Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32695 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 16 2024, 14:48 Předmět:
Přesně, funkci klasickýho "regleru", byť polovodičovýho, v autech po roce 2015-2016 převzala celá ŘJ, která vyhodnocuje jak napětí na baterce, tak i megatunu dalších parametrů - teplotu motoru (olej i vodu), úhel otevření škrticí klapy/polohu plynovýho pedálu = řidičem požadovanej výkon, aktuální otáčky motoru a dopřednou rychlost, zařazenej rychlostní stupeň ... a z toho vyhodnotí, jestli je požadavek jet ustálenou rychlostí, zrychlovat nebo zpomalovat, případně "plachtit". A jedině v momentě, kdy dochází k brždění motorem, nebo když už je baterka vyždímaná na s bídou 30% kapacity pak aktivuje buzení altíku, takže v ten moment se začne nabíjet baterka - jenomže poměr doby nabíjení a vybíjení je takovej, že auto jezdí s trvale vybitou baterkou, která občas dostane "ránu do zátylku" v podobě proudovýho kopance, kterej ji má udržet při živoření. Jak dlouho takovej život vydrží je jasná věc - jenže to nikoho netrápí, nejdůležitější je vykázat, že v labáku takový zacházení s dobíjením přináší "úsporu AŽ 0,3litru paliva na 100km jízdy". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32695 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 16 2024, 17:30 Předmět:
Ne, to není to nejhorší. Nejhorší je to, že těch 0,3l/100 je AŽ - takže jedině v ideálních podmínkách a v labáku. V běžným provozu to je 0,1-0,2l/100 maximálně. Při běžným objemu palivový nádrže 40-50l to znamená, že auto musí najet ASPOŇ 25 000 AŽ 50 000km aby tahle zkurvysynovská vymrdávka skutečně uspořila plnou nádrž. To spousta uživatelů neujede ani za 2 roky, ale jejich baterka je za tu samou dobu minimálně 1x na výměnu. Takže když se porovná množství CO₂, který za tu dobu motor auta nevypustí kvůli "ušpórovanýmu" palivu s množstvím toho samýho skleníkovýho plynu, který vznikne při získávání surovin a výrobě náhradní baterky za tu zbytečně zničenou, toho kdo odsouhlasil tuhle funkci povinně zavádět do aut bych zahrabal do mraveniště s kolíčkem na nose a špuntama v uších ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne út leden 16 2024, 19:15, celkově upraveno 1 krát.
Dobíjí to 14,4V když jede auto z kopce ,bez plynu.Jak přidám ,okamžitě ubere na 12,8.Ošidit se to dá jen tím,že se vsugeruje řídící jednotce,že je baterka vybitá pod únosnou míru.Snížením napětí z Hallova čidla odporovým děličem
Dobíjí to 14,4V když jede auto z kopce ,bez plynu.Jak přidám ,okamžitě ubere na 12,8.Ošidit se to dá jen tím,že se vsugeruje řídící jednotce,že je baterka vybitá pod únosnou míru.Snížením napětí z Hallova čidla odporovým děličem
Vw/Škoda nemá žádnou halovu sondu. Ta kostka u minus pólu je - světě div se - další ŘJ s komunikací po LIN bus. Tam odporem na datovém kabelu nic nevyřešíš.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34578 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út leden 16 2024, 20:40 Předmět:
Dnes sme vyberali vybitu (4,4 V) bateriu z Audi A5 - celkom vtipne, kedze je v kufri a ten bez baterie otvoris len znutra. Nasledne treba vybrat rezervne koleso a odmontovat vsetky plasty okolo (v jednom z nich je reprak - asi integrovany subwoofer). Vonku v zime chutovka
Tam je na + pole nasadeny nejaky orloj s bocnikom - idu z toho dva hrube kable a este nejake tenke. Bateria ma navyse do horneho krytu pripojenu hadicku na odvetravanie. AGM 95Ah, povodna (10 rokov?).
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4110 Bydliště: Zlín
Zaslal: st leden 17 2024, 10:52 Předmět:
V rámci šetření ji můžeš zkusit nabít a vrátit. Baterka do týdne zdechne znova a celou rozborku můžeš dělat znova. Ale novou baterku budeš moct koupit o týden později
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34578 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st leden 17 2024, 11:32 Předmět:
Vybita je preto, ze sa s autom takmer vobec nejazdi (porucha prevodovky).
Automaticka nabijacka to bola ochotna nabit len asi do 6,8V, pretoze to povazovala za 6V bateriu. Tak som to dal na 12V z PC zdroja cez H4 ziarovku a tenke kabliky. Neskor som ziarovku vyradil a nechal len odpor kablikov. Ked to doslo nad 10,5V, prepojil som to na nabijacku a uz spolupracuje. Momentalne 11,2V.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.