Zaslal: st prosinec 23 2020, 0:23 Předmět: Citroen - značný odběr v klidu
Zaparkovaný má po 12ti dnech vybitou baterii - nenastartuje.
Změřil jsem klidové napětí (11,5V) a při startování (10,5V) kdy stykač jen rychle cvakal ale startér netpootočil.
Odběr v klidu (vše zhasnuto, vypnuto a zhaslo přisvícení kabiny) je 0,23A. Baterie 12V 60Ah právě díky tomuto klidovému odběru vydrží jen 60Ah/0,23A=260h tj. 12 dnů.
Je 230 mA atipicky velký proud? Jak lokalizovat v autě spotřebič tohoto proudu? _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3386 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: st prosinec 23 2020, 1:07 Předmět:
Měřil jsi to po "uspání" jednotek. Ta spotřeba bude postupně padat, jak jednotlivé systémy v autě budou odpojovány... Jen odhad cca půl hodinky až hodinka by mohla pomoct. Klešťák, nebo nechat usínat s A-metrem... U některých aut může být třeba i zavřít kapotu, pokud mají snímač.
První slepý tip - neměnil jsi náhodou rádio?
Jj, je nutné počkat. A při měření dát pozor na to, abys ani na chvíli neodpojil akumulátor, třeba při změně rozsahu ampérmetru.
Jak starý je akumulátor? Je to originál?
Auto není moje, dělal jsem jen měření. Baterie je 5 let stará, myslím originál.
Na měření jsem neměl mnoho času, počkal jsem jen na zhasnutí přisvícení interiéru - cvaklo relé a proud z baterie klesl z 0,89A na 0,23A. _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Feb 17, 2017 Příspěvky: 640 Bydliště: Staré Město (UH)
Zaslal: st prosinec 23 2020, 11:53 Předmět:
kulikus napsal(a):
Auto není moje, dělal jsem jen měření. Baterie je 5 let stará, myslím originál.
Na měření jsem neměl mnoho času, počkal jsem jen na zhasnutí přisvícení interiéru - cvaklo relé a proud z baterie klesl z 0,89A na 0,23A.
Mě to dělá na škodovce po 4 letech - originál baterka. Pokud delší dobu nejedu, tak mi to zahlásí že mám nastartovat. teď sem nejel cca 3 týdny a už sem to ani nenatočil. Musel sem připojit přes kabely druhou baterku... Ono je problém u těch nových aut, že alternátor dobíjí a když baterka klesne na určitou mez. Pak se při jízdě dobije a alternátor se odpojí a čeká až se baterka zase "vybije"...
Ten odběr pak bere alarm, případně GPS sledování pokud to auto má... Ty 0.2A jsou ještě celkem v pohodě... Schválně klešťákem zajdu změřit kolik mi to bere (mám alarm i GPS a i snímání otevřené kapoty takže to bude asi o něco víc)... Dám pak vědět kolik to bude ukazovat...
EDIT: přidal sem fotky z měření... Jak vidno, tak auto bere 0.3A. Z toho něco bude snímač té kapoty, takže odběr těch cca 0.2A je myslím celkem normální...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 23 2020, 12:41 Předmět:
Rellik napsal(a):
...
Ten odběr pak bere alarm, případně GPS sledování pokud to auto má... Ty 0.2A jsou ještě celkem v pohodě...
Normální to není, homologační požadavky na energetickou soustavu jsou takový, že odstavený auto má jít po 30 dnech klidu bez vnějšího zdroje nastartovat, tzn. že klidovej odběr by neměl překračovat hodnotu zhruba 100mA = spotřeba cca 2,4Ah denně. Obvyklý hodnoty u aut střední a nižší třídy jsou o polovičku menší, běžně ne víc než 50mA. Měření klidovýho odběru se má dělat až po úplným "uspání" všech řídících jednotek, u koncernu to je zhruba 30 minut po zamčení auta - dělá se to tak, že se A-metr nastavenej na rozsah řádu stovek mA připojí paralelně ke kostřicímu kabelu a po uplynutí "uspávací lhůty" se ta propojka odpojí - jde o eliminaci přerušení obvodu při přepínání rozsahů ampérmetru (přerušení vyvolá reset ŘJ a ty se znovu "probudí") i odstranění přetížení měřidla běžným odběrem při zamykání auta (proud řádu A). Velkej problém do toho vnáší právě to toli "moderní" kurwítko zvaný "ychtylygentní (ne)dobíjení", kdy altík dobíjí jen při brždění motorem nebo při poklesu napětí na baterce pod 11,5V - to dovoluje odstavit auto s baterkou vydudanou ipod 50% běžný kapacity a tím ji následně zabít zasulfátováním i úplným vybitím vinou klidovýho odběru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12101 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: st prosinec 23 2020, 12:58 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Velkej problém do toho vnáší právě to toli "moderní" kurwítko zvaný "ychtylygentní (ne)dobíjení", kdy altík dobíjí jen při brždění motorem nebo při poklesu napětí na baterce pod 11,5V - to dovoluje odstavit auto s baterkou vydudanou ipod 50% běžný kapacity a tím ji následně zabít zasulfátováním i úplným vybitím vinou klidovýho odběru.
to můžu potvrdit,
v práci máme Ford Connect a ta potvora stála kvůli covidu čtrnáct dní
a už to bez nabití nenastartovalo . . .
kolega má nové Berlingo (s novou baterií) a to samé.
Založen: Feb 17, 2017 Příspěvky: 640 Bydliště: Staré Město (UH)
Zaslal: st prosinec 23 2020, 13:09 Předmět:
Když jsem to měřil hned jak sem otevřel motor a znovu zamknul, tak to bralo 1.9A... Pak postupně bylo slyšet jak postupně odpadávají spotřebiče, pokles na 1.1, 0.8, 0.5 až po těch cca 0.3. Sem tam to ukázalo i 0. https://photos.app.goo.gl/t8LFEPL4mGtqwJ8A9 Beru to tak, že ten klešťák má nějakou toleranci a tyto malé proudy neumí změřit pořádně. To bych musel baterku odpojit, tak abych si nezablokoval elektroniku a měřit klasicky. To ale dělat teda fakt nebudu... Auto potřebuju i když má teda záruku mobility a musel by někdo přijet oživit ...
Co se týká 30 dnů aby šlo nastartovat, tak to nehrozí... Pokud to auto zaparkuju, když je zrovna baterka na té spodní hranici, kdy teprve začíná dobíjet a 30 dnů nepojedu, tak nenastartuju... To jsem ak měl na jaře když sem bys s dětmi měsíc doma na ošetřovném... Celou dobu auto stálo. Pak se chtěl jet a nic... Zůstal cvakat startér... Na baterce bylo 8.4V... Dojel servis, nahodil to přes booster a jel sem do servisu... Tam mi baterku "zregenerovali" a hotovo...
Ono prostě super EU tlačí na emise, ale že pak je to daleko horší s recyklací a výrobou třeba zrovna těch baterek už neřeší...
Když jsem měl ještě škoda 110L, tak jsem tam měl baterku AKUMA. Auto dobíjelo pořád... Baterka mi tam vydržela 8 roků!... To teď už není a ani už nebude nikdy pravda...
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3386 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: st prosinec 23 2020, 13:09 Předmět:
Pak už snad pomůže jen HW řešení (bateriák) tohoto SW vylepšení. U většiny aut ale problém, že pak jdou zamknout klíčem jen jedny dveře. Tak tomu se říká pokrok
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 23 2020, 13:32 Předmět:
Zamkneš centrálem s otevřenou kapotou, odpojíš baterku a kapotu zabouchneš - a auto máš zavřený i zamčený. Při odemykání ti neva že odemkneš jen řidičovy dveře, sáhneš pod palubku, odjistíš kapotu, otevřeš ji, připojíš baterku - jo, začne ječet alarm, vymaže se rádio a adaptační hodnoty motoru, možná budeš muset podržením klíče v poloze odemčeno a zamčeno znovu nastavit koncový polohy stahovaček oken - ale to je tak asi všecko, nastartovat můžeš a odjet taky. Navíc s odpojenou baterkou máš i nejjednodušší imobilizér, žádnej zloděj se ti do auta nedostane tím, že by zneužil keyless sytém nebo oblbnul plovoucí kód dálkáče. Pokud ti čorkař nevybourá vysloveně brutální silou zámek ze dveří nebo nekřápne kamenem do skla, dovnitř se nedostane. A stejně hned s autem nedokáže odjet. Horší to je v případě,když alarm má kontrolu zvednutý kapoty a nedovolí centrálu zamknout auto s otevřenou haubnou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Po uspaní trvale beží prijímač diaľkového ovládania, niečo žerú snímače alarmu, kár entertainment, gsm. Býva to do maximálne 100mA. Často vidím svietiť v odstavenom aute nabíjačku usb alebo podobné kraviny.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3386 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: st prosinec 23 2020, 13:43 Předmět:
Jo to samozřejmě všechno vím, blby je, když zjistíš absenci "čudlů" s baterkou (a nejen tou) venku z auta a potřebuješ to auto před panelákem zamčít. Třeba OC II. Když Ti někde klekne baterka, tak to auto prostě ani nezamčeš.
Ještě jsi zapomněl po nastartování načtení dorazů posilovače...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.