Stává se mi poslední dobou celkem často že např. teď před zimou chci dát na auto zimní kola, která jsou na discích a minulou zimu byly na autě aniž bych pozoroval nějaký únik vzduchu. A jedno z těch v garáži uskladněných kol je prázdné. Po nahuštění je na něm únik řekněme až 0,5bar/den (někdy méně). Nechápu moc proč k tomu úniku během uskladnění vůbec dojde. Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proč když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mě se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12107 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: čt listopad 19 2020, 20:50 Předmět:
sr71 napsal(a):
Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proč když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mě se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 19 2020, 21:46 Předmět:
Je to rozdílným uložením - když jsou kola na autě, jsou určitým způsobem zatížený a lem gumy je vnitřním tlakem tlačenej k lemu ráfku. Při jízdě se lemy o sebe třou a drtí případný krystaly vznikající koroze = úniky se minimalizujou. Guma položená na bok nebo visící za ráfek na stojanu nemá ty čisticí pohyby a narůstající krystaly oxidů ji nepatrně odtáhnou od ráfku - plynná náplň ztrácí tlak ... Řešením je gumu před montáží podél spáry namazat mejdlovou vodou a celý kolo oklepat při pootáčení o zem - tím se otřesama uvolní ty oxidy a guma se dotěsní přilepením na mejdlo - po montáži stačí jen drobně dofoukat ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1758 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt listopad 19 2020, 22:44 Předmět:
Měl jsem před pár roky podobný problém - na AL diskách únik vzduchu kolem ráfku. Zjistil jsem to tak, že jsem na naplocho položené kolo nalil do mezírky mezi gumou a ráfkem vodu s mydlinkama, únik byl vidět. Obouchal jsem gumu na bocích pryžovou palicí a bylo po problému.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2579 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt listopad 19 2020, 22:56 Předmět:
Když přezouvám kola, očistim ráfek kartáčem a když je na disku vidět koroze, hned natřu utěsňovačem patek a je klid. Kdo chce ještě více zamezit malým únikům nafouknu kola dusíkem a vydržej nafouklý celou životnost pláště pokud nedojde k defektu. Ventilky měnim preventivně. Poslední dobou vídám dost zpuchřelý. Asi blbej materiál.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá listopad 20 2020, 0:14 Předmět:
Mě se to teda na plechovejch zimákách a hliníkovejch leťákách nikdy nestalo. Teď mám ráfy 12 let starý, u předchozího auta 10 let. Po výměně dofoukám cca 0,2 barů, nikdy nebylo potřeba víc.
Teď mám na posledním auťáku čtvrtý letní a třetí zimní gumy. Jinak se ráfů od výroby nikdo ničím nedotkl. _________________ Jirka
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15569 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá listopad 20 2020, 1:30 Předmět:
Tak mě se to stává pravidelně jak na letních tak i na zimních. Před uskladněním 2,5 a po uskladnění 1,8. Je to spíše způsobem uskladněním, protože kola položím na sebe, takže pneumatiky tlačí na sebe. Ale abych pravdu řekl, tak mi to vůbec nevadí. Přehodím vždy kola, dotáhnu na zemi a přeměřím tlak. Velkou pumpou dohustím a vím, co tam mám.
A rezervu jak často kontrolujete?
Uskladněné kompletní kola L/Z vždycky odpustím na jeden bar a před montáži dofouknu. Ten bar tam vydrží celu zimu (léto). _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34100 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá listopad 20 2020, 20:49 Předmět:
Rezervu kontrolujem vzdy vtedy, ked ostatne kolesa.
Na jar som hnile 20-rocne plechove disky so starymi zimnymi Continentalmi odlozil - boli nafukane na priblizne 2,1 baru. Teraz v novembri vytiahol a namontoval - tri mali asi 2 bary, jedna trochu menej (mozno 1,8). Kolesa su ulozene na sebe v teplej a suchej panelakovej nadzemnej "pivnici".
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7673 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá listopad 20 2020, 21:07 Předmět:
Nesetkávám se s tím. Kola mám na ráfcích, přehazuji je tedy sám. Vždy po sezoně, co je vytáhnu na přezutí jsou ušlá, ale málo a všechna stejně.
Po namontování to jedu zkontrolovat k pumpě a při té příležitosti hustím i rezervu. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2960 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá listopad 20 2020, 21:35 Předmět:
Pred uskladnením gumy mierne prehustím. O pol roka sú akurát, prípadne aspoň na úrovni, že prídem k benzínke a tam dohustím. Ale zažil som tento problém, čo opisuješ. A bolo to v starých ventilkoch. Tiež nedávno mi uchádzali zimné gumy (3 zo 4 ), chodil som na pumpu dohusťovať raz za dva týždne ) dokonca sa mi stalo, že jedna guma jeden raz ,,zdochla" z piatka do pondelka rána úplne (krásny to pohľad, keď ideš ráno o 5:20 do práce, prší, vietor vetrí a uvidíš prednú gumu úplne prázdnu ). Bolo to už v starých - i keď dezénovo O.K. gumách, ktoré mali už póry po bokoch. To auto mi vtedy vravelo ,,Pane" iba 4 mesiace (od Decembra), takže nemalo zmysel hneď pri nákupe kupovať nové. A tie staré, hrdzavé, prípadne aj mierne zdeformované disky tiež narobia svoje. Nová guma sa ešte dokáže prispôsobiť okrajom, ale pri starších to je už problém.
Mimochodom, od kedy som si kúpil ten prťavý komresorík za 8-10€, ktorému som moc neveril, ale v pneuservise mi povedali, že ozaj to dokáže nafúknuť aj prázdnu gumu, tak gumy držia....
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34100 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá listopad 20 2020, 22:06 Předmět:
Maly kompresor to nafukat dokaze, len to trva 10 minut a potom dalsich 20 minut chladne, aby si sa ho mohol dotknut rukou. A manometer ma spravidla nahovno, takze vlastne nevidis, kolko si nafukal.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.