>>Další radostí u škodivek bylo, když se oběhaly zuby na setrváku, to se do záběru dostalo třeba až na pátý pokus. Nám tohle boleslavský zázrak začal dělat po asi 30 tis km. Řešení motor ven a otočení ozubeného věnce na setrvačníku.<< A proč to udělalo? Další záhada pro mě. To jedině špatný startér který nejprve točil a až pak zasouval. Já na svoji Š 120 najel 130 tisíc a žádné takové závady se startérem nebo věncem jsem neměl. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6594 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po leden 08 2024, 21:08 Předmět:
Jenže řada 100, 120 měla ještě starter bez převodu, který nedosahoval takových otáček jako pak favorit. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7673 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po leden 08 2024, 21:17 Předmět:
Kdybych to s tím odrbaným věncem setrvačníku nezažil, tak to nepíšu. Šlo o Š 125L z roku 1989.
Jak známo, pohlížíme-li na výrobky z dob socialismu bez růžových brýlí, tak jejich kvalita byla velmi kolísavá. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po leden 08 2024, 21:50 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Kdybych to s tím odrbaným věncem setrvačníku nezažil, tak to nepíšu. Šlo o Š 125L z roku 1989.
.
Zajímavý s tím otočením věnce. Co si pamatuju, na 120LS z roku 1984 byly na zubech věnce zešiknení aby pastorek lepší zajížděl do věnce. Neříkej, že na 125L to zešikmení zubů dělali pro sichr i z druhý strany věnce. _________________ Jirka
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7673 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po leden 08 2024, 22:00 Předmět:
Nám tuhle proceduru dělali v servise na škodivky v Rudné u Prahy, tak asi věděli, co dělají... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 02, 2007 Příspěvky: 1353 Bydliště: 742 58
Zaslal: po leden 08 2024, 22:00 Předmět:
Věnec se dal sehnat samostatně a nebyl drahý,byl nalisovaný za tepla na setrvák.Ovšem sundat ho bez poškození nebylo jednoduché.Nejspíš odbrousit aby praskl
A otočit asi taky nepůjde,ja to viděl naposled v min století ale podle obrázku má Celeron pravdu
https://aukro.cz/novy-venec-setrvacniku-skoda-105-120-garde-6998149040
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32114 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 09 2024, 2:37 Předmět:
MiraSt napsal(a):
>>Další radostí u škodivek bylo, když se oběhaly zuby na setrváku, to se do záběru dostalo třeba až na pátý pokus. Nám tohle boleslavský zázrak začal dělat po asi 30 tis km. Řešení motor ven a otočení ozubeného věnce na setrvačníku.<< A proč to udělalo? Další záhada pro mě. To jedině špatný startér který nejprve točil a až pak zasouval. Já na svoji Š 120 najel 130 tisíc a žádné takové závady se startérem nebo věncem jsem neměl.
Tohle dělalo, když byla slabá vysouvací cívka = měla třeba mezizáviťák, nebo do ní natekla voda a orezlo jádro. Výměna a zatěsnění proti vodě to řešilo... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32114 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 09 2024, 2:42 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Jenže řada 100, 120 měla ještě starter bez převodu, který nedosahoval takových otáček jako pak favorit.
Pomalu točící startér měly ještě všecky fáčka = KCHA KCHA KCHA KCHA....!!!!
Rychloběžku s planetovým převodem dostala až felina, ale v aftermarketu se dal koupit i rychloběžnej startér s pastorkem pro fáčko, měl jinej úhel zubů a přímo felinovej nepasoval. Kupoval jsem si ho do formana, měl jiný číslo v katalogu než pro felinu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Motor se po vypnutí vlivem komprese zastavoval ve dvou pozicích (přibližně), a tak zuby byly víc očesané kolem dvou míst na obvodu. Věnec se jen pootočil o 1/4 kruhu (přibližně). Šlo by to i o 1/6 pro možnost další opravy.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út leden 09 2024, 10:28 Předmět:
Přesně tak jak píše pepík9. Protože se věnec nedal nedestruktivně sundat ani otočit kvůli těm šikmejm zubům, tak mechoš setrvák o jednu díru pootočil. I na mý stodvacítce se to dělalo a to o mě doma v garáži, viděno na vlastní voči. Takže Huberte, nejspíš ti mechoši kecali.
Pepíku9 kolik bylo děr v setrváku? 4 nebo 6, už si to nepamatuju. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32114 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 09 2024, 10:31 Předmět:
6 Jirko. A dlouho předtím i potom furt jen 6 ... A Hubertusovi mechoši nekecali - to daleko spíš kecá sám celej Hubertus ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To badoch: Mám krátce stejný auto, druhý majitel. Autostop mám vypnutý a baterii je klasika-ne AGM. Ještě jsem kolem toho nečuchal ale původní majitel co to nechal dělat tak snad pořešil i tu baterii. Doufám, info o autě od původního majitele nemám. Ne snad stylem že auto budu prodávat, AGM baterie je mrtvá tak tam něco strčím aby to šlo nastartovat.
Klasická baterie tam nemá co dělat, nevydrží tam. Bylo toho o tom napsáno mraky včetně testů. Škodovka tam dávála a dává se tam běžně EFB ,třeba EXIDE 60Ah cca 2000,- Kč. Autostop neřeší problém rekuperačního /inteligentního nedobíjení. To jsou dvě rozdílné věci.
Založen: Dec 02, 2007 Příspěvky: 1353 Bydliště: 742 58
Zaslal: út leden 09 2024, 11:25 Předmět:
Celeron napsal(a):
mechoš setrvák o jednu díru pootočil.
Setrvačník měl 4 šrouby s jemným závitem a z výroby byl dynamicky vyvažován smontovaný s klikovkou.Takže když to pootočili,rozhasili vyvážení už tak hlučného motoru.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.