Zaslal: po červen 01 2020, 8:27 Předmět: Lepidlo na kov
Zdravím, pri čistení v ultrazvuku mi z karburátora vypadol taký malý pliešok. Čím by som ho mohol zalepiť naspäť aby to držalo a odolalo benzínu? Rozmýšľal som o gélovom sekundovom lepidle, alebo poraďte niečo lepšie.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6639 Bydliště: Praha
Zaslal: po červen 01 2020, 9:23 Předmět:
Ta věc se jmenuje Welch plug a je normálně upevněna zaklepnutím bez dalšího lepení. Kyanoakrylát je benzínu odolný, ale je křehký. Epoxid je taktéž odolný benzínu a je pružnější, použil bych asi raději ten. Možná osadit zátku na místo, lehce zaklepnout a potom zakápnout lepidlem shora a přebytek setřít špejlí. Každopádně se nesmí lepidlo dostat pod zátku. Před montáží vše samozřejmě pořádně odmastit. Nebo koupit opravnou sadu a zaklepnout zátku novou, pokud tedy bude pasovat: https://www.ebay.com/itm/Simple-Carburetor-Repair-Rebuild-Kit-for-Zama-C1Q-Fits-STIHL-017-018-MS170-MS180/193474927263?hash=item2d0c011a9f:g:zyQAAOSwVStexd1d _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Epoxid sice teoreticky odolný benzínu je, ale všechny co jsem zkoušel nakonec v benzínu změkly a nabobtnaly. Bez rozdílu značek či ceny. I v jejich katalogových listech je že odolné jsou, ale v řádu stovek hodin za pokojové teploty.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6639 Bydliště: Praha
Zaslal: po červen 01 2020, 10:30 Předmět:
Tak on asi výrobce ví, proč to zaklepává a nelepí. Ono totiž dlouhodobě spolehlivé lepení čehokoli trvale ponořeného v benzínu není zrovna legrace. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po červen 01 2020, 12:25 Předmět:
No vidíš, můj bratranec Jawista-sběratel to zkusil na nádrži jedné z hodně starých motorek /tuším 350OHV to byla/ a bylo to špatně.
Po pár měsících mu to začalo sáknout pod lak a stejně se to projevilo u několika jeho přátel, co postupovali stejně. IMHO je benzín, snad ještě s výjimkou acetonu, toluenu a podobných dobrot, asi to nejagresivnější prostředí. Průtokem benzínu tvrdly a tvrdnou i ty průhledný hadičky, co jsou na něj přímo určený.
Jak radí kluci - pokud to vyklepal ven ultrazvuk, no tak reverzně zaklepat zpátky. Benzín je fakt sviňa.
Na HQ WR250 už mám asi třetí koleno od karbecu k filtru. Ono to někdy, hodně horké a při prudkém ubrání plynu, párkrát přes nedovřené klapky flusne jakoby zpátky do sání. Koleno bývá pak zevnitř jako naleptané. Přitom je to nějaký pružný plast, není to guma.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.