Zdravím všechny.
Řídící jednotka motoru u Fordu 1.8 TDCi vyžaduje pro lepší chod motoru ukládat kódy vstřikovačů do paměti. Po zadání kódů jde motor jak hodinky ale dochází k občasné ztrátě uložených dat pro 4tý válec. Kódy jsou zadávány podle příručky a je na to daný postup a zápis se vždy zdaří. Po několika týdnech však dochází ke ztrátě dat a auto nejde ani nastartovat. Myslíte, že bude na vině vadná paměť, která již neudrží uložená data? Mě totiž nic jineho nenapadá, než jednotku vyměnit za jinou.
Díky za jakoukoliv radu, či pomoc.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6694 Bydliště: Praha
Zaslal: pá květen 28 2021, 12:42 Předmět:
Jestli to jde, tak kuchnout a podívat se, jestli je přítomna nějaké sériová eeprom či něco takového. Jestli se to ukládá rovnou v procesoru a ten nastavení neudrží, tak smůla a budeš muset měnit jednotku, jak píšeš. Pokud najdeš eeprom, tak koupit novou, starou odpájet, vyčíst v programátoru, nahrát to do nové, připájet a vyzkoušet. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá květen 28 2021, 13:10 Předmět:
Jen jestli to nebude zalitý nějakým hnojem... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2606 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá květen 28 2021, 15:31 Předmět:
Ještě jsem nezjišťoval, kam se tyto data ukládají. EEPROM tam je přítomná ale opravdu nevím kam se data zapisují. Další EEPROM mohou být z druhé strany desky ale ta je normálně nepřístupná, neboť je vlepena do hliníkového šasí. Z druhé strany předpokládám výkonové mosfety a zvyšovače napětí pro vstřiky, protože z přístupné strany nic takového není. Tyhle Ford jednotky vůbec neznám. Jestli se ukládá do procesoru, tak je to v háji, ale zeptám se pana Blechy, co sem občas chodí, třeba bude vědět, když jednotky opravuje.
Zalitý hnojem to samozřejmě je, ale je to takový měkký vosk. Kontroloval jsem, jestli v jednotce není voda a oxidace, protože v autě bylo asi 10cm vody na podlaze, která tam někudy natekla, když bylo auto asi půl roku odstavené. Jednotku to nevyplavilo.
Tahle jednotka si smaze kalibracni hodnoty vstriku SAMA, pokud vyhodnoti stav daneho vstriku uz "za hranici opotrebeni".
Tedy nechat zgeneralkovat vstrik, vygeneruji k nemu nove kalibr.hodnoty a ty uz ti pak budou drzet v ecu. _________________ Tomas
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.