Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33717 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 23 2023, 19:37 Předmět:
S jednou jedinou podmínkou - že máš možnost trvale parkovat ve svým a nabíjet z vlastních zdrojů. Žít s takovým dopravním prostředkem na běžným sídlišti s negarantovatelným parkováním a bez možnosti u parkovacího místa mít energetickou přípojku je nesmysl. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ve Slezské ulici na Vinohradech je nyní možné dobíjet elektromobily z nabíječek u stožárů veřejného osvětlení. V rámci pilotního projektu bylo vztyčeno 47 stožárů veřejného osvětlení, z nichž je 13 takzvaně EV ready. Každý z nich je po osazení nabíjecím zařízením schopen nabíjet dva elektromobily naráz.
Sloupy disponují nabíječkami o výkonu 22 kW. „Jedná se o pomalé nabíječky, auto nabijí v řádu hodin.
Pro nabíjení je zapotřebí zařídit si čip u PRE Distribuce, kterým půjde dobíjení zaplatit. Platbu lze ale provést i jednorázově přes QR kód. Do budoucna by to mělo být možné i přes Lítačku.
Vedení metropole chce během šesti let vybudovat tři až šest tisíc podobných sloupů, které mohou být osazeny nabíječkami.
Praha buduje v rámci obnovy veřejného osvětlení tzv. EVR lampy, které budou sloužit i pro nabíjení elektromobilů
Dle odhadů bude v roce 2030 v hlavním městě jezdit přibližně 180 000 elektromobilů, proto je nutné navýšit kapacity nabíječek v EVR lampách do té doby na 4 500.
Proto jsme schválili 120 milionů korun pro Technologie hl. m. Prahy na modernizaci veřejného osvětlení v Programu e-mobilita ve spolupráci s PRE, respektive na nové ERV lampy. Tyto lampy jsou chytrým řešením pro Pražany, jelikož každou takovou lampu bude možné osadit nabíjecí stanicí pro elektromobily. V současné chvíli nás čekají lokality jako například Vinohrady, Dvorce, Háje, Černý Most, Velká Ohrada, Bohnice a Ďáblice.
V rámci obnovy osvětlení bude vyměněno celkem 852 lamp, z čehož bude 172 EVR lamp, které umožní budoucí vybudování nabíjecí stanice. Kvůli úspoře peněz se ale rovnou vymění i zbývající osvětlení v ulicích, tedy dalších 680 lamp, ty už ale budou bez této možnosti.
Podle schváleného usnesení Zastupitelstva hlavního města Prahy z února letošního roku bylo pro tento projekt schváleno 120 milionů korun včetně DPH. Společnost THMP je připravena v roce 2023 realizovat dílčí stavby v celkové hodnotě přes 250 milionů korun.
První veřejnou nabíjecí stanici pro elektromobily umístěnou na stožáru veřejného osvětlení spustila v moravské metropoli městská společnost Teplárny Brno na třídě Kapitána Jaroše. Stožáry veřejného osvětlení má ve své správě společnost Technické sítě Brno (TSB).
Možnost zahájení nabíjení je i u této stanice stejná jako na všech veřejných stanicích Tepláren Brno. Pro registrované zákazníky přes čip tepláren a naši mobilní aplikaci. Pro neregistrované pak přes QR kód na stanici, který uživatele přesměruje na platební bránu.
Dobíjecí stanice pro elektromobily budují Teplárny Brno třetím rokem a v současnosti jich provozují v Brně na šest desítek. Ještě letos jejich počet zvýší o dalších dvacet. Do konce roku 2030, kdy by se počet elektromobilů v Brně měl pohybovat kolem dvaceti tisíc, jich Teplárny Brno plánují rovnoměrně po Brně rozmístit na pět stovek, v drtivé většině se dvěma nabíjecími body, což znamená tisíc dobíjecích bodů pro elektromobily.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33717 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 24 2023, 0:52 Předmět:
F.u.c.k.t. hefký, jenomže aby to splňovalo požadavek na co nejvíc parkovacích míst vybavenejch přípojkou na elektriku, tak to vyžaduje mít splněný minimálně tři následující věci:
a) mít lucerny pouličního osvětlení nastavěný tak nahusto, aby každá jedna stála mezi dvěma parkovacíma místama - což u nás není ani náhodou, je mezi nima rozestup asi tak na 5-6 aut postavenejch podélně, u parkovací plochy pro příčný stání je jedna lucerna tak co 8-10 míst (neměřil ani nepočítal jsem to, můžu se na to příležitostně podívat);
b) nemít na lucernách nastavenej úspornej program řízení, kterej po 10. hodině večer vypne jednu třetinu (jednu fázi) lamp a po půlnoci i druhou, takže od půlnoci jsou 2/3 lamp bez proudu;
c) mít ty lucerny postavený těsně k obrubníku, ne až v trávě za chodníkem = aby chodci na chodníku nemuseli přeskakovat natažený káble k jednotlivejm elektrovobludám - to zas u nás na sídlišti není splněný ani náhodou, lucerny jsou vesměs postavený až za chodníkem.
A včíl sa hukážte, súdruzi zastupitomci!!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2437 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: pá listopad 24 2023, 0:56 Předmět:
Ani v Praze to nemají podle Vašich představ. Sloupy s nabíječkama na Vinohradech jsou celkem daleko od sebe. Nic není naprosto dokonalé a na všem se najdou nějaké ty nedostatky, ale pořád lepší aspoň něco než vůbec nic. Ty lampy jsou přizpůsobené tak, aby se z nich dalo dobíjet přes celou noc. Světlo na lampách se vypíná samostatně aniž by se vypnulo napájení nabíječky na lampě.
Ve Švédsku otevřeli první elektrifikovanou silnici na světě, na níž mohou elektromobily a nákladní vozidla dobíjet své baterie přímo za jízdy.
Dvoukilometrový úsek silnice je nově otevřený u hlavního města Stockholmu.
Energie se přenáší ze dvou kolejnic, které jsou umístěné v zemi. Vozidlu stačí se na ně připojit pomocí pohyblivého ramena na spodku auta. Konstrukce se pak na konci trati automaticky odpojí.
Elektrifikovaná vozovka je rozdělena na padesátimetrové úseky, přičemž samostatné nabíjení je v provozu, pokud na silnici jede vůz. Při zastavení vozidla se proud odpojí. Systém je také schopen vypočítat spotřebu energie vozidla, která pak umožňuje odhalit samotné náklady na elektrickou energii pro majitele vozu.
V zemi je zhruba půl milionu kilometrů vozovek, z toho asi 20 000 kilometrů jsou dálnice. „Pokud elektrifikujeme 20000 kilometrů dálnic, mělo by to stačit,” řekl šéf projektu Hans Säll podle listu The Guardian.
„Vzdálenost mezi dvěma dálnicemi není nikdy větší než 45 kilometrů a takovou dálku už mohou eletromobily ujet, aniž by potřebovaly znovu dobít. Podle některých by tak stačilo elektrifikovat jen 5 tisíc kilometrů,” dodal Säll.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33717 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 24 2023, 5:17 Předmět:
Fajn, počkejme jak se to bude chovat až nachumelí, trochu to nataje a zase zmrzne ... Jo vono to zamrzlo? No tak to přece odtavíme ohřevem ... Takže se naprosto zbytečně budou vytápět megawatty energie jen proto, aby se grýndýlový elektrosráče mohly nabíjet z cesty ... A to není příspěvek k oteplování planety, takhle vysloveně promrdaná energie Pánubohu do woken, to grýndýlofašisti už neviděj ??? Alláhu, Bože, Nejvyšší - máš 9 miliónů jmen - DO ČEHOS TO ROZUM DAL? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Fajn, počkejme jak se to bude chovat až nachumelí, trochu to nataje a zase zmrzne ... Jo vono to zamrzlo? No tak to přece odtavíme ohřevem ...
Na Elways píšou:
To prevent this track will be equipped with electrical heating that can be used during exceptional conditions.
This will only be necessary for countries where the temperatures regularly reach freezing.
Píšou za mimořádných podmínek a pouze pro země, kde teploty pravidelně dosahují bodu mrazu.
Jdu se podívat na globus, kde to Švédsko leží.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19348 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá listopad 24 2023, 11:13 Předmět:
EKKAR napsal(a):
A včíl sa hukážte, súdruzi zastupitomci!!!!
A hlavně jsi Karle zapomněl, že se kvůli tomu bude muset všecko rozkopat, protože ty stávající kabely osvětlení v jedný ulici cca 200 m dlouhý by stěží utáhly jen jednu 22 KW nabíječku. _________________ Jirka
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 701 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: pá listopad 24 2023, 14:54 Předmět:
A to bylo keců že nejde nabíjet auto, když člověk bydlí v bytě. Tak vidíte, že tento člověk nevědel, že to nejde
A dokonce to nepřekáží chodcům na chodníku. Ochrana proti úrazu elektřinou je vyřešena "polohou".
Zahájení stavby: listopad 2019
Zahájení provozu: začátek roku 2021
Stav projektu: projekt pokračuje
Po implementaci prvního úseku bezdrátové infrastruktury v listopadu 2019 bylo původní nasazení této elektrifikované silnice ve Švédsku dokončeno v prosinci 2020. Od té doby některé klíčové závěrečné výsledky švédského projektu zahrnují:
- První elektrická silnice nabíjející dvě těžká nákladní vozidla, e-truck a e-bus, současně – plně elektrický 40tunový nákladní vůz a přívěs, který úspěšně provedl testy na 1,65 km (1 míle) silnice mezi letištěm a centrem města z Visby a e-bus přepravující cestující z letiště do centra města.
- Elektrický nákladní vůz jel rychlostí 80 km/h, přičemž z elektrifikované vozovky získával bezdrátový přenos výkonu v průměru 100 kW.
- Kromě rychlostních testů předvedl Electreon extrémní povětrnostní podmínky a testy strukturální integrity vozovky , čímž zdůraznil odolnost svého systému pro vozovku.
- Umožnění provozu elektrického nákladního vozidla na baterii o kapacitě 210 kWh, která je mnohem menší než kapacita mnoha navrhovaných baterií pro vozidla e-HGV.
- Představení vyspělosti a platnosti bezdrátových elektrických silničních systémů jako kritického milníku pro rozsáhlé, plně komerční piloty v jiných částech Švédska, které se odhadují na přibližně 3 miliardy USD, protože globální trh nákladních vozidel pro dálkovou přepravu stále rychle roste.
citace:
Výsledky projektu Aréna budoucnosti
Zahájení stavby: listopad 2021
Zahájení provozu: prosinec 2021
Stav projektu: projekt pokračuje
Projekt v Itálii ukázal několik klíčových závěrečných výsledků:
- Projekt byl prvním elektrickým silničním systémem, který současně nabíjel komerční EV (e-bus) a osobní EV, což podtrhuje všestrannost systému Electreon fungovat jako sdílená nabíjecí platforma pro velká i malá EV.
- V rámci testování dokončily osobní EV a eBus svou jízdu s větším nabitím, než na jakém začaly, a nabíjely se ze stejné vozovky, což ukazuje, že ve specifických scénářích použití může nabíjení na trase ve skutečnosti skončit nabitím baterie vozidla až do konce. kde nabíjení na konci dne nebo přes noc nemusí být vůbec potřeba.
- Konkrétně e-bus jel tři dny v řadě bez ztráty výkonu; ve stejném projektu byl osobní elektromobil na začátku nabit na 22 % a na konci akce dosáhl 48 % nabití – během jízdy na dráze dynamického nabíjení došlo ke zvýšení SOC baterie.
- Z technického hlediska, pokud je energie spotřebovávaná při jízdě menší než energie poskytovaná samotnou silnicí, může elektromobil ve skutečnosti ukončit svou jízdu s větším nabitím, než začal, a to vše za jízdy, aniž by musel přestat nabíjet.
citace:
Bezdrátová elektrická nabíjecí infrastruktura pro německé silnice (vícefázový projekt)
Zahájení stavby: srpen 2020
Zahájení provozu: začátek roku 2021
Stav projektu: projekt pokračuje
Počáteční fáze projektu byla instalována na 100metrovém úseku elektrické vozovky v kampusu EnBW poblíž přístavu Karlsruhe.
Po úspěšném testování je cílem projektu rozšířit se na druhý, rozšířený projekt, který by zahrnoval další 500metrovou část ERS přímo do města Karlsruhe.
Druhá fáze se zaměří na provozní technologii měření a účtování společnosti Electreon, která bude zahrnovat také přidání osobního EV a lehkého užitkového vozidla (LCV).
Tímto projektem společnost Electreon rozšířila počet platforem vozidel využívajících současně technologii přijímačů ze stejného systému, včetně e-busu, e-vanu a osobního EV.
citace:
ELINA – Balingen
První veřejná bezdrátová elektrická silnice v Německu
Zahájení stavby: 2023
Zahájení provozu: 2023
Stav projektu: projekt pokračuje
V Balingenu komerční projekt e-busu v první fázi 400m bezdrátové elektrické silnice a statického nabíjení v koncových bodech trasy již předvedl několik klíčových výsledků v rámci svých živých operací, včetně:
- Díky možnosti bezdrátového nabíjení na trase byla eBus schopna fungovat po mnoho dní bez snížení úrovně stavu nabití baterie (SOC).
- To by umožnilo mít menší baterii kWh, čímž by se ušetřily náklady a také se eliminovala potřeba nabíjení na konci dne nebo přes noc.
- Na vrcholu nabíjecích operací poskytoval systém Electreon cca 130 kWh energie po celý den z bezdrátové elektrické silnice, což představuje pouze cca 7% celkové trasy a statického nabíjení koncového bodu během doby nečinnosti.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19348 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá listopad 24 2023, 17:39 Předmět:
Hmm, pokud to je podobná izraelzká fy H&C, co kdysi začala stavět D47, no tak potěš koště. Spousta lidí si už nepamatuje co bylo před rokem a už vůbec né co před 20 lety. _________________ Jirka
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.