No hele. Aspoň budou mít karosáři co žrát.
Dneska se starou paštiku vyvařovat nevyplatí. Ale v budoucnu tomu může být jinak Novou paštiku nekoupíš a elektro nemůžeš mít (viz. třeba ten co bydlí v paneláku). Takže všichni budou udržovat ty staré auta co budou mít. Nové se budou prodávat minimálně, takže klesne HDP.
Pokud na ten grendeal budou tak fanaticky tlačit, tak si myslím, že se akorát evropa dočká další velké hospodářské krize.
Kdyby jim šlo o planetu, tak řeší to, že se dneska vozí všechno možné sem a tam na kamionech. Místo toho, aby se autodíly vyráběli v okolí montáže, tak se to vozí přes celou evropu tam a zpět.
A taky by se měli zamyslet nad ziskáváním samotné elektriky. Němci zavřeli atom co nečoudí a místo toho otevřeli plynový elektrárny. To prostě nevymyšlíš.
Jo a k tomu verku z číny. 10,5kWh/100km je blbost.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15565 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po prosinec 18 2023, 17:43 Předmět:
_luky_ napsal(a):
Kdyby Evropu neřídili zelený mozky, tak tomu nechají volný průběh. Tedy spolu s technickým pokrokem by se pomalu rozvíjela i infrastruktura.
Ano, přesně o toto právě jde. Nějaký debo si myslí, jak je chytrý a když mu to jde (vše mu dotují), tak to může přikazovat jiným. Já osobně bych bral elektromobil, ale s jinými parametry. Tj. se stejnou cenou jako stejné auto se spalovákem, váhu takovou, abych neměl dojem, že nás jede 6 i když jedu sám atd. a hlavně možnost v klidu zaparkovat jednou za týden někde tak na 5-6 hodin, kde to dobiju a bez nějaké blbé aplikace či speciální karty.
Při té těžké váze s baterií není problém koupit za dvojnásobek ceny zátěžové pneumatiky, ale myslet si, že stačí obyčejné brzdy, tak to může jen ten, co neví nic o setrvačnosti auta 2x těžšího atd. Ono je toho víc, ale to je pouze věc přizpůsobení se. Někdo chce jen limuzínu a druhý chce jen kombíka a budou o takové blbosti diskutovat na 30 stránek.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32091 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 18 2023, 18:06 Předmět:
dracekvo napsal(a):
Já myslel, že se tu bavíme o obyčejných autech. A ne o ještěrkách. Tam je to úplně o nčem jiném. A pokud někdo není spokojen s ještěrkou na elektriku, protže ještěrka na naftu tam fungovala lépe a levněji, tak jí prostě používal na špatné palikaci. Doporučuju s naftovou ještěrkou jezdit několik hodin po hale, co na to řeknou lidi v okolí.....
Ne, tohle měl bejt argument porovnávající elektriku a dýzl v podobný roli = ještěrka v průmyslu, kde nejde o skutečnej dojezd na 1 doplnění, protože to je k dispozici 24/7/365 bez čekání. Stejně i tam furt vyjde ta dýzlová jako pohotovější a ve finálním součtu i levnější, protože co si budem povídat, okamžitou spotřebu energie na vnitrozávodní dopravu každej podnik rozpočítává do aktuálních cen - porovnatelný finanční zatížení pro podnik je tak jen "investice" do pořízení samotnýho dopravního prostředku, jeho zázemí (garáž, nabíječka x tankovací post) a určitě i ta údržba + ND. A bohužel pro elektriku, při srovnatelným využití pořád vyhrává ten spalovák - samozřejmě UVNITŘ PO HALE s tím dýzlákem moc jezdit nemůžeš, ale tam máš zase na výběr větší množství jinačích dopravních prostředků včetně pevně instalovanejch jeřábů, zvedáků nebo dopravníkovejch tratí. Já nejsem proti elektrice jako takový - stejně jako nejsem misogyn absolutně odsuzující ženský, ale prostě dokud nebude elektropohon plně a ve všem včetně nákladový položky nahrazovat technologii motoru s vnitřním spalováním, nelze ho někomu vnucovat na sílu - to je asi jako by se emancipační hnutí rvalo do krve za to, aby ženský mohly dělat posunovače na dráze, popeláře nebo třeba hasičky v zásahovejch jednotkách. Až budou schopný bez omezení manipulovat s předmětama bez limitování váhou, budiž. Až bude elekrika mít ve stejný cenový relaci stejnou životnost a stejnou pohotovost v používání, jakou má spalovák, nebude mít nikdo problém si takový vozidlo koupit. Do tý doby ať se jdou v Bruseli s celým tím svým grýn dýlem barevně vyfotit - můžou i s rozběhem skákat do zdi ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1752 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: po prosinec 18 2023, 18:08 Předmět:
dracekvo napsal(a):
Takže všichni budou udržovat ty staré auta co budou mít. Nové se budou prodávat minimálně.
V ČR se tohle už dávno děje. Ony se totiž nová auta v ČR nijak extra moc neprodávají, a to ani když vezmete čistě jen prodané spalováky. Stačí se podívat na průměrné stáří osobních aut v ČR.
Rovných 16 let. To je stáří průměrného osobního automobilu (kategorie M1) registrovaného v ČR. Za posledních 10 let potom tohle číslo povyskočilo o 2,22 roku a zlepšení není na obzoru.
dracekvo napsal(a):
Novou paštiku nekoupíš a elektro nemůžeš mít (viz. třeba ten co bydlí v paneláku).
Spousta lidí ani dnes se spalovákem nejezdí pořád jen s plnou nádrží jelikož má možnost si po cestě na mnoha místech dotankovat. Pokud bude v budoucnu možné zajet s elektromobilem v podstatě na kterouko-li dobíjecí stanici, které budou dostatečně rozšířené minimálně podobně jako stávající čerpací stanice a pro částečné dobití bude stačit pár minut, tak nebude problém mít elektromobil i když bude někdo z paneláku a nebude mít možnost nabíjet z domova. Pak budou díky budoucí husté sítí dobíjecích stanic stačit baterie s menší kapacitou což bude znamenat, že budou o něco lehčí i levnější.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6589 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po prosinec 18 2023, 18:44 Předmět:
Proč vlastně ta elektromobilita? Je to ekonomicky k ničemu, ekologicky k ničemu, provozně k ničemu. Má to jen jeden cíl, hádejte jaký?? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32091 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 18 2023, 18:51 Předmět:
Zlikvidovat evropskou technickou civilizaci a poskytnutí celýho kontinentu "dochtorům a yndžynírům z Afriky" .... Nikde jinde totiž nevyvádějí kolem "grýndýlu" takový pitomosti, který by je ekonomicky i technicky poslaly zpátky do doby před nástupem parního stroje do dopravy a získávání energie pro výrobu (když manufaktury fungovaly jen tam, kde byl zdroj vodní energie, větrný "mlejny" zas tak velkej výkon neměly, aby se je vyplatilo používat na pohon třeba hamru) _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1752 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: po prosinec 18 2023, 18:51 Předmět:
Že by EU chtěla dosáhnout toho, aby evropani chtě/nechtě začali chodit pěšky, protože jim nic jiného nakonec nezbude? Zákaz nových spalováků po roce 2035 je v tomto ohledu jen prvním krokem. Prostě občany EU čeká cesta "zpátky na stromy".
Pokud bude v budoucnu skoro na každé stávající čerpací stanici pro spalováky několik rychlo-nabíjecích míst pro elektromobily a pokud bude nabití pro dojezd pár set km trvat v řádu několika minut podobně jako u výše zmíněné nové platbormy CIIC tak už bych obavy z nedojetí s elektromobilem měl minimální i kdyby v něm byla baterie s kapacitou třeba pro dojezd okolo těch 200 nebo 300 km na jedno nabití. Budou-li díky budoucí husté sítí dobíjecích stanic stačit baterie s menší kapacitou tak budou o něco lehčí i levnější.
No myslím, že pokud by baterka měla dojezd jen 300km tak by todle rychlá nabytí nefugovalo tak, že nabiješ baterku na plnej dojezd. Mám dojem, že to superrychlé nabytí bude fungovat jen do určitého procentuálního nabytí. Takže čím menší dojezd tím to bude spíš horší + větší baterka bude mít větší teplotní kapacitu než menší a tudíž do ní o chloupek víc budeš moc rvát plnej výkon než se zahřeje nad limit. Ale zase menší bude mít třeba víc prostoru pro výkonější chlazení a tím to dorovnají ...
Mě spíš výc zaujali ty baterie s výměným elektrolitem. Auto by pak mělo vlastně dvě nádrže. Jednu na prázdnej a druhou na nabytej a jen by jsi na "nabíjecí" stanici jednu vyčerpal a druhou načerpal
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 627 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: út prosinec 19 2023, 9:42 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Proč vlastně ta elektromobilita? Je to ekonomicky k ničemu, ekologicky k ničemu, provozně k ničemu. Má to jen jeden cíl, hádejte jaký??
Můj soukromý názor:
1) ekonomicky mi to (při koupi) vycházelo: 20 000km ročně je úspora cca 50 000 Kč ročně (palivo + servis + poplatky dálnice, parkování...) To auto bylo o cca 200 000Kč dražší než ekvivalentní verze na ropu.
2) ekologicky: lokálně to nemá výfukové emise - tedy nesmrdí to pod nos, nedělá to kravál a není problém s krátkýma trasama.
3) provozně: už jsem psal, že moje "netechnická" žena prohlásila hned po první jízdě, že naftový auto už nechce. Fakt je to megapohodlný, doporučuju se s tím někde svézt.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 627 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: út prosinec 19 2023, 13:32 Předmět:
Při koupi jsem počítal 2.5Kč/kWh, teď mám 6.50Kč.
Spotřebu máme 14-18kWh/100km. Tedy s nějakýma ztrátama při nabíjení a ranním předehřevem bych se držel hodnoty 20kWh/100km.
Tedy při koupi to vypadalo růžově na 14kWh * 2.5Kč = 35h/km. Občas se povedlo dobít zadarmo (Lidl, Penny a další nabíječky byly gratis)
Aktuálně to realisticky dělá 1.3Kč/km. Něco se povede v létě dobít ze sluníčka, ale odhadem to budou jednotky procent. Jen nafta je za 2.5Kč/km, takže pořád je to dobrý.
Já si dal k autu podružný elektroměr. Auto jezdilo tak za 13kWh/100km podle diagnostiky. Ale ze zásuvky to vycházelo na 15-16kWh. A to nemám předehřev.
A když to vemeš kolem a kolem. Tak nějaké úspornější auto může jezdit za 1,3 na LPG
Já teda na LPG jezdím asi za 1,8, protože mám rozežrance v automatu a 4x4. Na naftu jezdím za 2,1.
Založen: Apr 22, 2006 Příspěvky: 294 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: út prosinec 19 2023, 14:08 Předmět:
Ale kdo nemá možnost dobíjet doma a bude na veřejných stanicích za 20Kč/kWh, tak to vyjde trochu jinak.
Nafťák za 2.5Kč/km, tedy se spotřebou asi 7,3l/100, to je dodávka?
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.