Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4119 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne květen 14 2023, 8:15 Předmět: elektromobilita
Dnes jsem si na Seznamu přečetl od pana Jahna ze Škodovky:
Dobře, ale jaká bude spotřeba energie? I kdyby dnes všechny vozy, které v České republice jezdí, jezdily na elektřinu, znamenalo by to přibližně 10 procent celkové domácí produkce elektrické energie. To je méně, než se dnes vyváží. Jsem přesvědčen, že energetika není problém.
Občas ale čtu opak.
Jak to tedy je?
I kdyby bylo dost energie,jak by se řešilo nabíjení na panelákových sídlištích?Mamko hoď mi tu 50m prodlužku z desátého poschodí,musím nabít naše ekofáro.Ovšem nejdřív bude třeba vybojovat to parkovací místo v dosahu prodlužky
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34813 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne květen 14 2023, 9:22 Předmět:
Da sa to vypocitat tak, ze sa zoberie predaj paliv za rok a prepocita sa to na energiu (so zapocitanim ucinnosti spalovacieho motora). Myslim, ze to bude podstatne viac, mozno aj radovo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 14 2023, 9:32 Předmět:
Jedna věc jsou auta zaregistrovaný v ČR, druhá věc jsou auta, který aktuálně jezdí a nejsou odstavený se značkama "v depozitu" a třetí věc jsou tranzitující vozidla. Nabíjet je potřeba hlavně ty aktuálně provozovaný, ať jsou "naše" nebo "cizí", oboje se pohybujou po našich komunikacích a je nereálný předpokládat, že všecky tranzitující se stihnou (nebo budou chtít) plně nabít ještě před vstupem na naše území, aby ho přejely bez potřeby doplňovat energii. Třeba to nakonec bude obráceně a nabíjet se bude jezdit k nám ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1806 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: ne květen 14 2023, 9:51 Předmět:
Když v hospodě u piva přišla debata na elektroauta tak říkám, že se těším až každý přijede o půl čtvrté domů a zapne nabíječku. Jsme vesnice. Bydlím na kopci v paneláku s 24 byty a 19 auty. Pod kopcem je "sídliště" s 8 činžáky s cca 100 byty a asi polovinou aut. Dál je tady 60 domků, v každém je auto. Krmí nás 630kva trafo. Říkám že až každý zapne nabíječku tak se to trafo "rozstřelí" Nevěřím že by to distribuční soustava zvládla. Výpadky proudu nejsou časté, jiné oblasti jsou na tom i hůř. Ale když už půl dne nejde poud je to znát.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5316 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: ne květen 14 2023, 10:39 Předmět:
No, vzhledem k cenovemu trendu stavajcich spalovaku a baterkacu si myslim ze ten kdo ted auto ma si jej bude drzet zuby nehty a kdyz uz o nej prijde tak nove baterkove si jiz nekoupi... takze je mozne ze z toho kvanta co ted jezdi zbyde tak polovina... mozna to tak tragicke s tim odberem nebude
Oficiální statement na prodlužky z oken od ŠA
Aleš Boří Mýty, díl 4., Škoda Auto, čas: 1:35
Otázka Radek: A na sídlišti když odpoledne přijedou všichni z práce tak cca 500 lidí tak si natáhnou prodlužováky z oken.
Aleš: Radku, až bude mít 500 lidí elektromobil na sídlišti, tak bude všechno jinak. Pochopitelně i počet nabíjecích stanic.
Dokonce bych řekl, že bude jiné i to sídliště a koneckonců celý náš svět. Už teď vznikají zajímavé projekty, například koncept nabíjení z pouličního osvětlení.
Táňa: Pokud přemýšlíte o nákupu elektroauta, je důležité mít zajištěné vlastní nabíjení. Třeba doma, skrz Wallbox.
https://www.youtube.com/watch?v=JZsIwZDTRFo
Když se píše o elektromobilech, obvykle je to samé "myslím", "věřím", nevěřím"...
IMHO je dobře, že se elektromobily přestěhovaly z výzkumných ústavů a zkušebních polygonů do reálného provozu.
Ale ještě uplyne hodně let a hodně peněz se do toho bude muset vložit než se bude moci konstatovat, že elektromobily konečně plně nahradily auta se spalovacími motory.
Nebo naopak, že to byla slepá ulička a bude se zkoušet něco jiného.
_________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Naposledy upravil Yarda1 dne ne květen 14 2023, 11:52, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19905 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne květen 14 2023, 11:35 Předmět:
Zatím jich sice tolik nehořelo, ale taky jich tolik po světě nejezdí. Jestli se bere vjezd plyňáku jako obecné ohrožení, celkem chápu, že tam něchtějí ani elektromobily.
[i]Jak se do elektroaut Norové hrnuli, dotovali ceny a odpustili poplatky za elektroauta, naopak zatížili spalováky další daní, tak jejich rejdaři už je od loňska odmítají vzít na trajekty, které jsou často jedinou možností, jak se dostat autem odněkud někam. Trajekty už sice mají hybridní, schopné plout dvě až tři hodiny jen na baterky, ale prý mají prostory s baterkami dobře zabezpečené včetně možnosti rychlého zaplavení. Ale s hořícím autem v nákladním prostoru by museli zaplavit celý nákladní prostor - a trajekt by šel ke dnu.
Do Norska se od nás tak houfně nejezdí, zato, jestli někdo chcete na některé chorvatské ostrovy s elektroautem, prověřte si, jestli ho Jadrolinija neodmítne naložit. A, když naloží, tak si zjistěte možnosti nabíjení - podmořské kabely z pevniny na ostrovy také nejsou tak bohatě předimenzované.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7889 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne květen 14 2023, 11:58 Předmět:
Ber Jardo v potaz to, že když někde Tesla nebo jiný überwagen blafne, tak o tom idnes píše týden... No a z toho lze nabýt dojmu, že to hoří jak na běžícím páse. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 14 2023, 12:00 Předmět:
Hill napsal(a):
...
Do Norska se od nás tak houfně nejezdí, zato, jestli někdo chcete na některé chorvatské ostrovy s elektroautem, prověřte si, jestli ho Jadrolinija neodmítne naložit. A, když naloží, tak si zjistěte možnosti nabíjení - podmořské kabely z pevniny na ostrovy také nejsou tak bohatě předimenzované.
Jednoduchý řešení - v každým elektrokrámu vždycky v kufru vozte benzínovou elektrocentrálu a kanystr s benálem ...
Hubert_79 napsal(a):
Ber Jardo v potaz to, že když někde Tesla nebo jiný überwagen blafne, tak o tom idnes píše týden... No a z toho lze nabýt dojmu, že to hoří jak na běžícím páse.
Tejden se vo tom píše proto, že to je krám multimiliardonásobně předraženej a přesto vnucovanej horem spodem - aby se ukázalo, že když už to blafne, tak to skutečně hoří tejden proti normálnímu beneli/dehto/plyno autu, který stačí uhasit vysokotlakou mlhovou proudnicí během 5-10 minut zásahu a pak dejme tomu 3-4 hodinky dohlídávat, aby stačilo vychladnout. Elektrokrám hoří i zaplavenej, když z něj voda odteče, blafne znovu, tzn. nejvíc doporučovanej postup je utopení v 12-15kubíkovým kontejneru s vodou na dobu 3 až 5 DNŮ, ne hodin jako u uhlovodíkovýho spalováku. OK, na jeden hořící elektrokrám bude jeden kontyš stačit, ale představ si, že od jednoho kcháru chytne několik dalších? Ty spalovací uhasí hasiči stejně rychle jako jedno, protože natáhnou víc proudů a prostě požářiště zalejou vodou a přinejhorším hasicí pěnou - ale co budou kurwa dělat, až někde v podzemní garáži blafnou 2-34 elektrokrámy najednou, respektive od jednoho jich blafne dalších několik? To jeden utopěj v kontyšu s vodou a těm dalším řeknou "sorry, musíte počkat až ten první zhasne", protože jich v jednom městě víc prostě mít nebudou??? A kdo bude likvidovat tu vodu kontaminovanou lithiem a těžkýma kovama, který jsou v baterkách a při požáru určitě nezůstanou způsobně hačat na prdelkách, ale vyletí ven??? Takhle se musí TAKY uvažovat ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 61, 62, 63Další
Strana 1 z 63
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.