Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1758 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: po leden 11 2021, 18:10 Předmět: Elektrické stahování oken, dotaz na jištění
Zdravím, marně hledám, jak je uděláno jištění stahování oken při přetížení (třeba když se do něj něco přivře nebo v krajní poloze). Je tam bimetal nebo PTC? Hledal jsem ve schematech a jediné co jsem našel je značka čehosi v serii s motorem, viz obrázek: Případně kde to koupit. Ještě POZNÁMKA, není to na nejnovější auta která se polohu naučí.cuPtal se mě na to známý - okno dolů jede normálně ale nahoru po kouskách - popojede, zastaví, musí chvilku počkat a tak po kouskách okno zavře. Toto právě vypadá na bimetal, proto se ptám neb jsem nějaké obecné pojednání o způsobech omezení síly při zavírání nenašel (třeba když tam dítko strčí prstíky). Samozřejmě si umím představit snímací odpor, bimetal, či sondu počítající otáčky, zajímá mě praktické řešení.
motorsčímsi.jpg
Komentář:
Velikost:
39.13 kB
Zobrazeno:
109 krát
Naposledy upravil jardafiala dne po leden 11 2021, 23:23, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9006 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: po leden 11 2021, 18:27 Předmět:
Bimetal určitě ne, to je pomalý. Na mým autě je to extra citlivý, stačí, když při vytahování okna přejedu nějakou nerovnost a jak to drncne, stahování se zastaví.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2579 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po leden 11 2021, 18:36 Předmět:
Bimetalový pojistky na okna, elektriký sic a dálkový světla maj hodně americký auta. Vyskytují se i ve Škodovkách s lepší výbavou. Je to ale místo nevratných pojistek.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po leden 11 2021, 21:33 Předmět:
Ano, pokud to má pojistku/ochranu proti skřípnutí, tak je to děláno elektronikou-hallova sonda snímá otáčky motorku a vyhodnocením se pohyb zastaví nebo pomocí měření proudu motorku. V napájení u některých typů bývají vratné pojistky (dvoupinová v ATO držáku, ale má plechový obal,zpravidla 30A), ale ty nejsou pro ochranu proti skřípnutí, ale pro ochranu proti přehřátí nebo spálení motoru u přimrzlého okna.
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1758 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: po leden 11 2021, 23:25 Předmět:
GeorgeB napsal(a):
Ano, pokud to má pojistku/ochranu proti skřípnutí, tak je to děláno elektronikou-hallova sonda snímá otáčky motorku a vyhodnocením se pohyb zastaví nebo pomocí měření proudu motorku. V napájení u některých typů bývají vratné pojistky (dvoupinová v ATO držáku, ale má plechový obal,zpravidla 30A), ale ty nejsou pro ochranu proti skřípnutí, ale pro ochranu proti přehřátí nebo spálení motoru u přimrzlého okna.
Ta vratná pojistka mě zajímá, lze ji koupit? A máš nějakou bližší specifikaci?
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3324 Bydliště: Brno
Zaslal: út leden 12 2021, 8:42 Předmět:
Stává se že okno dolů sjede ochotněji než zpět nahoru. Buď to začne blbnout po dopojení baterie, je potřeba naučit jednotku kde jsou konce a to popojíždění je ten průvodní jev, musí se doskákat až na konce. Pak to bude fungovat korektně. A nebo je tam ztuhlý, žadný tuk, mechanická vada v mechanismu- lanovodu. Koleb. spínač u mého auta má ještě podfunkci. Pokud držím nějakou chvíli tak si jednotka myslí že chci zavřít a jede plynule až nahoru a tlač. už držet nemusím, pokud to držím jen moment tak se okno posune po dobu kdy to držím. Stahovačka je trochu pomalejší takže se dá dobře zvolit jestli jen posunout a nebo chci zavřít úplně.
S tím aut. vypnutím při prstech v okně u mě asi moc nefunguje. Při dojezdu někdy v noci a pouličním chabém osvětlení se mě zdálo že mám trochu stažené sklo. Stál jsem u otevřených dveří, v autě už tma, a pro zjištění jsem do otvoru strčil prst jestli blbě nevidím. Bylo pootevřené takže druhá ruka vykonala pohyb na kolébkovém přepínači. Jenže tam furt byl ten prst. Byla to škvíra tak na dva centimetry a okno reagovalo směrem nahoru vcelku rychle. Do noci ponořené ulice se rozlehlo ku*va od bolesti.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 633 Bydliště: Praha 5
Zaslal: út leden 12 2021, 16:29 Předmět:
Zdravím všechny.
Pro zajímavost posílám fotku ovládací desky pohonu okna Škoda. Vypálený pohon jsem dostal na blbnutí abych ověřil možnost jízdy oknem hlava,nehlava. Abych byl připraven na to jak dostanu motorem okno nahoru než bych sehnal za rozumný peníz funkční pohon. Vedle reverzačního dvou cívkového relé vidíš oválné díry, kde byly snímací odpory, pro nahoru / dolu pro stop nadproudem při mech. dorazu. Logicky to bere nahoru víc. U páčky pokusného přepínače je na desce vidět Hall snímač, který počítá otáčky kde okno právě stojí od dorazu. Tak toto na tebe vyjukne, když to otevřeš. Brouci CHINA co dodat.
Luboš
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 633 Bydliště: Praha 5
Zaslal: so únor 19 2022, 18:05 Předmět:
Jestli myslíš tlačítka ve dveřích třeba Fabia, tak ty ne. Jsou to tlačitka jako v kalkulačce a přepínání běží v řádu na Kohmech. Někde jsem na EB popisoval co to má ukazovat. To co je v nástřelu na obrázku hejbe s cívkou reverzačního dvojrelé.
Luboš
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.