Já z toho mám pocit, že jsi tam prostě náhodou trefil rezonanční frekvenci toho motoru. S tím nic neuděláš, leda znova převinout trochu jinak, ale jestli byl blbej základ (jádro / plechy / magnety), tak asi spíš rovnou vyhodit. Navíc mám i pocit (ale nehádám se), že dvanáctipól má být převinutý stylem "každá čtvrtá" (záleží tedy i podle magnetů, ale kdyby byly "nařídko", tak tam nikdo nedá dvanáctipólové jádro).
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12406 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: pá červenec 07 2023, 18:57 Předmět:
Celeron napsal(a):
No budeš se divit, ale ty dvě cívky vedle sebe motaný vždy na opačnou stranu je právě ten "zázrak" proč BLDC motory 12T/14M chodí. Taky mě to poprvé překvapilo.
né, máš to blbě nakreslené !
takto to namotat nejde !!!
. . . musel bys u druhé cívky provlékat drát pod tím propojením !
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19347 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá červenec 07 2023, 23:54 Předmět:
Ano, je to blbě nakreslený. Jenže jsem to nekreslil já ale chlap, co ty motory v podstatě kolem roku 1998 "vynalezl". Možná neví, co dělá ale jeho motory vyrobený v Maxonu jezdí i po Marsu.
Tenhle dnešní motor jsem odmotával a kreslil a je naprosto stejnej jako ten výkres.
Podle nákresu to prostě s těma proti sobě motanejma cívkama vedle sebe chodí. A to tak, že s vrtulí 400/150 má tah na Lipol 4S1P 4Ah skoro 5 kg a baští 48A na čerstvou baterku.
Mahoney, jakej se udělá u motoru "krok" a závitů na pólu je potom výsledný KV. Tohle je pro KV 350. Jak se to přesně počítá nevím, mám tady pár nákresů pro různý KV od fy PJS v Josefově, která dokud to tady nezavalil PRCák svým hnojem, dělala tyhle motory ve velkým. _________________ Jirka
Co to lítáš za monstra, že potřebuješ cca. 800W výkonu a 5 kg tahu? To je vrtulník?
Vyplatí se to dělat? Co jsem se díval, tak podobnémotory jsou k dostání celkem levně (začíná to asi na $25 čína, kvalitnější dvou- až čtyřnásobek), a určitě tě u nich nepotká problém, který teď právě řešíš (a to ani nemluvím o ušetřeném času)… Osobně bych do toho u takových výkonů nešel.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19347 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so červenec 08 2023, 9:42 Předmět:
Je to do kámošovýho Sbachu 2m na 6S3P 18650. Ten motor stál skoro 5 tisíc a protože pro mě kámoš něco dělá, jsem mu zavázán.
Jinak já používám ještě větší motory do potápěčských scooterů, ty mají na dvě baterky LiIon 7S42P skoro 3kW. A ten nikde nekoupím, je to speciální konstrukce s vnitřním vychlazováním statoru. Navíc převodovka.
Na fotce je kus pomaloběžnýho motoru na přímej náhon vrtule scooteru. To jsem taky motal já. Nevím, jak to s ním dopadne, potřebný magnety zmizely z trhu a jejich cena byla až nehorázná a už jsem na to dost starej a línej. A motorovej poradce už taky nechce nic řešit. Ale jeden se točí, 53 KV, taky kolem 3kW.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.