Zaslal: so únor 03 2024, 9:01 Předmět: Klíčky od auta, jak fungují.
Letos to bude 17 let co jsem si koupil nový Renault Thalia. Dostal jsem k němu jeden klíček s tlačítkem (a baterií) na dálkové zamykání a jeden klíček bez tlačítka, myslel jsem, že je to jen obyčejný klíček. Když jsem chtěl nechat přidělat další klíček bez tlačítka, v Autoklíčích potřebovali dodat i auto, aby tam něco nastavili. Takže z toho se domnívám, že v klíčku bez tlačítka bude taky nějaká elektronika co se s autem domluví (a napájená asi bude nějak bezkontaktně z auta). Schválně jsem zkoušel klíček s tlačítkem a vyndanou baterkou a auto jsem nenastartoval.
Jak vlastně ten klíček bez tlačítka funguje?
V těch Autoklíčích mi to udělali na počkání, když jsem se ptal v autorizovaném servisu, prý by to museli zadat výrobci, trvalo by to dlouho a stálo by to balík.
Když už jsem tady: Budu muset k benzínce, vzhledem k diskusím ohledně E10, jak se to projevuje u aut (a taky u benzínových pil a sekaček) se začínám zajímat o nějaký benzín kde se to (snad) neprojeví. Koukal jsem se na benzínky co je mám poblíž, našel jsem jen dvě, kde nabízeli něco jiného než Natural 95 (je to z doby kdy byl pořízen ten záznam na Google Maps, možná je to už jinak). Je to tam pod nějakými firemními názvy.
https://maps.app.goo.gl/XqHAhtYHDDfN3eVUA https://maps.app.goo.gl/QbUeuGge2SrKAwg56
Co to znamená a pod čím mám ten kvalitnější benzín hledat?
BTW: Poptával jsem se v qelbech na zahradní techniku a tam mi moc neporadili.
EDIT: U benzínky z druhého odkazu jsem se dnes ptal, v benzínu Optimal 95E jsou prý stejné biosračky, akorát jsou tam nějaká aditiva. Paní na benzínce mi říkala, že benzín 98 mají tady
https://maps.app.goo.gl/bne4jc4MpEn1MvB66 _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Naposledy upravil Yarda1 dne so únor 03 2024, 13:19, celkově upraveno 3 krát.
V klúči je pasívny čip-transponder. V spínacej skrinke je cievka,ktorá si ho prečíta. Klúčik s DO a s baterkou by mal štartovat aj bez baterky v klúči.
U Fiatu jsem to řešil nalepením původního klíčku s čipem těsně k zámku zapalování. Pak jsem startoval pouhou mechanickou kopií. Imobilizér je pak samozřejmě nefunkční, což ale u starýho krámu vzal čert.
stary nissan mal rfid chip priamo v tom plastovom vnutri. a v zapalovani je cievka, ktora citala jeho id. podobne to ma aj stara kia. po otoceni kluca sa kontroluje a ak je ulozeny v rj, tak dovoli nastartovat. tiez ma pri vyrobe druheho upozornovali, ze da sa s nim odomknut/zamknut, ale nenastartujem, lebo verzie klucov v tym chipom ma len servis.
v kii mam problem, ze nie vzdy mi ten kluc spravne precita. problem je ked je velmi sucho, alebo vlhko. pripadne, ked mam zlu naladu - nezartujem, fakt sa musim par krat pomaly nadychnut a ho nacita _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1756 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: so únor 03 2024, 11:55 Předmět:
Dám to sem netřeba nového vlákna - od ropáka SUZUKI LIANA 1,4DDis mám teď jeden klíč bez čipu ze kterého je čip pod volantem, druhý bez čipu který jsem si vypiloval když nebyl k nalezení třetí (samozřejmě ho trpaslíci vydali hned potom co jsem si klíč vyrobil, parchanti) .
Teď mě mate to, že ten třetí nalezený, má má poškozený čip a startovat s ním nešlo. Nejspíš je čip poškozený dlouhodobým vystavením teplu. A TEĎ - jak to že se klíč s evidentně vadným čipem nepohádá s tím co je pod volantem? Sem myslel, že je čip teplem smazaný a v čtečce bude neviditelný ale to vypadalo to že ne, čtečka a programátor čipů ho vidí....Záhada.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34034 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so únor 03 2024, 12:09 Předmět:
V Mazde je nejaky postup, ako imobilizer prepnut do nastavovacieho modu. Myslim, ze na to treba dva funkcne kluce. Potom sa daju pridavat dalsie kluce (cipy), pripadne vymazat vsetky ostatne. Zatial som to nepotreboval, kluce mam 3 originalne. Pouzivam sa ale len jeden a je uz dost zodraty.
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 495 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: so únor 03 2024, 16:24 Předmět:
Auto na benzín žádný nemám, tak v něm vyšší obsah lihu neřeším, ale co jsem různě četl, tak bez lihu by měli být vysokooktanové benzíny.
A do zahradních strojků si můžeš koupit ASPEN.
Já ty prachy co za něj chtějí teda nedám a ani za ty vysokooktanové benzíny nechci utrácet. Do teď jsem kupoval nejlevnější BA95 od bratrů Ondrů a dával do něj trochu VIFu. Hodlám v tom pokračovat, jen toho VIFu dám trochu víc. To těm pilkám a sekačkám musí stačit.
V Mazde je nejaky postup, ako imobilizer prepnut do nastavovacieho modu
to ma vacsina azijskych aut. Vies si bud "vyblikat" zavadu, alebo pridavat kluce. Osobne som to nikdy neskusal, lebo co ak by sa mi podarilo zmazat a nepodarilo pridat a uz by som nenastartoval _________________ No vidis, a tak si sa bal
Kromě auta mám i motorku ČZ175, už ji v servisu museli čistit od nějakých sajrajtů aby nastartovala, taky pilku a křovinořez dvoutakt. V Mountfieldu a Werco jsem se ptal, jestli je k mání nějaký benzín co by tam nedělal škody. nabízeli mi akorát nějaké přísady.
Hape napsal(a):
...A do zahradních strojků si můžeš koupit ASPEN...
O tom jsem zatím neslyšel, nepíší tam, jestli se hodí i do dvoutaktů (s olejem). Asi bych se praštil přes kapsu a jeden kanystr koupil. Až tak moc nejezdím a nesekám. Ale nejdřív se poptám.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.