Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33715 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 12 2023, 18:58 Předmět:
Mám info od člověka, kterej dokonce komunikoval s těma hackerama, co ten špinavej kód odhalili - prej ten, kdo to do systému mašin naprogramoval, sice udělal dobře podmínku spuštění Erroru, ale blbě určil časovej parametr - namísto doby po uplynutí 2letý záruky tam nastavil datum od okamžiku předání odložený jen o 2 měsíce ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 12, 2005 Příspěvky: 2558 Bydliště: SR, Poprad
Zaslal: út prosinec 12 2023, 20:38 Předmět:
EKKAR: ono tam bolo viac chyb, napr. aj to, ze pocitali s tym, ze vlaky budu stale v prevadzke, ale realita bola taka, ze isty cas boli len zaparkovane v depe. A tak sa prislo na to, ze nieco nie je v poriadku, lebo sa nechceli pohnut. Lebo povodne pocitali s tym, ze dlhsiu dobu odpojeny vlak = servis. niekde som este pred rootom cital taky dost obsiahly clanok, kde boli dost podrobne vypisane tieto problemy a prepojenia firiem.
a nasiel som to: Zive.sk
citace:
„Presne 21. novembra 2022 nám zavolali zo Zielonej Góry. V ten deň sa ich vlak nerozbehol, pretože pantografy sa nedali zdvihnúť, čo znamená, že boli bez energie. Po analýze sa ukázalo, že v softvéri bolo zadané, že vlak mal zastaviť o rok skôr, teda 21. novembra 2021, keď mal ísť do servisu. Vtedy bol práve v servise, a preto nikto nič netušil. IT špecialista, ktorý tento dátum zadal, to však prehnal. Zadal pravidlo, že vlak prestal jazdiť, keď sa v kalendári objavil dátum rovný alebo väčší ako 21. november 2021. Takže by sa zastavil aj v decembri 2021 a zastavil by sa aj v nasledujúcich rokoch od 21. novembra do konca mesiaca a od 21. decembra do konca mesiaca.
[/code] _________________ No vidis, a tak si sa bal
Ku..rvítko obohatili o funkci GPS. Jsem zvědavý, kdo bude další. Jojo, pokud je v něčem obsažený procesor ze softwarem, paměť FLASH a hodiny reálného času - takový systém dává tolik možností pro implementaci záludných funkcí, o kterých neví nikdo, kolikrát ani výrobce..
Založen: Apr 18, 2011 Příspěvky: 242 Bydliště: Benešov (u Prahy)
Zaslal: st prosinec 13 2023, 14:16 Předmět:
A co dělá drážní úřad? Nebo to v polsku funguje nějak jinak?
U nás musí veškerý sw co řídí vlak (snad jen ten, co řídí, zabávní portál pro cestující a podobné věci, co nezasahujou do řízení jsou snad mimo) procházet homologací. Není možné jen tak do mašiny nahrát libovolný sw. Lidi od drážního úřadu to prý rozpitvají do poslední instrukce assembleru. Proto mě právě u aut překvapila ta dieselová brána, předpokládal jsem, že sw v autech se věnuje taky patřičná pozornost, že tam taky musí sw procházet homologačním procesem, no zřejmě nemusí. Ale jak vím, tak u vlaků musí.
Výrobce si pěkně naběhnul, když se něco takového provalí, to asi bude mít těžké přesvědčovat potenciální odběratele. Konkurence je značná (možná ostatní dělají totéž, jen se to zatím neví).
Jinak ve spotřební technice se tahle kurvítka nepochybně používají běžně. Nikoho to moc nepřekvapuje a dělají to všichni. Spotřebitel nemá na výběr. U vlaků o tom slyším poprvé. Měl jsem za to, že vlaky jsou dělané na minimálně 35 provozu, veškerá údržba je plánovaná a neni potřeba vyrábět umělé chyby.
Jen se zeprám - co dělal náš drážní úřad když pendolinům začaly zamrzat cd-romy?
Nic. Protože dostali všichni bakšiš. Když to máš podmazaný na všech stranách, můžeš provozovat i zrezavělou tříkolku jako regionální dopravu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33715 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 13 2023, 14:56 Předmět:
mluno napsal(a):
A co dělá drážní úřad? Nebo to v polsku funguje nějak jinak?
...
Jinak ve spotřební technice se tahle kurvítka nepochybně používají běžně. Nikoho to moc nepřekvapuje a dělají to všichni. Spotřebitel nemá na výběr. U vlaků o tom slyším poprvé. Měl jsem za to, že vlaky jsou dělané na minimálně 35 provozu, veškerá údržba je plánovaná a neni potřeba vyrábět umělé chyby.
To nebyly kurwítka v pravým smyslu slova, to byly podyeby, který měly zajistit neopravitelnost těch souprav kýmkoliv jiným, než je výrobce - prostě taková pojistka, aby majitel nesjednal alternativní a tudíž i lacinější servis, ale aby všecky prachy za údržbu šly do správný kapsy. A taky potlačení celý tý konkurence na poli servisu, čímž by bylo možný si diktovat vyšší ceny, "protože nikdo jinej to neumí rozjet". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.