Fascinuje mě jedna věc: Ty honby za kilovatama do repráků a ty repro mají v dveřích, nebo platech. I blbejch 2 X 20W do KVALITNÍ reprosoustavy v uzavřeném prostoru může způsobit újmu na zdraví.
Jeden kámoš to vyřešil tak, že do svý škodovky nandal ještě jeden alternátor a dvě autobaterie zapojený paralelně za zadní sedadla. Toto mu živí audio a kdysi CB radiostanici i z "topením"
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 02 2008, 19:13 Předmět:
A ještě neměl v zimě problémy s ustřelováním zadku - šáde seděla jak přibitá, co? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 05 2008, 22:49 Předmět:
Alláhu, netrestej své nehodné služebníky za to, že se posmívají džaurovi, co si neumí spočítat základní parametry silového napájecího vodiče ke spotřebiči s poměrně velkým příkonem a vinu za nesprávnou funkci shazuje na jakési tajemné džiny, kteří se mu usídlili pod kapotou... Stajně tak promiň nevěřícím, kteří se snaží odčerpat ze Tvých zásob vesmírné energie pro své nízké a přízemní potřeby mrzkými přístroji na lapání kosmické síly a vydávají to za svou zásluhu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Takže už jsem vyhodil ten odrušovací krám a turbo z repro je pryč i bez něho.Fakt to bylo jen tím konektorem u autorádia jak se vysunul.No naše silnice je špička.Asi budu muset občas zacvakávat konektory jak se projedu po našich okresních silnicích co připomínaj testovací na tlumiče v automobilkách.
Nejvice me dostava, ze tyto "levne zesilovace s velkym vykonem" maji za menicem 400uF kondiky )))) Vsechny co jsem opravoval to tak mely.
Lidi pak kupujou kapacitatory jak divy a je to stejne prd platny, hlavne ze to sviti ))
Jinak doporucuju dat do signalove cesty vec zvanou "galvanicke oddeleni", precejen idealni by bylo zdroj a zesilovac z jednoho bodu, ale nezijeme v idealnim svete ))
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 14 2008, 8:41 Předmět:
Galvanické oddělení signálu je léčení příznaků nemoci, ne nemoci jako takové - základní věc je napájet spotřebiče dostatečně dimenzovanými vodiči co se průřezu týče, aby na instalaci nebyly zbytečné úbytky napětí a dobrá elektrická vodivost kostry - zase zbytečné úbytky. Stačí se za šera podívat na naše silnice - starší auta s měněnými částmi karosérie a značně prorezivělými skelety mají často každou žárovku v hlavních světlech jinak jasnou - to není nekvalitní žárovkou, to je zkorodovaným kostřicím spojem - a to má to tlumené světlo pouhých 55W. Co podobně "kvalitní" kostření udělá se zesilovačem s příkonem 300 - 400W? Prostě si uživatel takového vozu musí uvědomit, že pokud nezajistí kvalitní přívod a kvalitní kostření/zemnění sám, nebude mu v takovém autě pořádně fungovat nic. Takže pokud chce mít kvalitní reprodukci, musí se zkrátka postarat také o kvalitní dráty - a to nemyslím nějaké 99,9999999%Cu bezkyslíkaté zázraky, obyčejná elektroinstalační 99,99%Cu stačí (také v ní není z výroby žádný kyslík, jen to výrobce bere jako samozřejmost a nedělá z toho falešnou přednost) - ale je to o průřezech a průřezech a zase jen o průřezech... A vybrat si, jestli hlavním kostřicím bodem bude nějaký masivní šroub na bloku motoru, nebo záporný pól baterie - a podle toho se zachovat. Osobně dávám v takovýchto případech přednost kostření na blok motoru - jeden z nejpříhodnějších bodů je poblíž alternátoru, ke kterému širokým pleteným Cu pásem kostřím i baterii. Aparaturu s větším příkonem pak zásadně doporučuju připojovat samostatnými vodiči jak ke kladné, tak k záporné svorce - karosérie se svým těžko definovatelným odporem a nejrůznějšími "přechoďáky" se pak vedení výkonového proudu vůbec neúčastní a nemůže tak ovlivnit kvalitu. Mnohé automobilky navíc používáním nejrůznějších lepicích tmelů při montáži karosérií natolik zdvihly jejich "zemnicí odpor", že ony samy používají pro kostřicí spoj dodatečný vodič - karosérie s množstvím plastů už nezaručuje dostatečně kvalitní kostření. S takovou přípravou pak už výsledná kvalita závisí jen a jen na aparatuře samotné - a jak už tady mnohokrát padlo, kdo je dost bohatý, aby si mohl kupovat laciné věci? Prostě kvalita něco stojí a chca nechca, kdo chce mít kvalitu, musí si ji zaplatit - dnes se už skutečně nevyplatí ani High-Endové věci bastlit, jejich cena v součástkách dnes už dosáhla a mnohdy převyšuje hotové sériové výrobky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.