já bych chápal, kdyby nad nějakých 10-12 kHz měli mlaďoši hluchotu, ale 4k to je fakt na ten věk silný poškození sluchu, je to divný. Na druhou stranu by to vysvětlovalo někdy nepochopitlenou nenáročnost na kvalitu nahrávek, resp. že se spokojí s tím bahnem co hrajou rádia.
xsc napsal(a):
Už dávno se s filmem dodává ruchová stopa. Vyrábění ruchů k dabingu, to tu bylo naposledy v 80. letech.
O tom vím, jenže ty ošizený dabingy jsou slyšet z filmů daleko mladších, zejména do uší bijící je sterilnost hlasů, bez ohledu na prostředí vždycky bezdozvukově studiových. Jen zřídka jsem slyšel naopak z hustokrutě akčních naopak zaťatou snahu zvukaře, aby hlas z vysílačky zněl v dabingu těžce komunikačně limiterovanej atd.
Většinou je i třeba francouzské filmy kterým v originále nerozumím, lepší pustit si ještě jednou kvůli těm autentickým ruchům prostředí.
Asi jediný film který byl horší v originále, byl Večírek z r. 1968 se Sellersem, kde naopak dialogy naprosto zanikají.
Já kdysi zpíval ve sboru. Po prvním koncertu jsem sebekriticky naznal, že tudy cesta nevede a od té doby zpívám už jen v sebeobraně. Zůstaly mi tak ty dráty a tu uměleckou činnost přenechávám těm obdařenějším...
Tos měl vydržet... Taky jsem zpíval ve sboru a když vedle mě nasadili novýho tenora, tak mě strašně pletl. Říkal jsem si, že to nedám. Ale za pár měsíců už to dával. nevím jak je to možný, kdybych to nezažil na vlastní kůži, nevěřil bych tomu.
Založen: Dec 03, 2004 Příspěvky: 570 Bydliště: Sezimovo Ústí
Zaslal: út září 26 2023, 18:22 Předmět:
Řeč byla hlavně o živém zvuku. Čti pořádně. O fakultě s touto tématikou řeč byla v jednom z mých příspěvků. Samozřejmě je fajn, že toto vzdělání možné je. Není to moc dlouho co toto existuje a snad toho bude víc a doufejme, že kvalitně a smysluplně pojaté. _________________ Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.
já bych chápal, kdyby nad nějakých 10-12 kHz měli mlaďoši hluchotu, ale 4k to je fakt na ten věk silný poškození sluchu, je to divný. Na druhou stranu by to vysvětlovalo někdy nepochopitlenou nenáročnost na kvalitu nahrávek, resp. že se spokojí s tím bahnem co hrajou rádia.
Zasa narazím na problém budgetu. Tu nejde o sluch ale to že lacné štúdio na území SR má taxu 35-45€ na hodinu. V tomto prípade sa bežne robí balíčkovou formou. Povedzme 1000-1500€ za jednu skladbu.
Vezmime si príklad 1000€
4 hodiny nahrávania, 6 hodín editu, 2 hodiny vokál, 2 hodiny mix, hodina master.
Toto je naj ideálnejší stav keď celá kapela je nacvičená, hrá do metronómu, zvládla to na 3-5 pokusov.
Proste profesionálna kapela.
Lenže dnes sa v štúdiu má už čarovať...takže do dopadne takto
8hodín nahrávania, 12hodín editovania, 5 hodín trápenia s vokálom, 10 hodín mix lebo kapela chce 500 zmien a "nevieš mi dat iné virtuálne kombo na basu" po 10ty krát a master je 15 minutový lebo už to ani počuť nechceš aká zgeplanina je z toho a pracuješ zadarmo nadarmo lebo už ti hodinovka klesla pod 50€ a už sa ti to neoplatí robiť.
Všetko preto lebo:
Kapela príde nenacvičená, 500pokusov zahrajú ani jeden z nich nieje dobre, pri editovaní sa musí zliepat zgepliť zo všetkých pokusov hladať ktorý v tej pasáži je najlepší a napasovať to tam, vokál je kryvý až za roh a keď vysvetlíš spevákovy ako má byť pred mikrofónom tak ti povie že nerozumieš umeniu, robíš s tým čo sa dá predsa to nieje tak dobré, prepáliš časový budget na veci ktoré mala kapela zabezpečiť a celá hudba na tom trpí že sa nepripravili. Už sa to neopláca a začína to strácať na kvalite pretože ako zvukár už s tým nič viac fyzicky nejde urobiť, a už musím robiť na inom projekte ak nechcem skrachovať ideálne na takom kde mám vyššiu výslednú hodinovú sadzbu.
Kým sme fanatici vlastného druhu a robíme svoju robotu radi, sme len ludia, a na konci dňa je pre nás naj dôlezitejšie aby sme mali na stole jedlo a mali strechu nad hlavou pod ktorou môžeme spať a volať ju domov.
Nikto nepôjde do mínusu len aby tá nahrávka znela o 10% lepšie keď si za to môže kapela. A na 90% každej zlej nahrávky, si za to veru môže kapela.
Nehovorím že neexistujú profesionálny hudobníci. Sám som zažil jazzovú kapelu pre ktorú som hodinu dopredu rozhádzal mikrofóny, prišli za 15 minut sa rozložili, spravili 2 pokusy za 20 minút, všetko perfektne v kliku že sme sa nemuseli dotknúť stôp, rychlo sme tam hodili kompresory ekvalizéry efekty a ešte v ten deň to bolo hotové a bolo to dobré. Dá sa to, ale to sú profi. A nie kabát revival kapela ktorá má dve vlastné songy a existuje len preto aby členovia mohi ujsť manželkám na výkend.
A toto nieje len o slovenských štúdiách a kapelách, ale všetkých na svete len s podstatne väčšími cenami ako u nás alebo v CZ.
Väčšie štúdia hento nepustia ani cez prah dverí. Ale čo máš robiť, keď o týždeň platíš nájomné za priestory a potrebuješ prachy aj na licencie na programy :/
Nieje to tak lahké, ukázať na zvukára že je vinný, lebo často krát doslova čaruje z toho čo dostal v nahrávačke. Aj napriek tomu že sa mu to vôbec neoplatí.
Řeč byla hlavně o živém zvuku. Čti pořádně. O fakultě s touto tématikou řeč byla v jednom z mých příspěvků. Samozřejmě je fajn, že toto vzdělání možné je. Není to moc dlouho co toto existuje a snad toho bude víc a doufejme, že kvalitně a smysluplně pojaté.
Existoval odbor na VŠ v nitre vyslovene ako zvykársky ale z dôvodu nedostatočného počtu žiakov sa odbor zrušil a spojil s pedagogikou. Túto školu robí môj kolega a je to hlavne banda pokriteckých ludí čo to učí. Ale celkom dosť vecí sa tam dalo aj naučiť. V podstate mnoho toho čo sa tam učí by vedel vymenovať každý so záluskom na elektroakustiku. Materiály a ich chovanie proestor a jak ovplyvňuje zvuk a mnohé takéto faktory. Mikrófóny ich použitia teória mixu masteru..... je tam toho celkom dosť. Ale nieje to nič také čo by zbehlejší človek vo sfére zvuku nevedel.[/quote]
Založen: Dec 03, 2004 Příspěvky: 570 Bydliště: Sezimovo Ústí
Zaslal: út září 26 2023, 19:39 Předmět:
Tak tohle má spíš co splečného s klesající cenou techniky ne? Když se ještě muselo stříhat a nahrávat analogově případně do multitracku tak si to sakra muzikanti rozmejšleli jestli na to mají nebo ne. Dnes je ta situace jiná ... holt 90% nahrávek je bída s nouzí a hlavně marastu který má průměrnou či podprůměrnou muzikantskou kvalitu. Pak těžko může být na solidní gáži pro studio.
Znám to tady taky od jednoho kolegy zvukaře co má kromě živého zvuku taky studio. Tomu se věnuje sporadicky protože to většinou zákazník nezaplatí. A je to tak dobře. Pokud to nemá ekonomický smysl, je lepší se věnovat něčemu lepšímu. Takhle se to zreguluje samo a bude klid. Jeden čas radši dělal elektromontáže silovky neb hlavně za covidu to sypalo mnohem víc peněz. A vlastně sype doteď. _________________ Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.
Tak tohle má spíš co splečného s klesající cenou techniky ne? Když se ještě muselo stříhat a nahrávat analogově případně do multitracku tak si to sakra muzikanti rozmejšleli jestli na to mají nebo ne. Dnes je ta situace jiná ... holt 90% nahrávek je bída s nouzí a hlavně marastu který má průměrnou či podprůměrnou muzikantskou kvalitu. Pak těžko může být na solidní gáži pro studio.
ANO PRESNE TAK.
Ďalší problém je že ak to nespravím ja mi robotu vezme niekto iný a ja som bez peňazí...v podstate si sami sebe serieme do huby v tejto profesií. "Kamaráta mi to spraví zadarmo". Tak choď za kamošom čo má prenajatý priestor v meste pre štúdio v ktorom je 24stopý kotúčak s 32 kanálovým analógovým mixom a mrte mikrofónmi a inej techniky.
Je to aj hlavne bieda preto že mi muzikant povie "veď to vyedituješ"..moja odpoveď na to je "jasné zaspievaj mi celú abecedu poskladám ti celí album. Rozum sa mi zastavuje že muzikant "vie" viacej o práci nahrávacieho tímu ako samotný členovia toho tímu...
Bohužel tvoje předlouhá reakce řeší něco naprosto jiného než o čem píšu já, totiž o hluchotě posluchačů nebo zvukařů. Já měl na mysli zvukovou nekvalitu akceptovanou posluchačem, vzniklou distribucí, tj. nějakým streamem s 48 kbps v parodii digitálního rádia nebo zprasenou procesorem v FM rádiu. Je úplně jedno za kolik euro na hodinu to předtím někdo zmixoval jak pánbůh.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 27 2023, 3:54 Předmět:
Ftip je v tom, že právě posluchač "odchovanej" těma nízkobitratovýma streamovacíma zdrojema muziky už si vůbec není schopnej uvědomit, jak vlastně taková muzika má správně znít - a naprosto ochotně akceptuje masivní zprasenost i za prachy distribuovanejch "tzv. běžnejch nahrávek" = prostě oni tu muziku nezprasí jen pro stream, oni ji tak už nahrajou ve studiu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Adam:
Podle toho jak to popisuješ, se nabízí jednoduché řešení:
Buď tak dobrý, aby si tě mohli dovolit jen ti nejlepší. Neschopné muzikanty a hloupé pořadatele pak budeš moci s grácií odmítat. A vyděláš ještě víc peněz.
ransom: bingo!
pokud jde o špatné dabingy, zasírání zvuku v TV a R "podkresem", prasení zvuku v odbavování, ředění dané kapacity multiplexů do mnoha programů s nízkým bitratem, tam se kruh asi uzavírá, nízké nároky nahluchlých posluchačů dovolí nízkou laťku práce zvukařů ochotných produkovat bahno... a zase dokola.
Založen: Dec 03, 2004 Příspěvky: 570 Bydliště: Sezimovo Ústí
Zaslal: st září 27 2023, 6:03 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Ftip je v tom, že právě posluchač "odchovanej" těma nízkobitratovýma streamovacíma zdrojema muziky už si vůbec není schopnej uvědomit, jak vlastně taková muzika má správně znít - a naprosto ochotně akceptuje masivní zprasenost i za prachy distribuovanejch "tzv. běžnejch nahrávek" = prostě oni tu muziku nezprasí jen pro stream, oni ji tak už nahrajou ve studiu ...
Přesně tak. Pro některý je pak docela zajímavý slyšet muziku naživo zpracovanou čistě dobrým analogem. (byť digi pulty se celkem rychle vyvíjejí - doufejme, že půjdou směrem ke kvalitě ale kdo ví jestli bude poptávka). Když se to sejde s dobrou kapelou tak to stojí za to. Takhle mi bohužel zrovna v sobotu ti Brouci Band udělali čáru přes rozpočet. Dali mi místo jednotlivých signálů jen dva - levou a pravou. Takže bylo po žížalkách. A já trouba přivezl Senhajzry a Nojmany abych to nabral dobově... Před cca čtyřma lety to byla úplně jiná paráda. _________________ Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12449 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st září 27 2023, 7:33 Předmět:
Ono je třeba taky ale na ty dobové nojmany a senhajzry umět dobově zpívat... co jsem se trochu díval na Beatlesácké mikrofony, našel jsem Altec 633, AKG D19 (měl jsem), AKG D24 a další, Shure 546 a 556, ve studiu a později live mrtě různých dobových kondíků.... https://www.guitarandbeyond.com/beatles-microphones/
Pamatuju, že s některýma těma starýma briketama bylo třeba zacházet obzvlášť pečlivě, směrovky hrůzné a proximity efekt zcela jiný, než u moderních mikrofonů, co má každý. _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Založen: Dec 03, 2004 Příspěvky: 570 Bydliště: Sezimovo Ústí
Zaslal: st září 27 2023, 7:46 Předmět:
V tom výčtu Ti chybí MD421 které právě kromě D24 mám. Na bicí jsem měl připravený CMV563. Ty se dělají na dvě cesty. Do šlapáku D112 jelikož nic bližšího té době nemám. Na kytarový aparáty D1200, ty se mi osvědčily líp jak SM57. K tomu CMV jsem ještě chtěl zkusit D224E jak by to znělo a vybrat si při zvukovce. Jenže ouha ... nedošlo k tomu no. _________________ Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.