Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19339 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po prosinec 28 2020, 17:58 Předmět:
Nevím, co píše Karel ale přižhavování se dělá že se spínací jednotka zapojí přes Y kabel k servu plynu a při stažení plynu sepne spínací jednotka. Na ní je trimr, kterým se nastaví okamžik sepnutí.
Pokud má rádio víc kanálů, tak se spínací jednotka dá napřímo na další výstup přijímače a v kodéru vysílače se mixem nastaví aby primární kanál plynu řídil sekundární kanál přižhavování. Může se do toho přidat poměr mixu přes pomocný ovladač na vysílači, kde se dá okamžik sepnutí nastavit za letu ze země podle toho jak motor chrchlá na volnoběh. A nebo když chcípne jeden válec u víceválce, je to slyšet a cejtit na tahu a rychlosti. Při přižhavení dokáže běžící válec nahodit ten chcíplej, bez přižhavení ani náhodou.
Samozřejmě že tu přižhavovací baterku, spínač případně Step-down musí letadlo tahat s sebou, proto je zájem aby to bylo co nejmenší,nejlehčí a nejjednodušší.
Pokud je motor spolehlivej ve volnoběhu, což dvojtakty většinou jsou, tak to žhavení zůstává na zemi jen pro start. U čtyřtaktů se svíčka těma dalšíma taktama víc ochlazuje a proto za volnoběhu je potřeba přižhavit. _________________ Jirka
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19339 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po prosinec 28 2020, 18:19 Předmět:
Metylový palivo vydrží léta ale nesmí se k němu dostat vlhkost. Problém je, že z etylu se voda dá vydolovat přes vyžíhanou modrou skalici ale z metylu to nejde. Takže plechovej nebo skleněnej kanystr s pořádnou zátkou.
Dnes už se s metylákama moc nelítá, strašně žerou, třeba dvoutakt 15 ccm žhavík sežere za 10 minut klidně i 0,4L paliva. Metylový čtyřtakty stejnýho objemu žerou cca 60% co čtyřtakty. Ale zase se do nich musí přidávat hrozně drahej nitrometan a výkonově jsou o cca 1/3 slabší v běžný produkci. Jsou taky těžší a mnohem náročnější na údržbu i když zase mají větší krouťák. Ovšem závodní motory, to je věc jiná tm stále kralují dvoutakty, jen pro představu naladěná 6,5 ccm může mít až 3 HP. Stejně udělanej auťákovej dvoulitr by pak měl 1000 HP. Ovšem životnost cca 15-30 minut.
Kvůli tomu se dnes menší kubatůry nahrazují elektrikou a velký kubatůry benzínem. Je prostě potřeba porovnat pořizovací náklady motorů, výfukový instalace, paliva pro čouďáky a elektromotorů, regulátorů, nabíječek a LiPol či LiIon baterií (který vydrží tak 2 sezóny) a rozhodnout kde je hranice výkonu, co je levnější. No a taky elektriky není téměř slyšet a někde se s čuďákama už ani nedá lítat.
Uff, vysilující datlování. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33715 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 29 2020, 14:45 Předmět:
Hele, starej FOXÍK !!!!!! Tak to už je f u c k t retro, tyhle motorky tuším dělali Maďaři ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: út prosinec 29 2020, 14:53 Předmět:
Tady jezdí jeden kluk, upoutanej na vozík, s modelem auta, který má precizní plyn, spojku, brzdy, snad jen to řazení chybí, ale podle otáček bych řekl, že to asi má variátor. Je to nějaký model Lamba, Ferrari, nebo něco takového. Lítá to úplně neskutečně a viděl jsem, že do toho lejou z PE kanystru něco nažloutlého. Dokonce se to startuje elektricky!
Otec kluka se k tomu sehne, něco v tom zakvičí a už to burácí. Má to asi "laděný" výfuk a možná je to i dvouválec, volnoběh to má takový koktavý, jako dvoutaktní třiapůla. Musím se na jaro optat, co to je za stroje. S podobným pohonem, ale myslím 4x4, má ještě i velkou buginu, ta normálně najede ze silnice přes klandr na chodník.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3583 Bydliště: Havířov
Zaslal: ne leden 03 2021, 12:41 Předmět:
Vážně? To je hezké. Ale ten deflektor je tuším zčásti upálenej, takže to taková senzace nebude. Netušil jsem, že to je cosi zajímavýho. Je to blbodobrá zpráva, protože tím pádem už z toho nemůžu nic ubastlit Tenhle sortiment ale nesbírám..
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strana 7 z 7
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.