Zaslal: út duben 11 2023, 15:31 Předmět: automatická převodovka Multitronic - máte někdo zkušenosti
Protože se zde vyskytují i automechanici a jíní znalci aut, zkusím se zeptat. Audi montovalo poměrně dlouhou dobu (cca 2005-2015), než od toho upustilo pro údajné problémy, do svých modelů automaty "Multitronic". Funguje to podobně jako variátor takže plynulá změna převodového poměru. Snažil jsem se o tom zjistit nějaké info na netu, většinou od koupě ojetého auta s touto převodovkou odrazují (problematická životnost mechaniky, problémy s řídící elektronikou atd.). Někde dokonce píšou o životnosti max 100-200tis km. To mi přijde nějak málo (běžně se prodávají auta které mají nájezd násobně vyšší, otázka je zda je v nich původní převodovka).
Zajímali by mě nějaké praktické zkušenosti s touto převodovkou. Zda opravdu v žádném případě nebrat, nebo zda to může dlouhodoběji na ojetém autě fungovat, za předpokladu že jsou dodržovány výměnné lhůty oleje např. a pokud se jeví funkce při koupi ojetiny jako naprosto bezproblémová.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19339 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út duben 11 2023, 16:52 Předmět:
Kámoš měl jednoho z prvních DAFů 600 s Variomaticem, přitáhnul si ho v roce 1968 z Německa. Jezdil s ním asi 20 let a pak ho ještě dobře prodal nějakýmu veteránistovi. Určitě to mělo najeto čtvrt mega a netěžoval si, že by měl problémy. Když to uměli udělat už před 60-ti lety, tak snad to uměj i dnes. _________________ Jirka
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1366 Bydliště: JN89GF
Zaslal: út duben 11 2023, 17:08 Předmět:
Tu (zde dost často zmiňovanou) poučku o opici a banánech jistě znáš, a Audi je všeobecně cenově poněkud náročnější. No a čekat od automatu životnost násobně větší než 200 kkm je velmi optimistické. Jak to má nájezd přes 150 kkm, tak bych si toho nevšímal...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33715 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 11 2023, 21:26 Předmět:
Taktak, stačí poctivě měnit už po ujetí nějakejch 40-50tkm a ani to nemusí bejt extraspešl jo ten "unikátní automatovej liquid", ale stačí normální obyčejná hydraulika - a novej filtr podle příslušný specifikace výrobce. On ten "spešl automatic gearbox liquid" totiž ani nic jinýho než hydraulika není, jen je obarvenej na svitivě červenou, fialovou nebo zelenou barvu, ale fyzikálníma vlastnostma se to prakticky neliší. Mnohem mohutnější rozdíl pak ale je cenofka, která atakuje několikanásobnou číslovku ve srovnání s tou "obyčejnou" hydraulikou. Nějaký extra spešl náplně se vyplatí kupovat jen do nějakejch supersportů, jako jsou Bugatti a Lambo - tam platí beze zbytku to vo vopici a banánech. Pro běžný převodovky, kde se veškerý pohyby realizujou pomocí tlakovýho média, bohatě postačuje obyčejná hydraulika. Podmínkou je nenechat ji úplně spálit a spolu s příslušným filtrem náplň měnit asi tak 1,5-2x častějc, než doporučuje výrobce = ne po 60-80tkm, ale max po 50tkm, u auta který často jezdí v kolonách nebo městským provozu kde automatika musí často řadit a rozjíždět se klidně i po 40tkm. Automat pak vydrží s naprostým klidem 300tkm a ještě se u toho bude dloubat v nose. Kdo ale nechá náplň automatu doslova zuhelnatět a zacpat tím uhlím pracovní filtr, ten samozřejmě může čekat nutnost generálky nebo i výměny celý špajzky klidně i před dosažením hranice 100tkm ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1348 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st duben 12 2023, 6:11 Předmět:
Multitronic u Audi je kasička, nechtěl bych to ani omylem a zdaleka bych se tomu vyhnul. Taková A6 2.5 TDi V6 s multitronicem to je rovnou dukátová past (motor+převodovka). Pokud už chceš ojetou Audi s automatem tak tiptronic - klasika s hydroměničem. S-tronic už je DSG, ale pořád lepší jak multitronic.
Jízdní projev je jak sekačka, šlápneš tomu za krk, motor si drží otáčky a auto zrychluje. Pokud teda převodovka funguje. Mě to teda neoslovilo vůbec. Měnit do max 60tkm olej je základ, ale i když to lidi u multitronicu dělali poctivě, tak to neznamenalo že je problémy nepotkají.
A proč vůbec koukat po audi s Multitronic, když ty samé auta se dají koupit i s tiptronic?
On ani ten ojetej tiptronic nebude jistota. Protože hlavně u audi člověk neví kolik má ta převodovka reálně najeto a taky jak se k ní chovalo těch předchozích 10 majitelů.
A jestli v ní vůbec někdo za život vyměnil olej?
Má vůbec audi v těchto letech předepsaný interval výměny, nebo je náplň "doživotní", aby to dobře vypadalo v tabulkových nákladech na firemní flotilu?
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1348 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st duben 12 2023, 6:57 Předmět:
Jo píšou to pořád. Taková A6 C5 2004 má v servisce interval 35000mil (cca 60tkm) pro multitronic. A teď koukám na S-tronicy po 2015 tam se píše první 55tkm a další co 60tkm. To stejné platí i pro CVT tj. multitronic.
A proč vůbec koukat po audi s Multitronic, když ty samé auta se dají koupit i s tiptronic?
No ono zrovna třeba audi A4 B8 (vyráběné 2008-2015), pokud to není 4x4 a je to automat tak to je multitronic vždy, nic jinýho do toho nedávalli. JInak samozřejmě preferuju manuální převodovku, na tohle jsem se ptal proto že se synovi naskytla na první pohled výhodná koupě auta s multitronicem.
Tak si koupím 4x4
Sice to bude žrát o trošku víc, ale pro život to přináší jen samé pozitiva.
To já už třeba manuál nechci ani vidět. Taková zbytečná věc tam furt tím klackem kvrdlat. Dokud auta měli 5 kvaltů tak to ještě šlo. Ale když jedu se služební oktávkou co má 6 kvaltů, tak jsem z toho vždy na prášky.
Raději jednou za 60 tis vyměním olej, jak řešit vysypanou dvouhmotnostní spojku. Nehledě na to, že automat vždy na dálnici točí míň jak manuál. A pokud dostanu blbnoucí náladu, tak ten automat přepnu na ruční režim a podkvaltovat před zatáčkou si můžu i tak.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33715 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 12 2023, 12:13 Předmět:
dracekvo napsal(a):
...
Raději jednou za 60 tis vyměním olej, jak řešit vysypanou dvouhmotnostní spojku. Nehledě na to, že automat vždy na dálnici točí míň jak manuál. A pokud dostanu blbnoucí náladu, tak ten automat přepnu na ruční režim a podkvaltovat před zatáčkou si můžu i tak.
To není tím, že by to byl automat, ale je to tím, že automatu se dávají přednostně těžký převody a do řadicího softu se aplikujou "předvolby" přednostně řadící vyšší=těžší převod při nižších točkách, než kdy ho tam "vsadí" řidič poslouchající motor. Automaty s výjimkou sportovního režimu vždycky motor spíš podtáčejí, než aby ho nechaly roztáhnout do režimu nejvyššího výkonu, jako to udělá normálně uvažující člověk - vše jak jinak s cílem dosáhnout co nejnižší okamžitý spotřeby bez ohledu na životnost a tím pádem i bez ohledu na cenu následnejch oprav čehokoliv kolem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.