Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne březen 10 2024, 14:47 Předmět:
Nie tak úplne. Čo za vraky by jazdili bez nich. Nie že nejazdí, viď korupcia, ale aspoň trochu menej. Druhou stranou, ja som asi mal šťastie. Našiel mi mŕtvy silentblok na náprave a zvlnené predné brzdy. A grátis mi vymenil žiarovku v pravom zadnom brzdovom svetle.
Ináč s tou halogenkou len jedno a to namodralá baňka. Ja osobne ich nerád. Nepríjemné a unavujúce.
Autoxenony osobne nepoznám, ale viac svietia a menej hrejú. Tu tá pohyblivá clonka má význam. Druhou stranou ich treba presnejšie nastaviť. Už som pár krát blikal, že vypni si diaľkové a vedel som, že svieti xenonama, ale aby si uvedomil, že oslňuje. Hoc i tak im to je asi fuk.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 10 2024, 15:01 Předmět:
Duvsan napsal(a):
...
Ináč s tou halogenkou len jedno a to namodralá baňka. Ja osobne ich nerád. Nepríjemné a unavujúce.
Autoxenony osobne nepoznám, ale viac svietia a menej hrejú. Tu tá pohyblivá clonka má význam. Druhou stranou ich treba presnejšie nastaviť. Už som pár krát blikal, že vypni si diaľkové a vedel som, že svieti xenonama, ale aby si uvedomil, že oslňuje. Hoc i tak im to je asi fuk.
Xenony jsou otázka cca od roku 2000, měly je už jedničkový ochcáfky jako příplatkovou výbavu. Jsou už zhruba posledních 5 let nahrazený LEDama a Matrix-LEDama. A namodralá baňka jen dělá u halogenů Night Breaker bělejší světlo, ne modrobílý "xenonový". I proto mají běžnou homologaci na cesty E8 v kroužku a ne omezenouu "jen pro pracovní stroje a traktory". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6762 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po březen 11 2024, 13:39 Předmět:
Kámoš koupil LED H7 nastavil přesně hranici světla zkoušel jet i proti svému autu a tímhle a tvrdí že dobrý. Ukazoval fotky, vypadá to OK. Ony jsou homologovaný pro nějaké modely a značky, z QR kódu, se to vyčte. Já mám xenony, takže to neřeším. A nejde je přehodit protože by řvala porucha. Do modulu xenonu se ukládají i najeté kilometry. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 11 2024, 14:33 Předmět:
Podmínkou je, aby auto mělo rychlou autonivelaci svěrel podle polohy zadní nápravy. To samý platilo i pro HID-xenony. Důvodem je vysokej jas zdroje světla, kterej hůř oslňuje i při sebekratším přesahu přes obvyklý úhly. Je to jako rozdíl mezi bliknutím baterkou a "nablikáním si" do očí svářečkou. Jasně modrobílý světlo sice dobře osvětluje, ale obráceně, při posvícení takovým šajnem do xichtu jede člověk doslova naslepo. Z toho důvodu je legislativně umožněný namontování LEDek těm, co už mají v autě minimálně přípravu pro xenony - obyčejný točítko na palubce, který má většina aut kvůli změně nastavení sklonu světel podle zátěže na zadku nestačí, protože je moc pomalý a ani vykroucený na největší zátěž nezaručuje, že na nějaký nerovnosti ten zadek mžikově nepoklesne ještě víc a světla neprobliknou nahoru - a neoslněj tak všecko co jede proti nim. Proto jsem byl a budu proti cpaní vysokojasovejch světelnejch zdrojů - ať už to jsou HID výbojky, nebo LEDky - do světlometů určenejch primárně pro vláknový žárovky. Já bych za to na silnici rovnou sbíral techničáky - těch aut co to mají povolený zas tolik není a jestli má auto rychlou nivelaci se dá vyzkoušet velice snadno - stačí postavit před auto s rozsvícenýma potkávačkama jiný, aby bylo na něm vidět vrhanou hranici světla a stínu - a rukou propérovat zkoušenýmu autu zadek. A jak se začne hranice světelnýho obrazce houpat stejně se zadkem, je to jasný - do takovýho auta ani HIDy, ani LEDky nepatřej. Když může fungovat obsluha tak citlivýho a pro jiný lidi důležitýho měřáku, jako je radarovej měřič rychlosti nebo detektor alkoholu v dechu tak inteligentníma osobama, jako v převážným % opicajti jsou, tak nevím, proč by se nemohli naučit i tak jednoduchý rozpoznání oprávněnosti mít v autě určitej typ světelnýho zdroje. Myslím, že důslednost při takovejch kontrolách by docela fest vypucovala silnice od všech těch tuzingů, proti kterým je haňba blut a za trest jezdit ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6762 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po březen 11 2024, 14:40 Předmět:
Ona to ani ta rychlá regulace nechytí. A že ty vehikly s LED natož laser oslňujou je pravda. Stačí proletět nějaký diskuse. A dokonce i tvrdí, že ten starý xenon svítí líp. Ale spousta aut má vysvícený výbojky, krycí skla světel zašlé. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Mám BMW e39 z roku 1999 s originál xenony, tehdy to musela být v seznamu příplatkové výbavy docela výrazná položka. Samozřejmě k tomu automatické nastavování polohy světel + ostřikovače předních světel. Z výroby tam byly výbojky s teplotou 4300K a za mne je to nejpříjemnější světlo. Dnešní bílé, namodralé světlo, které se s příchodem LED a Laser světel stalo standardem, je pro mne v noci unavující.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6266 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po březen 11 2024, 17:17 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Ale spousta aut má vysvícený výbojky, krycí skla světel zašlé.
A nejen to, taky zašlé optické plochy v projektoru. Viděl jsem ten propastný rozdíl, když jsem si na 11 let staré auto (které xenony používalo jako DRL) koupil nové lampy. Od té doby tam mám LED DRL a je pokoj, xenony svítí pořád jako nové (ale jen v noci).
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po březen 18 2024, 18:30 Předmět:
Pred chvíľou som zistil, že som nechtiac klamal. Tá žiarovka je 6V 45/40W. Zabudol som. Preto som nevidel rozdiel v svietivosti. Pardón, hoši. Ale aspoň sme mali debatu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.