žabožrout v "3,14če na kapotě" Laguna II, jel jsem s tím párkrát s odstupem několika měsíců, majitel s tím najížděl docela výkony - a špajz se dost rapidně zhoršoval, s rostoucím nájezdem víc a víc škubal. Ani nevím, jestli to mělo suchou nebo mokrou spojku - já u toho fungoval jen jako občasnej převážeč... Poslední dobou několika let to jsou převážně koncernový DSGéčka, k čemu se dostanu - a u těch mi právě vadí jejich podtáčení motoru a neochota setrvávat v "S" režimu, když třeba předjedeš jedno auto a než se uvolní protisměr, "zavěsíš" se na chvíli za další - a než se naděješ, "přechytralá automatika" usoudí, že když ubíráš rychlost, už nechceš pokračovat v předjížděcích manévrech a přepne se zpátky na "úspornej" režim, takže když se pokusíš o další vystrčení čumáku zpoza auta před sebou, zas čekáš jak ydyjot, až se mechatronice rozsvítí a podřadí ti ... Se skutečně ostřejc naladěnou automatikou jsem neměl zatím to štěstí se potkat. Všecko jak šofér slečny Dejzi ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.