Zaslal: út březen 07 2023, 10:03 Předmět: Ochraná dvojitý transil
Dobrý den. U řídící jednotky karavanu na el. popojíždění odešl asi transil. Je to na přívodu od AKU mezi plusem a mínusem na 12V pro logiku. Na plošáku mají sice natištěno jako dvě diody proti sobě, ale katodama ven, což je asi nesmysl. Bohužel výrobce známý , ale zřejmě je to nějaký průmyslový značení. Chodí to bez toho, ale jen tak pro klid duše. Napájení pouze z ACU, bez dobíjení z auta, max. ze solárního panelu. Výrobce je LITTELFUSE, označení DEP 6GZR2 ,ale ani prodejci ač tuto značku vedou, naznaji. Kdyby někoho něco napadlo děkuji předem.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3466 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne březen 19 2023, 22:05 Předmět:
Asi jsi měl štěstí, že tam není žádná induktivní zátěž. Většina věcí se dnes v autě dimenzuje, aby přežilo i kdyby nějaký trouba připojil kabely na truck (tedy 24V system).
V drtivé většině se používá hodnota 27-36V a taky ty následující prvky musí přežít adekvátní špičky. Už obecně je definován "pracovní rozsah" věcí v autě 9-16V. S moderním - prý "inteligentním" dobíjením dostává aku na frak že to ženou až k těm limitům dle zátěže a buzení alternátoru.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6894 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: ne březen 19 2023, 23:52 Předmět:
No, kdyby to někdo připojil na 24 V, tak to zařízení shoří i s kamionem...
Každopádně ten transil tam je, aby ochránil zařízení před špičkami, ne proto, aby mu špičky nevadili. Mám reálnou zátěž. A běhá to pár let v cca 10 nových Škodovkách.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3466 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: po březen 20 2023, 0:16 Předmět:
Cust napsal(a):
...ten transil tam je, aby ochránil zařízení před špičkami, ne proto, aby mu špičky nevadili.
Samozřejmě je mi účel zřejmý. Jen stojí za to mrknout třeba do EMC specky Fordu. CI222 - pulse 5a/5b. Pokud Ti zařízení přežívá, jsem rád - ale zde bych se měl celkem na pozoru.
Už jsem měnil transil i v celkem drahém anténním spektráku, co kluci nechali v auto-nabíječce (VW trnapsonter) a při startu prostě správně chcípnul.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6894 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: po březen 20 2023, 0:25 Předmět:
Rozumím, ale:
SMDJ16 je dělaná na 16 V provoz kontinuálně a začíná transilovat při 18 V.
Ta moje SMBJ začíná transilovat při 16 V. - to je ano na hraně.
Teorie je jistě pěkná, ale jak se říká zelený je strom života.Kamarád mi přinesl ŘJ pojezdu karavanu.Na odbočení pro logiku je obyčejná usměrňovací dioda-ta byla zkratovaná,úplně odpařené asi 4 cm cestičky k tomu transilu (?) a ten měl povrch spálený a nečitelný.Pokud to je opravdu transil, tak měl pořádné zpoždění. Na DPS je označení pro dvojitou diodu anodami k sobě.Sranda je že prodejce a servis mi nabídli novou DPS ale co je to za součástku neví.
Zdravím a přeji pěkný den ,drakon
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6894 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: út březen 21 2023, 12:21 Předmět:
No jo, oni to neřeší... Pokud to byl transil, tak zafungoval správně - vlítlo tam vyšší napětí a on ho nepustil dál - transil je v podstatě zenerka, která má tu vlastnost, že při průrazu zůstane zkratovaná a ne rozpojená. Samozřejmě ta dioda to přežít nemohla. Já před transil dávám pojistku - ochrání měď na tišťáku.
Zapomněl jsem napsat že k poruše došlo po připojení druhého akumulátoru k původnímu v karavanu,který byl částečně vybitý.Kamarád mi tvrdí že dával plus na plus a min. na min. drakon.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.