Nemusí, ale jsou různý verze podle toho, jestli má nebo nemá dotyčný auto palubní počítač nebo MaxiDot. Samozřejmě jsou i rozdílný pro naftu/benzín, ale nafta tady nehrozí ...
Bych se skoro hádal, že to tak není. Tempomat = aktivace dané funkce v ŘJ motoru, kabeláž a páčka. Ta je více méně univerzální pro všechny škodovky té doby a kabeláž je pak stejná pro všechny Fabie. Jediným limitem je jednotka BSG - u zcela holých výbav (Junior) se musí vyměnit za vyšší, ale to je dnes záležitost několika stokorun.
Z těch všech zde probíraných úprav mě tato přijde nejjednodušší a za těch 20 let už je internet plný návodů, jak to udělat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 19 2020, 17:15 Předmět:
witt napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Nemusí, ale jsou různý verze podle toho, jestli má nebo nemá dotyčný auto palubní počítač nebo MaxiDot. Samozřejmě jsou i rozdílný pro naftu/benzín, ale nafta tady nehrozí ...
Bych se skoro hádal, že to tak není. Tempomat = aktivace dané funkce v ŘJ motoru, kabeláž a páčka. Ta je více méně univerzální pro všechny škodovky té doby a kabeláž je pak stejná pro všechny Fabie. Jediným limitem je jednotka BSG - u zcela holých výbav (Junior) se musí vyměnit za vyšší, ale to je dnes záležitost několika stokorun.....
Neaktivuje se to v ŘJ motoru, ale v BSG A V PALUBOVCE, ve který je procesor vyhodnocující rychlost auta - proto jsou jiný verze pro auto s PP a bez něj. Páčka je vzhledově stejná, ale je jiná kabeláž k ní a jinej konektor (jinak osazenej pinama) - právě aby šel ovládat i ten PP, pokud v autě je. Ke všemu se musí vyměnit celej konstrukční komplet obsahující obě dvě páčky pod volantem, protože u fábule to je nerozebíratelnej celek nasazenej na hřídel volantu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
V jednotkovej Fabi sa mení len lavá páčka+ malá kabeláž. Aktivacia v RJ motora(adresa01). Po načítaní motorovky sa v okne 11(login) zadá 11463.
Podmienkou je BSG-čko s indexom 6Q0 alebo 6Q1. Index 6Q2 tempomat nepodporuje.
Sice nemam Fabiu, ale tiez ma dokonca v znackovom Benz dealerovi ubezpecovali, ze ked nemam ABS, tak tempomat je u mna na stopro vyluceny - a cuduj sa svete, jedna packa, zopar kablikov a aktivacia v RJ motora a tempomat bezi ako hodinky
Na autě (jakémkoliv) zpravidla není problém dodělat cokoliv, co mají jiné výbavové stupně - automobilka se tomu ale z logických důvodů brání a autorizované servisy to proto nedělají s tím, že to nejde, technicky není možné.
Výjimkou je právě ten tempomat u Fabie, který byl dokonce nabízen jako oficiální "autorizované" příslušenství. Vtipné je, že tempomat z výroby stál 9000,-. Dodatečně domontovaný v autorizovaném servisu byl za 6000,-. No a pak se začala prodávat páčka za pětiliko.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12102 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: st květen 20 2020, 9:24 Předmět:
witt napsal(a):
Výjimkou je právě ten tempomat u Fabie, který byl dokonce nabízen jako oficiální "autorizované" příslušenství. Vtipné je, že tempomat z výroby stál 9000,-. Dodatečně domontovaný v autorizovaném servisu byl za 6000,-. No a pak se začala prodávat páčka za pětiliko.
našel jsem celou sadu,
jen mi není jasný rozdíl mezi tímto za 1049,- a tímto za 1389,-
u toho druhého je jen napsané "originální", nebo jsou tam nějaké jiné rozdíly ?
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12102 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: st květen 20 2020, 11:31 Předmět:
díky, nevšiml jsem si . . .
a co je u Fabky lepší ?
v práci jezdím s Fordem, tam je to úplně jinak a samostatným ovládáním . . .
je v tom nějaká elektronika ?
nebo jsou v tom pro tempomat jen spínače a přepínač ?
možná hloupost, ale napadlo mě, že si udělám jiný ovládací panýlek pro tempomat a páčka zůstane původní.
Jen se to předrátuje a přehraje jednotka . . .
Založen: Apr 22, 2006 Příspěvky: 294 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: st květen 20 2020, 12:20 Předmět:
Ve své Fabii tempomat nemám, přemýšlím o dodělání (ale moc se mi do montáže nechce).
Původně se do Fabií montovalo provedení s jedním tlačítkem, ta s kolébkou je z jiných modelů (Superb), dle toho, co jsem četl na netu. Podle mě je lepší typ s kolébkou. Jsou to jen spínače a tlačítka.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 20 2020, 12:30 Předmět:
ok1hga napsal(a):
...
našel jsem celou sadu,
jen mi není jasný rozdíl mezi tímto za 1049,- a tímto za 1389,-
u toho druhého je jen napsané "originální", nebo jsou tam nějaké jiné rozdíly ?
Rozdíl je taky v označení na škatulce - když tam je logo škodofky resp. kterýkoliv jiný značky koncernu, je to dražší než ten samej díl, vyrobenej na těch samejch mašinách ve stejný fabrice, ale prodávanej jen s logem výrobce - příklad - přední světlo v krabici s logem škodofky cena kolem 5-6 tKč, identický světlo jen s logem Hella cena 3500Kč ... Tož asi tak. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 26, 2013 Příspěvky: 508 Bydliště: Netolice
Zaslal: st květen 20 2020, 12:49 Předmět:
ok1hga napsal(a):
díky, nevšiml jsem si . . .
a co je u Fabky lepší ?
v práci jezdím s Fordem, tam je to úplně jinak a samostatným ovládáním . . .
je v tom nějaká elektronika ?
nebo jsou v tom pro tempomat jen spínače a přepínač ?
možná hloupost, ale napadlo mě, že si udělám jiný ovládací panýlek pro tempomat a páčka zůstane původní.
Jen se to předrátuje a přehraje jednotka . . .
já volil kolíbku
elektronika v tom nejni jen vypínač on/off a "tlačítko" on/off/on, pokud ti nevají si nějam nabastlit dva kolíbkáče tak to uděláš za 50kč
našel jsem celou sadu, jen mi není jasný rozdíl mezi tímto za 1049,- a tímto za 1389,-
u toho druhého je jen napsané "originální", nebo jsou tam nějaké jiné rozdíly ?
Je to trochu složitější: Originál páčka Fabie, co se dávala ve výrobě, je ta s tlačítkem. Jenže pro dodatečnou montáž se začala používat páčka s kolíbkou, která byla původně pro Superba, neboť byla za 1/4 ceny.
A ty v těch odkazech máš neoriginál páčku, ale tu původní pro Fabii, a originál VW, jenže pro Superba (pro Fabii a ostatní je jen jako náhrada).
V každém případě jsou zcela záměnné a podle mě je kolíbka lepší, protože na jednom prvku (kolíbce) přidáváš a ubíráš rychlost. To tlačítko mi přijde poněkud nelogické - tlačítkem ubíráš a přidáváš tím šoupadlem, kterým se to zapíná.
možná hloupost, ale napadlo mě, že si udělám jiný ovládací panýlek pro tempomat a páčka zůstane původní. . .
mohu potvrdit, tohle jde. Největším úskalím - pokud se ti nebude chtít utrácet za hotovou kabeláž - ale bude sehnat tu svorkovnici (černá) a pin do svorkovnice, aby jsi to připojil k autu. Obojí se dá sehnat na vrakárně i přímo ve Škodovce. Jen musíš přesně vědět, co potřebuješ. Takže to buď jsi schopný na vrakárně poznat, nebo znáš kód pod jakým se tá objednat.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12102 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: st květen 20 2020, 16:17 Předmět:
witt napsal(a):
Největším úskalím - pokud se ti nebude chtít utrácet za hotovou kabeláž - ale bude sehnat tu svorkovnici (černá) a pin do svorkovnice, aby jsi to připojil k autu. Obojí se dá sehnat na vrakárně i přímo ve Škodovce.
kabeláž seženu a na ovládání mám dvě kolíbky, jedna drží polohu, má i střední nulovou polohu a druhá kolíbka je to samý, jen polohu nedrží vrací se do střední nulové polohy, tu použiju místo tlačítek . . .
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.