Zaslal: so leden 30 2021, 20:58 Předmět: oprava hydraulického heveru na auto
Mám takovýto hever ale při pumpování se pístnice vysune jen malý kousek a pak už se pumpuje naprázdno. Je možné že je v něm málo oleje? Zabýval jste se tímhle někdo? Jak se to při dolití oleje odvzdušňuje? Při pohledu zvrchu je tam šroub kterým by to asi šlo dolít ale co oovzdušnění? Zkoušel jsem ten šroub vyšroubovat a je pod ním pružina která se při dotažení šroubu stlačí - proč?
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7657 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so leden 30 2021, 21:00 Předmět:
Kam by se ten olej poděl? Já bych do toho moc nevrtal a když, tak bych tomu pak stejně nevěřil. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1289 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: so leden 30 2021, 21:14 Předmět:
takze zatial ste tu traja ktory nevedia ako to funguje
jeden zadavatel a dvaja reaguju
kludnej to pri stlacenej polohe dolej dopna , nemas co pokazit. To co si nasiel bude zrejme bezpecnostny ventil.
mala by atm by este zvecsa gumova zatka (asi nenapadna) cez ktoru sa to plni a aj sa tam cez nu dostava vzduch. predsalen sa olej pri pumpovani premiestnuje z nadrze (tvorenej extra obalom samotneho valca) do samotneho valca , pred piest.
takze zatlacit nadoraz, najst zatku, naplnit.
Přestával fungovat postupně, moc jsem se tím nezabýval protože mám k dispozici i jiný hever, teď mě tak napadlo že se na to podívám. Je ale vidět v okolí toho mechanismu že z toho olej asi sákl (mastnota s nalepeným prachem)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32061 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 30 2021, 21:52 Předmět:
Vadit by to nemělo, těsnění by to měly udržet - akorát jestli byl při skladování otočenej zrovna tím malým odvzdušňovacím/zavzdušňovacím otvůrkem klidový nádržky na olej směrem dolů, mohlo se stát, že skrz ni olej postupně vysáknul. Každopádně - pořádně to prohlídni, veškerou mastnou černou špínu (prach se šmírem) vyškrábej a vytři a pohledej plnicí víčko - jak píšu, bude mít buď otvůrek, kterej je v klidu av horizontální poloze vždycky nad hladinou oleje, nebo má takový osazení na obvodu víčka, že dovoluje měnit objem vzduchu nad hladinou v zásobní nádobě. Nalej tam hydrauliku, v podstatě je jedno jakou, v tomhle případě se nemusí koukat na tepelnou odolnost - a leje se do plna, pak se víčko zavře a hever se několikrát napumpuje "kam až to de" a zase se spustí dolů. Někdy uteče oleje tolik, že první nalití plný zásobní nádržky nestačí ani na naplnění celýho hydraulickýho traktu v klidový poloze, takže hever se ti povede vypumpovat jen částečně, pak se zase "páka propadne" a ztratí odpor a rameno se přestane zvedat, i když pumpuješ dál - to se pak musí zase spustit dolů a nalejt další olej - a znovu pumpovat. Opakovat potřeba klidně i několikrát - dokud není možný rameno zvednout až na doraz jako u novýho a po zpětným spuštění není zásobní nádobka skoro plná (malej vzduchovej polštářek nad hladinou = cca 1cm místa je nutnej pro možnost tepelný dilatace oleje). O odvzdušnění se nestarej, rozdíl mezi hustotou vzduchu a oleje se postará o dostatečně rychlý vytlačení bublin z celýho systému - je to jako paleťák, taky když ti začne utíkat olej, stačí jen dolívat a bubliny se dočasně vždycky vytlačí samy. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32061 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 30 2021, 22:09 Předmět:
rnbw napsal(a):
Otazne je, kam zmizol vsetok ten olej?
Vono ho tam moc není - obvykle tak litr maximálně, daleko častějc ještě míň. A hydraulika se dobře vsakuje, jestli tekla ven několik let, prostě se po těch postupně sáknoucích kapkách zaprášila a zametla do bordelu na podlaze, vsákla do betonu podlahy a tak podobně. Na silnicích taky denně "ukápne" z projíždějících aut spousta litrů maziv - a nikde krom míst kde opravdu na jeden flek vycáknul litr a víc naráz nikde nepoznáš, že z aut někde něco odkvapkává. Nejlíp to je vidět na parkovištích u supermarketů - tmavší fleky pod místem, kde obvykle auta parkujou motorem a řízením, jinak je všude "čisto" - a že všude jinde na celým povrchu parkoviště je "šlupička" rozcákanejch ropnejch produktů poznáš až když vezmeš flexu, diamantovej kotouč a odbrousíš půlcenťákovou vrstvu od povrchu. Prostě "se to ztratí". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2576 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne leden 31 2021, 9:13 Předmět:
Dolít olej, vypumpovat hever až nahoru, povolit šroub pro spuštění heveru. To opakuj asi 3x a máš odvzdušněno. Jo a ten olej dolejvej jen když je hever dole, jinak ti nádržka přeteče.
Ok, seženu trochu hydraulického oleje a zkusím doplnit, nalévací gumovou zátku jsem našel (je zakrytá plechovým krytem takže jsem ji na první pohled neviděl). A jakou funkci tam má ten speciální šroub s O-kroužkem pod kterým je pružina?
Založen: Feb 17, 2017 Příspěvky: 640 Bydliště: Staré Město (UH)
Zaslal: ne leden 31 2021, 20:30 Předmět:
S tou pružinkou by měl být přepouštěcí ventil, pokud překročíš nosnost heveru - bude přepouštět olej zpět do výchozího bodu ("nádržky")... Jinak olej dolej při spuštěném heveru, odvzdušnění by nemělo být potřeba...
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3321 Bydliště: Brno
Zaslal: po únor 01 2021, 0:33 Předmět:
Jeden podobný vozím v autě a ne vždy v poloze na kolečkách. Když jsem ho prvně chtěl použít tak šel taky jen kousek nahoru. Použil jsem postup co radí Sandal a hever je ok. Asi se šetřilo s hydraulickým olejem při výrobě a trochu tomu pomohlo i to že nebyl stabilně v poloze na kolečkách. Ale určitě nikde nic nevyteklo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.