Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 142 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: st říjen 28 2020, 15:32 Předmět:
Pokud je někdo takové vemeno, že dolévá do chladící soustavy vodu a neodstraní poruchu - příčinu úniku chladící kapaliny, tak si to zaslouží, aby mu to zamrzlo.
Do uzavřené chladící soustavy, která je v pořádku se nemusí léta nic dolévat, akorát je vhodné chladící kapalinu občas vyměnit kvůli vyčerpání účinnosti inhibitorů koroze a dalších přísad.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34766 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st říjen 28 2020, 15:38 Předmět:
Presne tak. Ked som po vymene chladica potreboval doliat (je to problem odvzdusnit), tak som kupil kvapalinu, destilovanu vodu, nariedil a parkrat dolial. Vyslo to na par eur aj na benzinke. Doteraz to vozim v kufri a dolievat netreba, uz to musim vylozit...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 28 2020, 19:23 Předmět:
danhard napsal(a):
Panebože, když to někdy v létě uprostřed polí někde uvaříš, tak co tam doleješ ? vodu z potůčka !
Auto, o který se majitel aspoň trochu stará se samo od sebe jen tak neuvaří - ani mezi polema, ani v lese nebo v horách. Když pominu opravdu blbou závadu, tak jediná možnost jak auto uvařit je naprosto de bi l ní hovado mezi sedačkou a volantem, který ignoruje základní příznaky přehřívajícího se agregátu včetně toho, že je schopný ignorantskou jízdou mechanicky poškodit chladicí systém, přijít tak o jeho náplň a dalším pokračováním v jízdě docílit nevratně destruktivních změn. Proti takovým ychtylům je bohužel odolný málokterý v posledních dejme tomu 20 létech sériově produkovaný vozidlo - dřív se do týhle kategorie dal počítat traboš, velorex nebo vejtřaska a pár dalších vzduchem chlazenejch vozidel včetně prakticky všech tatrovek. Pro mne je "vařící auto" v 99% případů známkou majitele-ignoranta. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34766 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st říjen 28 2020, 20:06 Předmět:
To je pri Š120 bezny stav. Otec kupil novy teplotny spinac, aj v hrnci ho varil - fungoval. Po namontovani do "auta" motor varil a spinac nespinal. Nakoniec sa to riesilo pridanim manualneho spinaca ventilatora chladica na palubnu dosku.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st říjen 28 2020, 20:08 Předmět:
rnbw napsal(a):
Nakoniec sa to riesilo pridanim manualneho spinaca ventilatora chladica na palubnu dosku.
To byla častá úprava. Pozdější Š120 (tak někdy po roce 1986) měly výkonnější vodní pumpu a už tak často nevařily.
Kupodivu, naše Š125L (rok 1989) tohle měla funkční, normálně to spínalo. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 28 2020, 20:26 Předmět:
U šáde byla jedna z příčin špatnýho chlazení právě vodní pumpa, pocházející z modelů Š1000MB a Š100/110, který měly chladič hned u motoru a nepotřebovaly takovej tlak na překonání odporu cca 8m trubek vedenejch pod autem dopředu k náporovýmu chladiči a zase zpátky dozadu k motoru. Jenže všecky škodifky až po druhou generaci ochcávek a fábulí měly na palubce teploměr chladicího média, takže kdo nebyl ignorant, motor ani v zácpě neuvařil - prostě zastavil dřív. Manuální spínač větráku připojenej paralelně k bimetalu na chladiči bylo amatérský řešení konstruktérskýho zanedbání, vyřešenýho právě až inovovanou vodní pumpou se širšíma lopatkama oběžnýho kola. Další možnost byla vlézt pod auto, vyházet odtamtud původní relativně tenký kovový trubky chlazení a nahradit je oplétanýma hadicema z PVC o větším průměru - celý vedení chladicí kapaliny tím ztratilo víc než 50% průtočnýho odporu a motor se i bez dalších úprav daleko líp chladil. Bohužel to mělo následek v tom, že jak klesnul odpor vedení k chladiči, zhoršil se průtok média do radiátorku topení a šáde pak ve srovnání s originálním provedením ještě o poznání hůř topila ... Ale pokud řidič nebyl vysloveně trotl, ani v základním provedení bez nějaký hanebně zanedbaný závady šádynu neuvařil. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.