A načo vlastne chceš meniť kondenzátor keď ti to s ním funguje? Z tvojho písania to chápem tak, že tam máš pôvodný kondenzátor a ku nemu si mal na skúšku pripojený ešte jeden, ktorý si snáď odpojil nie?
Ne, pozor! Ten druhý 18µF kondenzátor jsem tam taky ponechal!
Takže jsou tam dva identické, dohromady tedy 36µF. Proto se pídím, zda ne/můžu hypoteticky způsobit nějakou destrukci, když tam ponechám (aby se tam fyzicky vešel) jeden 35µF, pokud vůbec bude stačit. No a po doladění motorové části - pokud by při zatížení dvěma 2kW topidýlky napětí příliš pokleslo, případně doplním o dalších 5µF. A pak, pokud se to bude po odzkoušení s celkem 40µF bude chovat mravně, a aby se to ještě taky dovnitř pod dekl vešlo, koupím ten 40µF a bude. Taky jde o to, aby se neutavilo (možná mezizávitově šluslé) vinutí. Doteď - s tím 1kW zátěže, bylo tak okolo 50°C, běželo to asi hodinu s občasným zkoušením zapnout 2kW.
Ono furt není vyloučené, že tam totiž nějaký mezizáviťák přeci jen je, protože měření s regulačním autotrafem vykázalo poměrně odlišné výsledky u párů stejných vinutí (rotorové i statorové). Takže lavírování s navyšováním kapacity pomocného kondenzátoru jsou možná jen udržování při životě tohoto téměř mauzoleového exempláře (podle kuckání/chcípání se o něj celou dobu - byť strýc byl velmi zkušený a technicky zdatný člověk - nikdy nikdo absolutně nestaral).
Otázka: Čo sa stane keď tam necháš len jeden kondenzátor čiže 18 mikro?
Bude tam asi zas těch 160V, ale protože budu zkoušet ještě 25µF (i ten je větší průměrem), tak škubnout za špagát a natočit ho zase jen s tím 18µF není problém. Dám vědět.
Ako to dopadlo? skúšal si to na nový 18 mikro kond?
Jj, hned s novými diodami a varistorem.
Výsledek jako před tím. Ale to už jsem taky tehdy psal.
-------
Teď jsme čistili nádrž a karburátor (žádný zásadní svinstvo či voda tam ale nikde nebylo) a budeme měnit vzd. filtr a oleje (má mít stejný v motoru jako ve skříni s regulací otáček).
Úmysl je dopřát mu vše dle manuálu a snad i odstranit to chcípání při zátěži nad 1kW.
Po zatížení 1kW agregát jede mravně, ale když na topidýlku přepnu na 2kW, motor zdechne. A nejeví snahu příliš přidat plyn, ale odstředivý regulátor evidentně pracuje. Při 1kW zátěži otáčky klesnou tak, že frekvence napětí je někde pod 49Hz.
Vyčistili jsme nádrž, karburátor (+ profoukli trysku tlak. vzduchem), čenichal jsem po čidlu tlaku oleje, vypínači běhu motoru, VN cívce pro svíčku.
Vyměnili jsme svíčku, vzd. filtr, předpisový olej (už vypadal trochu jak vazelína...), teď jsme přišli i na dírku v palivové hadičce. Že by si to tudy přicucávalo vzduch? Měli jsme v nádrži jen asi 1/5 benzínu (98 okt.), takže hydrostatický tlak paliva nízký, přisátí vzduchu tou minidírkou není vyloučené.
Chová se to nemravně, tak jsem přizval na konsultaci souseda, který má za sebou okolo motorů kariéru, o které se zdá málokomu, (teď zrovna řeší Porsche pro známého, počítač s orig sw z fabriky - kuna překousala jeden vodič a vypadá to, že motor bude muset ven, páč je tam přístup jak k penězům. Peklo)
Říká, že je to palivem, ať zkusím, když to bude chcípat, špricnout mu inj.stříkačkou kapičku benzínu, když se čapne, tak je to jasný.
Při zdechávání si totiž regulátor přidá plyn až na maximum, ale vinou nedostatku benzínu je tak chudá směs, že nemá šanci se zapálit. Ale ta regulace nejeví stopy neodborné manipulace.
Ty mi dáváš Ne, analyzátor taky nemám. I když je hypoteticky možné (protože nikdo neví, jakou histotií tenhle exemplář prošel), že ho třeba někdo přetryskoval (dal tam užší trysku), ale to už je hodně velká spekulace (na druhou stranu - když tam někdo plácnul ten 18µF kond, tak je možné úplně cokoli...)
-------------------
No, teď jsem udělal další test po výměně palivové hadičky a hned je to lepší.
Agregát stíhá už 3kW, ale při zapnutí 4kW (když má dávat 4,3kW) se snad odbudí či co. Zrovna tohle jsem si ale nezměřil
Jednou mi ale při zátěži 3kW taky chcípnul. Ale pokud bude dávat relativně spolehlivě přes 2kW, už to je docela dobrý.
Zkusím ještě zalaborovat, co to provede, když bych při zátěži nad 2kW přidal ještě třeba 5µF k těm 2x 18µF, jenž v budoucnu nahradím jedním 35µF (aby se to do deklu obstojně vešlo).
To proto, že při těch 3kW už má na výstupu jen necelých 150V, což mě moc neuspokojuje. Při 2kW zátěže je výstupní napětí asi 185V - to bych ještě skousnul.
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: so květen 02 2020, 20:48 Předmět:
Ja ho napríklad mám. Predpokladaj som že aj tvoj sused ostrielaný motorár by ho mohol mať. Nejaký tu prikladá análne kolíky.... idiot no. nemám slov. Keby si panstvo ráčilo fotku tak stačí povedať. Ale vypýtajte si ju aj s nejakým gestom.
Soused ho mít nejspíš bude (když se mu tu schází Masseratti, Lotusy Porsche, Mercedesy a tak, a dřív jezdil soutěže, takže se zná se spoustou lidí ve vedení těch automobilek), ale požádám ho až v krajní nouzi. Je to sice čipera, ale už má osm křížků na krku, tak ho nechci prudit.
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: so květen 02 2020, 20:55 Předmět:
Bolo by to dobré v tom, že keby si postupne pridával záťaž, tak by si videl, či klesajú uhlovodíky a stúpa O2. Samozrejme to by sa nemalo diať. skorej opačne.
Ono se taky děje to, že při zvýšení zátěže jen málo reaguje přidáním plynu.
Táhla se pohybují velmi volně až do obou krajních mezí. A když je zátěž na 3kW, tak frekvence klesne na 48Hz.
A regulace by měla zareagovat přidání plynu = dorovnáním otáček, což se děje jen mírně. Ale sahat na tu "cejchovanou" pružinku se neodvažuju. Zprasit to a vézt do Honda servisu (byť se mi tam rýsuje jeden kontakt) nechci. Zatím jsem za buldoka
Holt tomu musím dát ještě trošku špekulování.
Dík za ten analyzátor, uznávám, že to je racionální směrování/tip.
Přináším závěrečné informace. Je to dlouhý, líp to neumim Nejsem přítel rychlých řešení, takže se snažím být co nejjednoznačnější.
------------------------
Tak to tedy zkusím - bylo to peklo
Výsledek je tak nějak uspokojivý, ale žádnej šlágr.
Kde jsem před tím přestal - jo, asi čištěním karburátoru. Žádné svinstvo tam nebylo, ale jak člověk sáhne do něčeho starýho, už se to sype.
Takže pak nám z karburátoru - jak se to jen řekne slušně - jo - "chcal" benzín. Protože je hodně vzlínavý, v místech, s přístupem jak k penězům, se blbě objevuje, kde přesně to je, navíc když tam ani není vidět.
Vyměnili jsme hadičku, chcal. Tak jsem volal do Hondy a po čmuchání po typu (& výrobní číslo motoru a pak i karburátoru!!!) se povedlo objednat přetěsňovací sadu.
Karburátoru jsem vše vyměnil (pod "O"kroužky už byla hliníková koroze, takovej ten šedo-cihlový prášek), hadičce doplnil dobrou sponu, nalili trošku 98okt benzínu (brácha ho dává do sekačky - ten vodnatí jen pramálo!).
Vzal jsem měřáky a topidýlka (zas ty dvě 2kW s fofrníkem). A dloubli jsme ho.
-----------
První zkoušení proběhlo docela fajn, ale pak mi, mrcha jedna, zas zdechnul. To mi nakrklo, tak čučím do nádrže a ona je násoska asi 2cm nade dnem, takže už to taktak bralo vzduch (před tím, když to chcípalo před karburátorovým zásahem, jsme měli přes půlku nádrže).
Dolil jsem mu, zapojil zátěže a měřáky.
Dloubnul a měřil.
No, výsledek je takový uspokojivý, maximálně snad i dobrý. Chvalitebný ani omylem!
Na to, že centrála má mít deklarovaných 4,3kVA (při činné zátěži - jako že topidýlka samozřejmě jsou - tedy usuzuji 4,3kW - cosφ=1) a při 4kW se už odbudí, nic moc. Jó, taky jsem zkoušel při zátěži 3kW (tedy mé vyzkoušené maximální únosné) - přidat další 4µF ke 35µF, které tam mám teď už nastálo, ale výstupní napětí spíš kleslo.
Napadá mi, že je to konstruované spíš na induktivní zátěže (sbíječky, čerpadla, aj. stav. mašinky), ale to by přeci mělo být, kurňa, ještě horší, ne? Navíc dnešní třeba svářečka se spínaným zdrojem? No tak ta by šla asi kukat!
No posuďte sami, viz příloha.
Nakonec jsem zkoušel i trošku ladit pracovní otáčky (zajíc), ale to nikam nevede. Naprázdno pak napětí stoupá snad až ke 255V (při 54Hz) a to už je na figu, při 3kW je tam těch 143V. Je to holt měkkej zdroj.
---------------------
Při konsultaci v autorizovaném servisu, Honda Lahovice - kde jsem byl pro tu přetěsňovací sadu do karburátoru - (pan šéf byl naprosto skvělý; pochopil, že opravdu nemluví s blbcem, když jsem se ho na úvod správně zeptal, zda "tento šroubek je bohatost směsi, co?") mi nedokázal nic moc poradit, ale varoval mi - zkoušet přehazovat táhlo od regulátoru otáček do té druhé dírky. Stejně je lepší regulace otáček k prdu (vyzkoušeno!). Bohatost směsi nic nedělá, vracím to do předepsaného továrního nastavení.
Holt se musíme spokojit s tím, co je. Agregát nám tu pro případ blackoutu zbude (vracení pův. majiteli už je teď paseé), takže vlastně "na doma dobrý" Kdyby se něco takového opravdu stalo, musíme topit pevnými, na oběhová čerpadla, ledničky a compy to pro dva domy musí stačit. Prát prádlo a nádobí holt smůla.
A dokonce možná, že úplně stejně dobrý, jako když sjel z pásu, protože takhle to má vlastně být.
Uzavřu to - chlapi díky, díky, DÍKY !
Ale kdyby vás přeci jen něco napadlo, sem s tím. Mě už došla invence (a málem už i chuť)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.