Ještě jsem neviděl trabanta vařit. On jaksi neměl vodní chlazení, a pokud se dobře pamatuju, tak ani budík na teplotu. Proč taky, dvoutakt neměl ani olej, ten byl v benzínu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 20 2024, 2:31 Předmět:
Některý vzduchem chlazený motory mívaly v ještě starejch dobrejch časech teploměr na hlavách válců. Vejtřas, tatrovky všeobecně, ale třeba i letadla s hvězdicovýma motorama, chlazenýma náporovým vzduchem a regulací klapkama nebo žaluziema ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Od roku 88 se vyráběl Trabant 1.1, takže ho v devadesátkách mohl mít.
Ano, mohl. Ale těžce pochybuju, že kdyby měl tuto skutečnou raritu, že by to patřičně nezdůraznil. A taky mi nějak nesedí, že by mladej cápek těsně po plyšáku měl hned takovou raritní novinku, když klasickýho tráboše jste sehnali i za pětikilo nebo dokonce za odtah
Akorát si nevzpomínám do kterého roku se na pumpách objevovaly stojany na Special-MIX. Nevzpomínáte si někdo? Já je ale nepoužíval a vždy jsem si směs míchal sám. Tradovalo se totiž, že to míchání v tom stojanu bylo nespolehlivé a šířily se hororové příběhy o zadřených motorech. Ale dodnes živě vidím, jak pumpař nastavoval ten mísící poměr tím rohatým kolem na stojanu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 20 2024, 15:45 Předmět:
nostalcomp napsal(a):
...
Akorát si nevzpomínám do kterého roku se na pumpách objevovaly stojany na Special-MIX. Nevzpomínáte si někdo? Já je ale nepoužíval a vždy jsem si směs míchal sám. Tradovalo se totiž, že to míchání v tom stojanu bylo nespolehlivé a šířily se hororové příběhy o zadřených motorech. Ale dodnes živě vidím, jak pumpař nastavoval ten mísící poměr tím rohatým kolem na stojanu
Začaly miznout hned po Plyšáku, dokončilo se to přechodem pump na multistojany, kder jsou na každým výdejním místě 3-4 pistole. A s těma "urban legendama" o zadřenejch dvoutaktech to byla často pravda - jednak ten M2T co se do nich dával byl už předředěnej benzínem, aby se snáz čerpal i míchal, takže na stupnici nastavenej poměr byl ve skutečnosti zhruba o 1/4 "sušší" = při nastavení na 1:15 dával 1:25, při 1:25 byl výslednej poměr 1:33, při nastavení 1:33 to dávalo 1:40 a na stupni 1:40 byl poměr blízko 1:50. Navíc na těch stojanech šel nastavit i čistej benál bez voleje - a to byl největší kámen úrazu, protože hlavně ze začátku, tak zhruba kolem roku 1985, měly tyhle "mixový" stojany k pistoli jen 1 hadici a směšování se dělo uvnitř stojanu - takže když si někdo před váma nastavil čistej benál a vy po něm 1:33, dostali jste do nádrže nejdřív zhruba 2,5 litru čistýho benálu, kterej zbyl po tom předcházejícím zákošovi v tý tlustý hadici. Taková babetta s 3litrovou bandaskou pak toho másla moc nedostala a skutečně se mohla i zadřít. Až po stížnostech a dokonce prej i žalobách tenkrát Benzina nechala ty stojany upravit a Adast musel dát k pistoli dvojitej šlauch, aby se máslo míchalo s benálem až těsně před koncem pistole - dávkování stejně jako předtím řídilo malý zubový čerpadlo s přepínatelným převodovým poměrem v pohonu odvozeným od pohonu hlavní pumpy. Já jsem tomu taky nikdy nevěřil a M2T a pozdějc občas i Castrol 2stroke jsem si do benálu míchal sám doma... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 20 2024, 17:02 Předmět:
To víš, ricin byl tenkrát nedostižná věc ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Některý vzduchem chlazený motory mívaly v ještě starejch dobrejch časech teploměr na hlavách válců. Vejtřas, tatrovky všeobecně, ale třeba i letadla s hvězdicovýma motorama, chlazenýma náporovým vzduchem a regulací klapkama nebo žaluziema ...
Jenže tatry i vejtřasky byly čtyřtakty. A u tatry se měřila teplota oleje, nikoli teplota hlavy válce. Taky měly chladič oleje, tedy 148 a 815 určitě.
Trabant 1.1 už měl motor tuším od VW, byl to čtyřtak a chlazený vodou, takže tam je ukazatel teploty chladící kapaliny namístě. U dvoutaktu chlazeného vzduchem bez oleje je opravdu k ničemu.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.