Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Autobaterie - výměna elektrolytu???????
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 142
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 10:14    Předmět: Citovat

To je pravda, že ty zátky led vytlačí, to jsem už psal, z toho vznikla ta pověra. Někdy ta hlava ani nepraskne, když není mráz moc krutej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34766
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 10:20    Předmět: Citovat

Kto usetri 5 eur za chladiacu kvapalinu, mal by vratit vodicak, pretoze sa nie je schopny spravat zodpovedne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6176
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 12:07    Předmět: Citovat

Ale to se stane doléváním vodou a pak se na to zapomene Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 142
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 15:32    Předmět: Citovat

Pokud je někdo takové vemeno, že dolévá do chladící soustavy vodu a neodstraní poruchu - příčinu úniku chladící kapaliny, tak si to zaslouží, aby mu to zamrzlo.
Do uzavřené chladící soustavy, která je v pořádku se nemusí léta nic dolévat, akorát je vhodné chladící kapalinu občas vyměnit kvůli vyčerpání účinnosti inhibitorů koroze a dalších přísad.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34766
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 15:38    Předmět: Citovat

Presne tak. Ked som po vymene chladica potreboval doliat (je to problem odvzdusnit), tak som kupil kvapalinu, destilovanu vodu, nariedil a parkrat dolial. Vyslo to na par eur aj na benzinke. Doteraz to vozim v kufri a dolievat netreba, uz to musim vylozit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6176
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 15:44    Předmět: Citovat

Panebože, když to někdy v létě uprostřed polí někde uvaříš, tak co tam doleješ ? vodu z potůčka ! Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15735
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 17:20    Předmět: Citovat

Jak se to dá uvařit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1533
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 18:36    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):
Panebože, když to někdy v létě uprostřed polí někde uvaříš, tak co tam doleješ ? vodu z potůčka ! Very Happy
A do zimy tam necháš vodu.
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32853
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 19:23    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):
Panebože, když to někdy v létě uprostřed polí někde uvaříš, tak co tam doleješ ? vodu z potůčka ! Very Happy
Auto, o který se majitel aspoň trochu stará se samo od sebe jen tak neuvaří - ani mezi polema, ani v lese nebo v horách. Když pominu opravdu blbou závadu, tak jediná možnost jak auto uvařit je naprosto de bi l ní hovado mezi sedačkou a volantem, který ignoruje základní příznaky přehřívajícího se agregátu včetně toho, že je schopný ignorantskou jízdou mechanicky poškodit chladicí systém, přijít tak o jeho náplň a dalším pokračováním v jízdě docílit nevratně destruktivních změn. Proti takovým ychtylům je bohužel odolný málokterý v posledních dejme tomu 20 létech sériově produkovaný vozidlo - dřív se do týhle kategorie dal počítat traboš, velorex nebo vejtřaska a pár dalších vzduchem chlazenejch vozidel včetně prakticky všech tatrovek. Pro mne je "vařící auto" v 99% případů známkou majitele-ignoranta.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7880
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 19:39    Předmět: Citovat

Ty myslíš, že vzduchem chlazený motor nejde zničit přehřátím?
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6176
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 19:52    Předmět: Citovat

Když jsem měl u Š120 jenom náporák, tak stačila nějaká větší zácpa a vařil jsem hned Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7880
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 19:55    Předmět: Citovat

Ti nefungovala "sahara"?
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34766
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 20:06    Předmět: Citovat

To je pri Š120 bezny stav. Otec kupil novy teplotny spinac, aj v hrnci ho varil - fungoval. Po namontovani do "auta" motor varil a spinac nespinal. Nakoniec sa to riesilo pridanim manualneho spinaca ventilatora chladica na palubnu dosku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7880
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 20:08    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Nakoniec sa to riesilo pridanim manualneho spinaca ventilatora chladica na palubnu dosku.

To byla častá úprava. Pozdější Š120 (tak někdy po roce 1986) měly výkonnější vodní pumpu a už tak často nevařily.
Kupodivu, naše Š125L (rok 1989) tohle měla funkční, normálně to spínalo.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32853
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2020, 20:26    Předmět: Citovat

U šáde byla jedna z příčin špatnýho chlazení právě vodní pumpa, pocházející z modelů Š1000MB a Š100/110, který měly chladič hned u motoru a nepotřebovaly takovej tlak na překonání odporu cca 8m trubek vedenejch pod autem dopředu k náporovýmu chladiči a zase zpátky dozadu k motoru. Jenže všecky škodifky až po druhou generaci ochcávek a fábulí měly na palubce teploměr chladicího média, takže kdo nebyl ignorant, motor ani v zácpě neuvařil - prostě zastavil dřív. Manuální spínač větráku připojenej paralelně k bimetalu na chladiči bylo amatérský řešení konstruktérskýho zanedbání, vyřešenýho právě až inovovanou vodní pumpou se širšíma lopatkama oběžnýho kola. Další možnost byla vlézt pod auto, vyházet odtamtud původní relativně tenký kovový trubky chlazení a nahradit je oplétanýma hadicema z PVC o větším průměru - celý vedení chladicí kapaliny tím ztratilo víc než 50% průtočnýho odporu a motor se i bez dalších úprav daleko líp chladil. Bohužel to mělo následek v tom, že jak klesnul odpor vedení k chladiči, zhoršil se průtok média do radiátorku topení a šáde pak ve srovnání s originálním provedením ještě o poznání hůř topila ... Ale pokud řidič nebyl vysloveně trotl, ani v základním provedení bez nějaký hanebně zanedbaný závady šádynu neuvařil.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 4 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund