Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po říjen 26 2020, 13:09 Předmět:
No, to byli ti "zasratí Japonci", jak se o nich přímo vyjádřil pan Max Grundig. V jisté době, okolo r. 1995-1998 TAD v západní části střední Evropy krutě válcovala "zavedené" značky, jako třeba Peavey, JBL, ElectroVoice a další.
Prostě Japonci. Nasadili brejličky, dali hlavy dohromady, všecko perfektně propočítali a namodelovali na amerických počítačích. Výsledkem byly nenápadné, zvukově naprosto precizní a výkonné stálé instalace, po jejichž poslechu dostávali inženýři amerických firem záchvaty mrtvic a infarktů.
Není sporů o tom, že spotřební elektroniku evropského Západu a značné části Ameriky, neposlal do prdele ani číňan, ani taiwanec či korejec. Byli to bohužel Japonci Ale ti to aspoň dělali na úrovni!
Tři předtím jmenovaní, se v té době ještě rýpali v hnoji a rýžových polích.
Japonský inženýr by si v té době číňanem ani neutřel boty, natož aby mu svěřil nějakou práci..
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po říjen 26 2020, 13:31 Předmět:
To vidím jinak, Japonci většinově opustili doménu kvalitní spotřebky dobrovolně. Vrhli se na sofistikovanější věci.
Výjimka jsou asi giganti jako Sony a ten Pioneer, kterým když se něco nepovede, tak je to nepoškodí.
Korejec se zpočátku snažil a už prasí úplně stejně, jako číňan.
Kdo chce poslouchat skutečně HiFi, koupí si Revox. Otevři si starou pikslu, jak je třeba B750 a porovnej s čímkoliv o 20 roků starším.
Ostatní si tu pak hrajou s naleštěnýma prdama ala Edgar
Založen: May 19, 2012 Příspěvky: 1051 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po říjen 26 2020, 14:44 Předmět:
Tak ten Revox je ine kaficko Ale myslis, ze hra lepsie ako lampacik ?
A este dolezite su bedne, mam Bowers Wilkins 603 S3, no tie zrejme niesu moc vhodne k lampovemu zosiku. Mam potom este bednicky Sony SS2070, 3 pasmove.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po říjen 26 2020, 14:51 Předmět:
Jo, myslím si, že úplně cokoliv od pana Studera je o několik parníků lepší, než lampový zesilovač cca 2x35W a do beden s touhle citlivostí.
Mimochodem, jen opravdový laik položí rovnítko mezi pojmy lampy a kvalitní zvuk.
Mohl bych se třeba ptát, jestli má postříbřený teflonový drát nějaký vliv na strmost hran obdélníkového signálu, ale v tomhle kontextu i vlákně, je to úplně zbytečný.
Nazval bych tuhle sestavu úplně jinak, ale jimirci by mohli mít námitky.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po říjen 26 2020, 16:46 Předmět:
OK, nic proti vkusu, každý ho má jiný.
Ale je špatně, vydávat lampy za automatickou kvalitu.
Tomáš-Sendyx by mohl psát celý weby o tom, jak se dají elektronkový konstrukce zprasit - a naopak, kolik je třeba obětovat pro to, aby se elektronkový zesilovač vůbec mohl měřit s průměrným křemíkovým komplementem.
Pokud jsou udělaný dobře, mají kvůli zkreslení velký rezervy výkonu, tak tam nějaké výhody jistě jsou. Ale nevýhody převažují, zvlášť v téhle kombinaci, co máš doma.
Jedna výhoda, co vyplývá z technologie je ta, že zkreslení u elektronek postupně narůstá s výkonem, je to zkreslení převážně sudými harmonickými a až do překročení jisté meze /někde u 3-5%/ je skoro nevnímatelné.
To je oproti polovodičům, který mají zkreslení až do jmenovitého výkonu zanedbatelný - a až pak raketově vystřelí nahoru a zvuk se stane hnusným, opravdu subjektivní výhoda.
Je to tak markantní, že je to poznat třeba i u komerčních PA zesilovačů shodného výkonu a stejné třídy.
Například, pokud by se porovnával 100W komerční zesilovač Music 130, se stejně výkonným, též komerčním AZK052.
I naprostým laikům se bude zdát reprodukce toho Musicu 130 až po maximální výkon příjemnější, třebaže už jistě bude zkreslená.
Zato ten raketový nárůst zkreslení u AZK052 s ručkou "v červeném" bude vnímán silně negativně.
Výsledným resumé takového laického testu bude, že ty lampy v Musicu jsou prostě uchu příjemnější, třebaže je budí tranzistory a i přesto, že ten polovodičový AZK052 má objektivně lepší parametry.
Ale nemá stejný "chování".
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po říjen 26 2020, 16:58 Předmět:
Je také velmi špatně, pokud se vyšší výstupní výkon zařízení vnímá jen, jako šance dělat s tím aparátem větší randál.
20W zesilovač, bude mít při hodně hlasité, pokojové reprodukci několikrát vyšší zkreslení a bude často zabíhat do limitace, než zesilovač s výkonem 100W, provozovaný na stejnou hlasitost.
Je to o prioritách.
Buď chci poslouchat zařízení s opravdu špičkovými parametry, anebo někoho ohromovat svítícími lampami a bednami za čtvrt mega /třeba/.
Obojí naráz stojí u lamp strašný peníze, na který nikdo z nás nemá. A proto my, chudáci, hrajeme na diskrétní polovodiče
Založen: Jan 17, 2018 Příspěvky: 426 Bydliště: Trenčín
Zaslal: st říjen 28 2020, 10:21 Předmět:
Ono zrovna i ty bedny od Revoxe jsou fajn. Takový modely jako Symbol MKII si s těma tupejma BW-čkama utřou s prominutím prdel (a to bych řekl, že patří v rámci spotřebky k těm lepším věcem). A daj se pořídit za poměrně rozumný peníz...
Širokopásmový bedny jsou taky jen pro specifickou skupinu nadšenců. Jejich jedinými skutečnými výhodami je jednoduchost a eliminace fatálních chyb způsobených nekompetetním návrhem výhybky u vícepásma. Jinak tam žádný přínos není.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: st říjen 28 2020, 10:39 Předmět:
No dost širokopásem má sice výhodu v citlivosti, takže ke 2x30W lampám asi vhodnější, ale něco za něco.
Zase neumějí srolovat ponožky, jako 15" na gumě. A tou citlivostí to nepříjemně vystrkuje dopředu odfláknutý odstupy
Založen: Jan 17, 2018 Příspěvky: 426 Bydliště: Trenčín
Zaslal: st říjen 28 2020, 12:20 Předmět:
Ono i s tou citlivostí je to takový ošemetný. Nějaká průměrná citlivost dejme tomu 92dB je sice pěkná, ale pokud budeme chtít srovnat i bafflestep, jedeme o 4-6dB dolů. Dále do toho kecá i objem ozvučnice. Čím větší citlivost na nejspodnějších frekvencích chceme dosáhnout, tím větší objem potřebujeme. Jinak řečeno, pro 90dB na 40Hz musíme mít bednu cca 100L. V nějaké 10-15L bedýnce to prostě nejde, ať už je základní citlivost měniče jakákoliv. Jestli tedy chceme dobrou dynamiku s málo výkonným zesilovačem, musíme mít hovadskou bednu a příslušně citlivý měnič. A jak už si psal, u citlivých beden samozřejmě vyniknou špatný odstupy zesilovače. No a pak jsou tu problémy zase na výškách. Pro slušnou reprodukci výšek zas měnič nesmí být kvůli směrovosti velký a nesmí mít těžký kmitací systém. To se ale tak nějak vylučuje s požadavkou na přenos dole.
Máme tedy v rámci širokopásem několik možností:
1. malý měnič s lehkou membránou v malé ozvučnici = slušný středy, použitelný výšky, žádný basy, menší citlivost
2. něco mezi tím = slušný středy, použitelný basy, slabší výšky, průměrná citlivost
3. velký měnič s lehkým zavěšením ve středně velké bedně = slušný středy, slabší basy, žádný výšky, vysoká citlivost
4. velký měnič na gumě ve velké bedně = slušný basy, použitelný středy, žádný výšky, vysoká citlivost.
Lze si tedy vybrat, mezi různě blbými (pro někoho možná různě dobrými - záleží na úhlu pohledu) varianty. S velkou vícepásmovou bednou lze mít samozřejmě všechno, akorát ta konstrukce je podstatně složitější a klade daleko větší nároky na znalosti konstruktéra. Tak 80% konstrukcí soustav i věhlasných výrobců jsou zmrveniny a spíš hrajkostroje, než hifi bedny.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: st říjen 28 2020, 13:00 Předmět:
To jsou všecko dobrý důvody, proč si zabírám prostor krávama R12.
Jo, mám je přepnutý na +3dB/40Hz, ale to je kvůli umístění. Nejsou na původních štendrech, skrz osu středovrchů stojí jen na 10cm nožkách, aby do zesilovačů mohl spodem vzduch.
Už si od ARN932 těžko zvykám na gumáky, co mám jinde..
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.