Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7673 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st prosinec 22 2021, 10:31 Předmět:
Prostě měl Speciál 90 a Super 96, nic na tom nezmění sebevětší špalek, co vypotíš.
Škodivky měly požadavek 90 (nebo LS kvůli vyšší kompresi 95) od začátku výroby, což je rok 1976. Mám též pocit (ale nemám po ruce příslušnou knihu), že požadavek 95 měla i 110R/110LS, to mělo první sériový dvoustupňový karbec (DDSR). Bylo to dáno i tehdy moderním dvoustupňovým karburátorem (Jikov 32 EDSR), to by ti na nějakou 80 nebo 85 zkrátka nejelo. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 22 2021, 17:04 Předmět:
Když říkám, že jseš moc mladej, abys takový věci mohl pamatovat, tak to myslím vážně. Důkaz je i tvoje tvrzení o tom karbci - Jikov 32 EDSR byl až nástupce dvojkomorovýho karbce Jikov 32 SEDR, montovanýho do "eleskovejch" šádyn na začátku produkce, takže ho nemohla mít "stodesítka erko". Ano, měla dvojkomorák, ale jinýho typu. Prostě ses vylíhnul moc pozdě ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
projet Citroenu, kterej nebyl zavedenej do výroby u mateřský firmy, ale "prodanej" Rumunům - jeho koncept pocházel ještě z druhý poloviny 70. let a byl v podstatě nerealizovaným pokusem
A co Visa ?
Pokud jde o benzín, žigulík (2101) měl předepsaný benzín oč 93, a tak se po začátku mezi majiteli řešilo, jestli míchat speciál a super 1:1. A skončilo to u levnějšího speciálu.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7673 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st prosinec 22 2021, 22:06 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Důkaz je i tvoje tvrzení o tom karbci - Jikov 32 EDSR byl až nástupce dvojkomorovýho karbce Jikov 32 SEDR, montovanýho do "eleskovejch" šádyn na začátku produkce, takže ho nemohla mít "stodesítka erko". Ano, měla dvojkomorák, ale jinýho typu. Prostě ses vylíhnul moc pozdě ...
Moje tvrzení je správné, opět se mýlíš. První typ karburátoru pro Š 105/120 byl EDSR, typ SEDR byl montovaný až někdy po roce 1985.
A 110 R (a 110 LS) měla karbec Jikov DDSR.
Jen na okraj - obdobné karburátory měla i T 613, ovšem dvojmo. Nejprve DDSR, pak EDSR a nakonec SEDR.
Od škodovkových se lišil větším průměrem druhého stupně. Pro škodovky byly karburátory značené 32 xxxR a pro Tatru 32-34 xxxR.
Kec o tom, kdo se kdy vylíhl ponechám raději bez komentáře.
karbec.jpg
Komentář:
Velikost:
100.83 kB
Zobrazeno:
43 krát
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6122 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st prosinec 22 2021, 22:22 Předmět:
pepik9 napsal(a):
citace:
projet Citroenu, kterej nebyl zavedenej do výroby u mateřský firmy, ale "prodanej" Rumunům - jeho koncept pocházel ještě z druhý poloviny 70. let a byl v podstatě nerealizovaným pokusem
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 23 2021, 17:03 Předmět:
Měly společnou platformu, Visa bylo "pětidvířko" a Oltcit "trojdvířko". Něco podobnýho jsou "fyfáci" Bravo a Brava, akorát že tam je Bravo trojdvířko hatchback a Brava pětidvířko liftback, kombík od nich byla Marea ("makrela"). Někde jsem čet, že Rumuni chtěli původně dělat i tu pětidveřovou variantu Oltcita (neboli v podstatě tu Visu), ale na ni už jim nestačily love na příslušný lisovací nástroje na kastli, protože ta musí bejt od "A" sloupku až nakonec jinačí ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.