Založen: Jan 19, 2016 Příspěvky: 1523 Bydliště: Liberecko
Zaslal: pá květen 29 2020, 19:31 Předmět:
Jednoduše - pokud by lidé do systému zadávali příliš často stejný, byť platný kód, systém ho prostě označí jako zdiskreditovaný a bude na něj upozorňovat jako na padělek. Pokud je na každé lahvi jedinečný kód, zákazník ho přece nebude zadávat dvakrát nebo vícekrát, aby si ověřil pravost.
Tento předpoklad samozřejmě nebude fungovat, pokud lidé svým falešným čínským olejům budou věřit natolik, že nebudou mít důvod si kód v tom protipadělkovém systému ověřovat
Každopádně je imho lepší si kupovat kvalitní olej jiné značky, která není terčem padělání. Tohle je jen pro ty hogo fogo.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2606 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so květen 30 2020, 12:54 Předmět:
dvorak: Kupovat přímo u distributora(pokud se s tebou bude vůbec bavit) nebo u ověřeneho prodejce.
Další možnost eliminace fake oleje je kupovat takovej, kterej se nefalšuje, nebo jen málo.
Já třeba kupuju olej u ověřeneho prodejce, ktereho jsem si proklepl u distributora. Dokonce i distributor mi nabídnul, že pokud chci, zašlou mi i jen 5l kanystr! Cena je u něj poněkud vyšší a to o cca 100kč/5l. To prověření jsem udělal proto, protože občas měnim oleje i v autech , které mi nepatří. Nechci se pak hádat, že jsem nalil nějakou sračku z východu.
petrfilipi: Mogul je normální kvalitní značkovej olej ale je poněkud drahej a omezenej sortiment. Spešl oleje pro automotive vůbec nevyráběj. Kupř. převodový oleje do osobních aut. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2606 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so květen 30 2020, 20:45 Předmět:
Ano je do osobáků ale do starejch aut, kde to ty synchrony vydržely. Dneska jak nedodržíš přesně normu, tak jde převodovka do kytek. Dokonce i auta se stejnou převodovkou ale jiným rokem výroby u koncernu VW maj jiný olej. Starší syntetiku, a nové jen minerál, kvůli změně typu synchronních kroužků. Experimentovat s tim se moc nevyplácí. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32696 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 30 2020, 21:07 Předmět:
Sandal napsal(a):
Ano je do osobáků ale do starejch aut, kde to ty synchrony vydržely. Dneska jak nedodržíš přesně normu, tak jde převodovka do kytek. ... Experimentovat s tim se moc nevyplácí.
Ale hownajs, když nedodržíš normu tím, že použiješ kvalitnější náplň, tak se akorát oklepe tvoje prkenice, ale mazanýmu zařízení tím nemáš jak ublížit. Jo, něco jinýho je náhrada lepšího horším - tam brzo zapláčeš ... A platí to bez výjimky i pro motory, kompresory, hydrauliku, prostě pro všecko, ne jen pro špajzky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2606 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so květen 30 2020, 21:21 Předmět:
Kvalita oleje do jakýchkoliv zařízení nemá nic společneho s normou. Vem si třeba kvalitní olej 15W40 a nalej do motoru kde mám být kvalitní 0W40 nebo obráceně. To se prostě takhle brát nedá. Každé zařízení má předepsanou normu a ne kvalitu oleje. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32696 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 30 2020, 22:03 Předmět:
Top je pjekná blbost. Už samo to rozdělení 15W-40 a 0W-40 říká, že ten 15W-... je kvalitativně horší, protože je za studena hustší a má horší mazací schopnost - zatímco ten 0W-... ti daný zařízení namaže za mnohem nižších teplot bez hrozby ztráty mazací schopnosti. I proto když do zařízení s nárokem 15W-40 naleješ 0W-40, tak se toho zas tolik nestane, jako když do zařízení s nárokem 0W-40 naleješ tu "patnáctku" - a to i když oba budou papírově splňovat identickou normu a dokonce i "fabrickou normu" výrobce - mám s tím osobní zkušenost, do motoru u Drobka (VW 1,4 16V kód BXW) s "fabrickou" normou VW 501.01/504.00 SAE 5W-40 mi ve značkovým (!!!) servisu nalili sice VW normu plnící Castrol (dokonce prej to byl přímo Castrol Edge!), ale se SAE normou 10W-40 (neboli "jen o trošku hustší") - a tos měl slyšet ten cvakot, jak se v tu ránu začaly ozývat hydroštely na ventilech!!!! A nedaly pokoj, dokud jsem to nenechal vylejt a nahradit opravdu 5W-40, tentokrát "škeblou", kterou jsem si koupil v garantovaným maloobchodě!!! A stejně, než jsem sehnal ten správnej olej, tak se mi na tu 10W-40 přidřel jeden hydroštel na 4. válci a od tý doby mi trvale cvaká jako připomínka toho, že jistej nejmenovanej "značkovej" servis Auto Janák z Údolí Opic je firma na přesdržku hned na první dobrou ... A ty mi pak tady vykládej něco o tom, že fabrická norma je pro použití v daným zařízení důležitější údaj, než klasifikace SAE podle hustoty ... takže čekám už jen na tu o Perníkový babičce a půjdu spinkat ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 26, 2013 Příspěvky: 508 Bydliště: Netolice
Zaslal: ne květen 31 2020, 8:34 Předmět:
ano fabrická norma je důležitější, ono 5w 10w 15w v podstatě nic neříká o kvalitě (aditivech) říká jen hustotu, pokud ti 10w uškodila tak pravděpodobně měla jiné aditiva a rozpustila nějakou úsadu
obecně se nedoporučuje měnit oleje jentak ale držet se jednoho oleje a lít jen ten
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32696 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 31 2020, 9:10 Předmět:
Neměla co rozpustit. Motor byl syrovej, měl najeto 18200 (jo, slovem maličko přes osmnáct tisíc!!!) kiláků, původní fabrická náplň byla 5W-40 - potvrzuje to i návod k autu, nebyl žádnej důvod lejt tam hustší olej, navíc byl prosinec (2009), takže použití hustší náplně i kdyby 10x plnila fabrickou normu vůbec nebylo opodstatněný - roli hrálo jen to, že ten volej měli zrovna rozdělanej a nechtělo se jim načínat 5W-40, kór když ho mohli naúčtovat za nějakejch 380 kaček za litr. Jenže po studeným startu se ten hydroštel na posledním válci právě kvůli hustšímu oleji nestihnul naplnit a přidřel se = je až na konci mazacího kanálu, kterej prostě u 16-ventilovýho motoru není kudy jinudy protáhnout a i to je důvodem, proč mají tyhle motory 16V od VW předepsanou třídu 5W-40. A do tý výměny ani jeden ventil necvakal - začalo to až po ní a byl to cvrkot jak z odchovny krmiva pro malý hlodafce a okrasný ptactvo. A kdyby to nebylo tím volejem, proč by to okamžitě po další výměně za správnou specifikaci až na tu jednu chudinku už přidřenej hydroštel zase utichlo? Navíc - mám to potvrzený jak ze škodováckýho fóra od lidí, co mají ledacos za sebou, tak od VW certifikovanýho servisáka NEZÁVISLÝHO na škodifce. Prostě i kdyby ten Castrol Edge 1000x plnil VW normu, tak hustotně do mýho motoru rozhodně nepatřil a uškodil mu. A zavinili to lidi ze značkovýho servisu Auto Janák z Údolí Opic.
Basta, fertig, finito la comedia. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.