Zaslal: pá březen 31 2023, 9:44 Předmět: Tlaková hadička ve funkci palivové?
Třetina nádrže zahradního traktoru přes noc zmizela, tak jsem se podíval co je příčinou.
Viz foto.
Instalace zřejmě original od výrobce, výrobek má sice podle potisku držet 12 bar, ale palivo tomu zřejmě nesvědčí i při nulovém nebo skoro záporném tlaku. Hadička mazlavá a propustná.
Je to normální?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33721 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 31 2023, 9:53 Předmět:
Jo, je poměrně běžný, že se palivový hadice nahrazujou tlakovýma pro hydrauliku nebo dokonce jen plynovýma pro hořlavý plyny s vnitřním/mezivrstvovým opletením. Žádná hadice z gumy nebo plastu nevydrží působení pohonnejch hmot donekonečna, rychlost degradace zvyšujou "obnovitelný" složky paliv, protože jsou chemicky mnohem agresivnější než starý klasický minerální. Na jo dlouhodobou životnost by sis tam musel dát kovovou trubku ... a ani u ní nebudeš mít 100% jistotu materiálový odolnosti proti ne přímo palivu, ale proti jeho oxidačním produktům. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4260 Bydliště: Zlín
Zaslal: pá březen 31 2023, 10:41 Předmět:
Hadice na 12 bar by toho hydraulicky moc nepřenesla.
Vypadá to jako obyčejná palivová hadice. Mám špatnou zkušenost se zn. Semperit. Přestože je přímo určená na paliva, tak po pár letech styku s obyčejným benzínem dopadne úplně stejně jako ta hadice na fotce.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33721 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 31 2023, 14:45 Předmět:
Ony existujou i nízkotlaký hydraulický hadice - sloužej třeba v nízkotlakejch mazacích systémech jako pohyblivý přívody na otočný mazací místa nebo jako zpětný vedení z odkapávacích jímek zpátky k nasávacím místům dopravních čerpadel. U těch je důležitá odolnost proti působení ropnejch produktů, ne proti vnitřnímu tlaku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33721 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 31 2023, 16:52 Předmět:
A proč bylito mutakne bylo? MEŘO je methyl-ester babišsračky, neboli když časem zoxiduje neboli žlukne jako každej správnej rostliňák, vznikne nám kyselina mravenčí a její další "metabolity". Jelikož je to kyselina organická a má v molekule vázanej uhlík, tak je aktivní i k organickým látkám neboli všem dalším uhlovodíkům gumu přírodní und syntetickou nevyjímaje. Rozdíl je jen v rychlosti, s jakou ve žraní vzájemnejch uhlo-uhlíkovejch vazeb a vylučování vodíku do okolního prostředí postupuje. Popsaný děje mají za následek rozpad původně dlouhejch uhlíkovejch molekul na kratší = plasty a guma "zvětrávají", "řídnou" až začnou praskat a drolit se. Obdobný efekty vybuzujou přídavky etanolu a občas i pokusy o přídavek metanolu do paliva pro motory zážehový - z etanolu je octovka, z metylu mravenčovka, obě dvě určitě žádnýmu plastu nechutnaj - zato on jim jo ... A to nemluvím o kyselý degradaci olejů, do kterejch se to svinstvo nakonec spláchne z míst, kde se to dokonale nespálí nebo kde se usaděj nedokonale spálený zbytky. V dnešní době už není moc daleko do doby, kdy bude z každýho odstavenýho auta vysloveně slyšet chřoupání koroze, jak žere těma kyselinama z obabišsračkovanejch paliv nádrže, palivový vedení i motory jako takový ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19722 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá březen 31 2023, 19:33 Předmět:
Blbý je , když to nevědí automechanici . Za nemalý peníz mi vyměnili hadice . Když jsem jel minulý týden , tak jsem nadával , jak okolo auta smrdí benzínem. Až jsem zastavil u krámu a zjistil , že smrdím já . Asi tři roky stará hadice na benzín a stříkal z ní hezký pramínek . Ještěže jsem neshořel . Již jsem zaplatil další , doufám , že až do autošrotu ... Určitě na ní bylo napsáno , že se na fuel použít dá .
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19351 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá březen 31 2023, 19:46 Předmět:
Od tý doby, co jsou k sehnání žlutý průhledný hadice TYGON, tak nic jinýho nepoužívám. 10 let netknutá na babišošosračkách jak benzín, tak nafta. Ale tlustej peníz, metr klidně 350,- _________________ Jirka
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 1064 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: po duben 03 2023, 8:50 Předmět:
rnbw napsal(a):
Autobusy horeli aj na beznu naftu a tiez na CNG.
Autobusy obvykle hořely od prošoupaných izolací kabelů (alespoň ty pražské Citybusy), některé pak chytly od bufíků (Uher a tuším ty CNG na Slovensku), svého času tady pravidelně hořely zájezdové BOVY, od čeho ale netuším.
Některé zemědělské stroje a traktory se dnes vyrábějí upravené pro přímé spalování vylisovaných rostlinných olejů. Možná by se odolná hadička dala hledat tím směrem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33721 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 03 2023, 12:51 Předmět:
Starý dýzláky s pístkovýma řadovýma čerpadlama (Jikov) nebo s Boschovou rotačkou rostlinnej olej po přefiltrování a aspoň částečným nahřátí na 40-80°C naprosto normálně sblafnou, to až ty moderní vynálezy typu pumpe-dýze nebo piezo-spritz případně common-rail dělají na olej "fujky". Však stará jedničková ochcáfka s 66kW dehtem jezdila klidně i na přepálenej olej z friťáku, stačilo ho jen dobře přecedit přes několikero dámskejch punčoch, zbytek zvládnul lamelovej filtr - a jak to vonělo ... To je základní princip Dieselova motoru - zažehnout palivo vstříknutý/rozptýlený do náplně válce zkmprimovaný ve spalovacím prostoru a zahřátý tím kompresním teplem. A je mu ganz putna jedno, jestli to palivo je nafta, olej nebo třeba uhelnej prach. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jo. Ale u těchhle bio traktorů jsou HLAVNĚ všecky hadičky, membrány, čerpadla a těsnění vyrobené z materiálů, co líp snášejí žravost rostlinných olejů. Což patřičně koreluje s původním dotazem. Jak se to spaluje, je myslím v této souvislosti vedlejší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33721 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 03 2023, 21:04 Předmět:
No, nevím nevím, soudruzi od Bédi Travase prodávají do všeho svýho werkcajku údajně "zelený" motory značky Briggs&Stratton - a těm teda ty údajně ekologický babišsračky nešmakujou ani za mák jak benziňákům, tak dehťákům - všecky plastový a takzvaně gumový díly se zalepujou a degradujou mnohem dřív a rychlejc, než když do nich leješ čistě minerální PHM bez babišsraček úplně stejně jako u jinejch značek ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.