To je niekedy lepšie ako v servise. Dôležité je, že meníš pravideľne predpísané náplne a filtre, nejazdíš s tým závody, neťaháš karavan a tak podobne.
Nie som automechanik. Pričuchol som si k tomu z núdze. Mám totiž staré auto. Dobrých poctivých automechanikov je málo. Nemajú čas, majú plno zákaziek, dohaduješ sa s nimi kedy môžu, odkladajú ťa, čakáš, prispôsobuješ sa. Ja som s tým sekol a keď tak už do riadnych zavedených servisov, kde tolerujú aj diely alternatívnych ale dobrých výrobcov.
Našťastie maličkosti ako výmenu oleja, filtrov aj palivového zvládam sám na chalupe. V poslednej dobe ma trápila skôr úžitková elektroinštalácia a manželkine zručnosti pri cúvaní.
rnbw: To už jsem slyšel od více lidí. Vlastně mi podle toho co slýchám přijde, že jediný motor které se může potkat mám jen já.
Ale vzhledem k tomu, že ty o tom něco víš neříkám, že je to tvůj případ. _________________ Internet - metla lidstva
Mazda Z5. Aj som nasiel na roznych forach ludi, ktorym remen prdol a nic sa nestalo. Po vymene remena motor normalne fungoval
taky jsem měl v minulém autě motor kterému se při poruše řemenu nic vážného nestalo - opel X16SZR (většina starších 8 ventilových motorů od opla na tom asi byla podobně)
Já jsem nikdy nepochopil důvod, proč by měl při roztahování auta přeskočit řemen - vím že se to říká ale nechápu proč. Je přece jedno jestli motorem točím přes startér anebo ho roztáčím přes kola a převodovku, v obou případech působí roztáčecí síla na motor přes klikovou hřídel.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 05 2021, 11:24 Předmět:
Přesně - a navíc, ta setrvačná síla půldruhatunovýho a těžšího auta se do motoru musí pustit tak, aby k tomu rázu pokud možno nedošlo. Je přitom paradoxní, že ten ráz snadnějc vznikne, když se auto roztahuje na nižší kvalt, třeba právě na dvojku, jak jsme byli zvyklí ze starý šáde a podobnejch motorů - tam šlo o to, jak už při rychlosti 10-15km/h, což je rychlost klusem tlačících lidí, dostat skrz karburátor motoru dost vzduchu, aby spolu s sebou strhnul i dostatek paliva pro zapálení - který se navíc muselo uskutečnit mizernou jiskrou z bateriovýho zapalování - který když už baterka neotočila startérem taky nemělo energie nazbyt. Naproti tomu moderní motory mají vstřikování, který vždycky dopraví do válce (nebo do sání těsně před válec při nepřímým vstřiku) potřebnou dávku paliva a kk tomu zapalování, který má měniče, takže jiskru dá vždycky dostatečně velkou - a k tomu všemu stačí míň proudu, než starýmu zapalování jen s kontaktama a cívkou. Takže doslova stačí motor plynule roztočit na nějakejch 120 RPM a elektronika už zbytek zařídí sama. No a to plynulý roztočení se právě snáz udělá tím, že se zařadí vyšší stupeň - minimálně trojka, klidně i čtyřka - a s povolením spojky se počká, až auto nabere tažením rychlost kolem 30-40km/h. V tu chvíli totiž při plynulým a postupným puštění spojky už má takovou setrvačnost, že i když spojka maličkoproklouzne, tak auto necukne, jako by cuklo na dvojku a tím se do motoru přenese daleko menší ráz - a motor se plynule roztočí, načež elektronika vstříkne a zapálí a dál už si motor reguluje sama. Platí to i pro diesely, i u těch je dneska potřeba auto rozjet na vyšší rychlost a startovat přes vyšší rychlostní stupeň. Hlavní je, aby v baterece byla ještě aspoň nějaká "šťáva" pro práci elektronickýho systému, kterej se postará o synchronizaci vstřiků a dopravu paliva.
No a ty úplně nejmodernější auťáky jde tažením na laně za jiným vozidlem dokonce rekuperačně dobíjet jako ze zásuvky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6113 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út leden 05 2021, 11:32 Předmět:
Zajímavý, že někomu stačí na odpověď řádka a někdo o tom napíše román pro všechny.
Proto radím majitelům moderních aut, co tam mají jen dva pedály, řidte se radama EKKARa
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.