Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6650 Bydliště: Praha
Zaslal: po duben 11 2022, 22:50 Předmět:
Ano, dělám to tak, vyleju benzín, nastartuju a nechám pilu chcípnout. Vycucne se prakticky do sucha i karbec. Otázkou je ten koncový chod tak trochu bez mazání. Pravděpodobně je v motoru dostatek oleje, aby se nic nestalo, aspoň se zatím nikdy nic nestalo. Toto dělám, pokud předpokládám, že delší dobu nebudu řezat, což je ale vlastně většinou, protože častější použití pily je obvykle akorát na podzim, kdy je potřeba probrat přebujelou zahradu, jinak je to řezání spíš dost zřídka. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po duben 11 2022, 22:54 Předmět:
Skoro všechny motorovky mají na obou ojničních okách jehlový ložistka, tak chvíli na sucho vydrží. No a kroužky a válec to samý, pokud nebudeš plyn drbat na doraz. _________________ Jirka
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6650 Bydliště: Praha
Zaslal: po duben 11 2022, 23:02 Předmět:
Ještě jsem neviděl pilu vysypanou na ložiskách, havárie motoru byla vždycky zadření a i při zadření kvůli chodu na benzín bez oleje to ložiska vždycky vydržela, už jsem takových pil opravoval celou řadu. Prostě rozborka a důkladné vymytí spodku motoru od otěrových částic, překvapivě v horké vodě se saponátem a pak sušení klikovky v troubě a hned po vysušení namazat ložiska olejem, osazení sady válec a píst z Číny a hurá zase řezat. Také zastávám názor, že doběh do sucha není problém. Motor samozřejmě po vylití paliva netúruji, nechávám to doběhnout ve volnoběhu, pilu i křoviňák. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po duben 11 2022, 23:13 Předmět:
Zaky napsal(a):
Ještě jsem neviděl pilu vysypanou na ložiskách, havárie motoru byla vždycky zadření a i při zadření kvůli chodu na benzín bez oleje to ložiska vždycky vydržela,
To já jsem pár benzíňáků s rozsypaným jehlovým ložiskem na klikovým čepu viděl. Ale ne na pilách ale v leteckomodelářskejch číňanech DLE, DLA nebo Turnigy. V podstatě "ořezanej" karter z motorovky, vnitřek stejnej. Prostě z ojnice vylezou jehly do strany a potkaj se s sacím planžetovým ventilem v zadním víku klikovky. A je celkem jedno, kolik a jakýho voleje do benzínu přidáš. _________________ Jirka
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6650 Bydliště: Praha
Zaslal: út duben 12 2022, 7:43 Předmět:
V letadle je zase poněkud jiný druh zátěže a nejspíš i jiné naběhané hodiny. Aby z ložiska vypochodovaly jehly, to znamená, že se tomu ložisku asi nejdříve dost podstatně rozsype klec. Co jsem tak slyšel, u malých motocyklů se tohle taky reportuje. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.